Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 22 juni 2008

A Flower Feast - part one

Jag och Lily besökte Blomsterfestivalen i Pildammsparken i Malmö förra helgen. Årets tema var Ekologisk trädgård.

Det var otroligt roligt och inspirerande att gå omkring bland alla stånden och titta. Det fanns både växter och blommor att köpa men också krukor, vaser, bord, redskap, ja, allt man kan tänka sig.

Här följer en bildkavalkad från festivalen. I nästa inlägg kommer ytterligare några bilder. Titta och njut! :)
Last week-end Lily and I visited a Flower Feast in the town Malmö. The theme of this year's feast was The Ecological Garden.

It was very fun and inpiring walking around and looking at the different stands. Here were plants and flowers as well as pots, vases, tables, tools, yes, everything you could possible have need for in your garden.

Now comes a cavalcade of pictures from the feast. In my next post there will be some more. Look and enjoy! :)









16 kommentarer:

Hem & Harmoni Marie sa...

Underbara bilder! Gillar allt!
Ser fram emot del 2...
Kram Marie

Mamma C sa...

Vilka bilder, förstår att gå där och titta på allt. Jag skulle få lämna plånbok hemma. Man vill ju ha allt på sådana mässor.
Kram mamma c

Bruno & Mig sa...

Härliga bilder!
Kan tro att du njöt när du gick omkring där.

Ha en fortsatt trevlig helg

Kramar

MY WHITE COTTAGE sa...

Så många härliga bilder! Så mycket man vill ha...

Härliga bilder från Mölle också! Blev väldigt nostalgisk när jag tittade på dom, mannen och jag förlovade oss nämligen där för 7 år sen. Vi bodde på hotell Kullaberg och åt en fantastisk 5-rätters middag med vinprovning innan. Underbara minnen!

Hoppas ni haft en härlig midsommar!
Kramar Jenny

Lily of the valley sa...

Ja! Det är ju rätt så kul :D
Två människor med samma tanke, men olika motiv, och som du säger, tror man inte det är samma festival :D
kram Lily

Lena Kristina sa...

Ojojoj! Vilken härlig kavalkad av bilder i de senaste inläggen, väldigt trevligt må jag säga.

Kullaberg är ju en härlig ort, där har jag varit några gånger.

Vilka fina bilder på blommor, det är härligt att titta på och bli inspirerad av till sin egen täppa.

Själv håller jag på att flirta med Rosa Mundi för att hon ska börja blomma.....

Fortsatt trevlig midsommarhelg

//Lena

Lilla huset på prärien sa...

Jättefina bilder!! Och jag såg att du varit i Mölle också - visst är det fint där! Särskilt på sommaren såklart. Själv brukar jag besöka Mölle krukmakeri som har så fint.

Kram Jenny

Hwita Villan sa...

Haha, jag håller med vad du skrev i Lily ofr the valley´s blogg - det ser ut som ett helt annat ställe! Dock lika underbart, men man har svårt att tro att ni gick tillsammans :).

Väldigt härliga bilder och jag ser verkligen fram emot att se fler!

Kram!

Hanneles paradis sa...

Kul bilder, jag är lite svag för vaser...

Heidi sa...

What fun and inspiration a garden show can be. It has been worth going if you can take away even just one idea to use at home...a plant you discovered you like or a way to display something or a new combination of colors...

Thanks for sharing these photos.

Hugs ~
Heidi

Merja sa...

Åh..så mycket fint!!!

MichelinFamily sa...

Tack för all inspiration och nyttig läsning. Är stadsråtta som nyligen blivit med trädgård och har allt att lära...
Hälsar Linda

Britt sa...

Verkligen en fröjd för ögat, ser fram mot del 2.//Britt

Trolda sa...

Åh vilka härliga inspirerande bilder!!! =D TACK för titten =D

Trolda - kramar!

Karin A sa...

Åhh så härligt! Så mycket vackert och vilka fina bilder du har tagit. :) Tack för detta ögongodis...

Kramar

Fundera grönt sa...

Fina bilder! Du verkar ha haft roligt! :)