Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 14 juni 2008

More from the gardens

Här kommer de sista bilderna från årets Trädgårdsrunda. Först från familjen Gylling i Glumslöv vars underbara trädgård är anlagd uppe på kullen med utsikt över Öresund och Ven. En jättevacker trädgård som man bara kan gå omkring i och låta sig bli inspirerad av.

Here are the last photos from this year's Open Gardens. First from the Gylling family. Their lovely garden is situated on a hill with a view over the sea. A very beautiful garden where you can walk around and really get inspired.

*************************************************
Till sist Ulla Molins lilla trädgård i Höganäs. Här har nya ägare tagit över men med avsikt att återställa och bevara trädgården efter Ulla Molins idéer.

I helgen är det Blomsterfestival i Malmö. Om vädret tillåter det ska jag åka dit, i så fall återkommer jag med bilder och en rapport - om ni inte har tröttnat på alla trädgårdsbilder... :)
Here is the garden of the Ulla Molin - a Swedish garden architect who died about 10 years ago. New owners but they are trying to keep the garden the way Ulla Molin planned it.

In Malmoe there is a Flower Feast this weekend. I will go there if the weather is nice and then you will see a report with photos on my blogg - if you not ar too tired of all these garden photos! :)


16 kommentarer:

Fundera grönt sa...

Fina bilder! Skulle också gärna besöka Ulla Molins trädgård vid tillfälle...
Trevlig helg!

Mamma C sa...

Vilka trädgårdar du visar. Så fina och mysiga.
Kram mamma c

Ann-Catrin / finthemma sa...

Vad ska man säga... så ofantligt vackert at det svider i ögonen.. vilken armoni och stillhet det råder i bilderna.
Ha så trevligt på blomsterfestivalen"!
kram på dig A-C

Sandra / Vit design sa...

Vilken vacker trädgård!

Svar: Vilken träffande beskrivning. Kan inte annat än hålla med. Ha en trevlig helg, kram Sandra

http://asas.tradgardsblogg.se/ sa...

Tänk, jag var i båda trädgårdarna och det var riktigt kul o se dina bilder!!! =) /kram åsa

Melody Lea Lamb sa...

I just have to tell you, your photographs move me so tremendously, I just want to go and LIVE inside them forever! Beautiful, beautiful work.

~Melody
www.melodylealamb.com
www.miniatureanimalart.com

Lusthuset sa...

Så roligt att läsa och jämföra upplevelser under Trädgårdsrundan. Paret Gyllings paradis i Glumslöv kan man ju bara inte se sig mätt på, liksom trädgården på Kullaberg....tänk jag fastnade också för spetgardinerna i växthuset och funderar på om det går att genomföra här hemma. Kul att någon har tagit fatt i Ulla Molins vackra och spännande trädgård, den borde K-märkas tycker jag. Ha en skön söndag. Kramis!

matte sa...

Vackert:D
läckert med blå möbler till blåregnet!

Moa sa...

Underbara trädgårdar.. Ulla Mohlins är ju en pärla. Den andra trädgården var jag också i.. *ler* kände igen zinkbadkaret och de tuktade träden ovanför... den trädgården låg sanslöst vackert med en vidunerlig utsikt som du skriver.. kramiz på dig.. Monica

mandco sa...

Så vakkert!Der kunne jeg flyttet rett inn!! :-)

Kol&Rosors sa...

Så mycket vackra bilder...& härliga blå blommor - ett Zinkbadkar...som jag letar efter...vackra bilder på blommor & blader får man aldrig för mycket av ;)

Ha det så gott & en härlig söndag!
L-Lott

Trolda sa...

Man tröttnar väl aldrig på trädgård...Och specilellt inte om bilderna är så inspirerande som de här! =D Tack för titten! Och hoppas du får lite Sol där nere så vi får njuta av fler =D

Trolda - kramar!

Solkatter & dammråttor sa...

Vilka ljuvliga trädgårdsbilder.
Vilken inspiration man måste få av att åka runt och se alla dessa underbara trädgårdar.
Ha en skön vecka!
Kram/Gunn

Randi sa...

Vilket underbart reportage och helt underbara bilder. Jag bara njuuuter!
Du är superduktig på att ta trädgårdsbilder - det är ju annars ursvårt!
Kram Randi

Lena Kristina sa...

Hej!

Vilka underbara bilder som du visar, som vanligt!

Du såg väl mina prästkragar? Upptäckte efter att ha sett dina att de är så fina underifrån. Hoppas det var okey att skriva det även om du gjort det tidigare, ibland blir jag lite nojjig, man ser många uppslag hos bloggare och blir inspirerad men kopierar naturligtvis inte bilder o dyl men ideer `snor`man ju faktiskt på ett vis från varandra även om det kanske blir i en liten annan skepnad.....

Jag var runt i min stackars trädgård som blivit lite eftersatt i år pga köksombyggnaden. Ska ägna mig lite extra åt den iveckan som kommer och jag har tre underbara rosor som är överfyllda med knoppar, Mme Hardy, Louis Odier och Rosa Mundi, det är längtan det att få se dessa skönheter i full blom.

Må så gott
Lena

Anna sa...

Blåregnet på översta bilden väckte habegär!