Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 25 juni 2008

The Pilgrim

Den här gula rosen heter The Pilgrim är en Austin-ros. I början av blomningen är blomman ganska intensiv gul, ju mer den slår ut desto ljusare blir rosen och formen blir mer lös.

Karamellskålen i fattigmanssilver är ett fynd för 25 kronor! Den passar bra även som rosskål.

Blåsten som svepte fram under några dagar har rufsat till rosbuskarna ordentligt men de tål ganska tuffa tag. Blomningsfasen står på höjdpunkten just nu så nu vill jag ha lite bättre väder så jag kan njuta av skönheterna!
This yellow rose is namned The Pilgrim and is an Austin rose. In the beginning of the blooming the rose is more intensive yellow, then it gets lighter and lighter and the shape gets looser.

The bowl in glass and silver is a bargain for £2 (3$)! And it is perfect as a rose vase.

The last days it has been hard wind blowing but the roses are tough and are alright. The blooming is on the top and I really wish better weather so I can enjoy their beauty!

10 kommentarer:

Bruno & Mig sa...

Hej hej!

Lika vackert arrangemang som det du gjorde med rosor och tenn.
Underbart i all sin enkelhet.

Ha det bra

Kramar

mandco sa...

Kjempe vakker! Hvordan syntes du Austin rosene er? Hos meg er alle Austin rosene perfekte, mens endel andre er fulle av udyr og sykdommer, så jeg er kjempe fornøyd med alle jeg har derifra :-)

kullervilla sa...

Vilka kombinationer, vasen i fattigmanssilver, den vinröda bakgrunden och de fantastiskt vackra rosorna.
Kramiz //kullervilla

Hwita Villan sa...

Men OJJ!!! Är den så fantastisk i färgen, eller har det "hänt något" när det blev ett foto? Ibland, åtminstone när jag fotograferar, är det svårt att återge färgen. Men den var ju verkligen underbar! Du får mig verkligen sugen på rosor som jag inte ens visste fanns!

Ha det bra!

Sara sa...

jag håller verkligen med dig, nu vill man ha fint väder så man kan njuta av dofterna och de vackra blommorna. Och angående inlägget innan så tycker jag också nya sommartorpet är ren skit faktikst, tur att Ernst nya sommarprogram börjar på måndag i fyran. Ha det fint!

Trolda sa...

Ljuvligt vacker ros! Och vilket FYND!!! De är ju som gjorda för varandra =D

Trolda - "håll i hatten så" =D

Karin A sa...

Verkligen läckert med det mörkt röda och den gula rosen. Pilgrim är verkligen en perfekt ros. Börjar gilla dessa ljusgula och aprikosa rosorna allt mer!

Ha en trevlig fredag och så småningom en härlig helg! Kramar Karin

Karin A sa...

Oj glömde skriva: 25 kronor för den underbara skålen i fattigmanssilver! Vilket fynd! Ser nästan ut som en marimekkoskål. :)

Lusthuset sa...

Vilken underbart vacker ros. Som du säger är rosorna på topp just nu. Har väl inte så många, men jag får njuta av andras som dina t.ex. Vi var på Sofiero häromdagen och där blommade många underbara rosor. Skålen var ju fin. Påminner den inte om Marimekkoskålen i glas? Ha en skön helg. Kram

Moa sa...

Så det är såå Pilgrim ser ut när den är lite mer utslagen.. har bara sett bilder på dem i knoppstadiet och då mycket mer gula.. Dina bilder gör ju så man bara måste/vill köpa en sådan också. Du visar så mycket fint här och ditt besök i Pildammsparken skulle jag gärna varit med på.. fanns mycket fint där och du köpte så fina saker... de där flaskorna var ju jättesöta, hmm.. där skulle jag velat strosa runt med dig och Lily.. kramar till dig..Monica