Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 15 juni 2008

Lanterns

Idag måste jag visa mina nya lyktor som hittat vägen hem till vårt bibliotek. Fast nu är det så ljust om kvällarna att jag ännu inte invigt dem, men vi vet ju att det kommer mörkare tider igen. Då ska det bli mysigt att tända dem.

Jag har varit på Blomsterfestival i Malmö idag och där fanns det massvis av vackra saker att titta på. När jag fått lite ordning på bilderna återkommer jag med ett inlägg. Och sedan måste jag visa lite bilder från min egen täppa. Och så har jag inte berättat att jag varit i Mölle. Oj, det blir många inlägg i veckan, tror jag! Vi hörs!

I must show you my new lanterns that have found their way home to our library. But now the summer evenings are light so I have not used them yet. But we all know that it will be darker times again and then it will be cosy with lanterns.

I have been to a Flower Feast today and it was filled with beautiful things. When I have got my photos in order I will return with a post from the feast. And I must show some pictures from my own little garden. And I have not told you that I have spent a day by the sea. Oh, I think there will be quite a lot of posts this week. See you!

22 kommentarer:

Mamma C sa...

Woow vilka läckra snygga lyktor.
Kram mamma c

Karin A sa...

Vilka härliga lyktor! De kommer du ha mycket glädje av både inne och ute framöver. Jag ser fram emot bilder från blomsterfestivalen, Mölle och din egen trädgård. Jag kommer nog också ha många nya inlägg den här veckan eftersom jag nu är tillbaka i Göteborg. Bla. rosorna blommar helt fantastiskt! Ha en härlig vecka! Kramar Karin

Lena Kristina sa...

:))Thank's

Ann-Catrin / finthemma sa...

Oj vilka läckra lyktor.. så maffiga!!
Dom blir härliga att tända sen!

Nu väntar jag med spännig på rapport från festivalen!!

Kram a-C

Merja sa...

Snygga lyktor! Va mysigt ni ska ha när det blir mörkare om kvällarna=)
Ser att du också varit på Trädgårdsrundan.Hoppas komma dit själv också nåt år..
Ha det gott!

MY WHITE COTTAGE sa...

Vilka fina ljuslyktor! Man kan aldrig få för mycket av den varan... Och som du säger, snart kommer mörkare tider igen... Även om man inte vill tänka på det just nu! :)

Ha en fin vecka! Kram Jenny

Hanneles paradis sa...

hihi, inte läntar du väl till mörkare tider ;)

Annalunda sa...

Oj vilken härlig fräsch vacker bloggbild Poppins! Så mycket som händer när man är borta ett tag...
Underbara lyktor...och fåtöljen som skymtar ser jättefin ut! Mölle ja....underbart...ser som vanligt fram emot dina vackra inlägg. Tack för dina goa hälsningar - stor kram Annie

Smultronstället sa...

Vilka snygga lyktor! Jag är en riktig lyktoman. Ja jag har bloggat lite då och då men ganska sporadiskt=)Kram

matte sa...

Snygga!

Frida sa...

Hej!
Vilka fina lyktor. Åh den blomsterfestivalen har jag varit på,helt underbar. Det är väl den som är i Pildamsparken?
Kram frida

Hwita Villan sa...

Jättefina lyktor! Snyggt när de är så stora, tycker jag.

Men då ser vi fram emot masssor med härliga inlägg från dig!

Kattfot sa...

Jättefint, så mysigt det kommer bli sen. Ser framemot bilder från Blomsterfestivalen! Hoppas du får en riktigt trevlig vecka. Kram Catrin

Moa sa...

Väldgit tjusiga lyktor.. blir fint när solen börjar gå ned lite tidigare på kvällarna igen.. Kramiz på dig.. Monica

kullervilla sa...

Mysiga lyktor, tror de brinner vackert.

Väntar med spänning på bilder från din trädgård. Kanske får vi lite tips om rosor.

Härliga bilder du visar från trädgårdsrundan, blåregnet så fantastiskt, vårt har växt i år men vill inte blomma. Zinkbadkar, tänk att sitta där och njuta.
Kramiz //kullervilla

Solkatter & dammråttor sa...

Jättefina lyktor...kommer att bli mysigt i höstmörkret.
Nu ser vi ftam emot flera härliga inlägg från alla dina äventyr=)
Ha en skön tisdag!
Kram/Gunn

malins-kuriosa sa...

Det var flotta lyktor du fått tag på...stora o härliga men ändå sobra och vackra...pryder sin plats...

Kram från Malin

Britt sa...

Mölle har jag varit i en gång och vad gammalt och vackert det var. Hade sett några gamla bilder (badbilder) och vart betagen. Sedan gick det ett antal år innan jag kom dit. Ha det bra.//Britt

elins tittskåp sa...

Vilka pampiga lyktor, det lyser upp härligt i höstmörket, som kan vara mysigt när den tiden kommer. Jag gillar hösten, men sommar ska vi ha först. Kramar Birgitta

mandco sa...

Så fine lykter! Man kan aldri få nok av vakre lykter når man sitter ute og nyter sene sommernetter :-) Sååå koselig! Høres ut som du har hatt det virkelig spennende?! Gleder meg til bildene :-)

Lily of the valley sa...

Fina lyktor får man aldrig för många av ;D
kram Lily

Helena sa...

Vilka fina lyktor och vilken fin soffa eller fotölj som man skymtar i hörnet!
Ha en bra midsommar!
Helena