Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 3 juni 2008

Roses are opening

En efter en börjar rosorna att slå ut. Den vackra engelska damen Constance Spry har stora rosa knoppar. Här har jag lagt tre i en skål och när de slår ut kommer blommorna att fylla hela skålen.
Även Mme Isaac Pereire har slagit ut sina mycket starkt doftande blommor. Färgen är mer intensiv och lite mörkare än vad kameran säger. Mörk cerise skulle jag vilja kalla färgen för.

One by one the roses are starting to bloom. The beautiful English lady Constance Spry has large pink buds. I put three of them in bowl. When they open they will fill up the bowl.

Mme Isaac Pereire has open her lovely roses which have a very strong scent. The roses are more intensive and darker pink than what the camera says. I would describe the colour as dark cerise.

23 kommentarer:

Karin A sa...

God morgon min vän! Så härligt det är nu när rosorna börjar att blomma. Dessa två är otroligt vackra...hamnar på min önskelista. Dina bilder är ljuvliga, det silvriga ihop med rosa är lika vackert som zink och rosa! Härligt!

Ha en fin tisdag! Kram Karin

EVA AGNES sa...

Godmorgon Poppins!
Jag gläds verkligen med dig och dina vackra rosor som börjar slå ut. Nu är det den härliga tiden igen som vi har längtat så efter.
Men det där med kopieraren David Coalburn är ju bara så tråkigt.
Hur kom du på det? Var hittade du kopian av din bild?
Det kanske man ska kolla upp..
Njut i alla fall av sommarvärmen.Snart är det lov.
Kramar Eva Agnes

Mamma C sa...

Så vackra kort, på en lika vacker blomma.
Kram Mamma C

kullervilla sa...

Underbara rosor och super snygg skål som rosorna ligger i. Måste nog skaffa lite mera rosor, hamnar på önskelistan.
Ha det gott i värmen.
Kramiz //kullervilla

Zoey sa...

Vilka ljuvliga bilder och vilekn otroligt vacker skål!

Älfgärdet sa...

Åhh, du ligger nog nån vecka före mig, här knappt anas det lite rosa i de hårda gröna knopparna. Men det ser bra ut för det verkar bli mycken blommning! Får njuta av pioner & vallmor först nu som har börjat sin öppning. Fantastiska underverk!

Frida sa...

Hej!
Vilka härliga bilder!
Kram frida

Monica/Moa sa...

Så vacker med silverfärgade kärl ihop med rosa undersköna rosor.. en fullträff.. Och så långt dina rosor har kommit.. mina är små än men liten blir stor.. *ler*.. Kramiz på dig.. MOnica

Anette sa...

Så vackra rosor...........finns tydligen alltid nån man vill ha på sin önskelista!!

Lea sa...

UNDERBART med rosor...dina bilder är helt fantastiska!
/Lea

Lily of the valley sa...

Underbart med rosor i bägaren/pokalen. Jag hade tänkt ha "hjärtan på tråd" eller "plättar i luften" i min.
kram

Hwita Villan sa...

Åh vad vackert! Tänk att det blommar så vackert redan hos dig. Själv går jag och är väldigt stolt över mina nyplanterade rosplantor och tycker att det är fantastiskt att de har växt flera decimeter. Och en har faktiskt en knopp!! Vi får väl se vad det blir av det.

Ha det bra! Och tack för dina kommentarer! Håller med - kaprifol över staket - underbart!

Britt sa...

Så underbara bilder. Ha det bra.//Britt

Per sa...

Hej, vilka fina bilder du har tagit, man blir helt sjuk av vad vackert allt är, du har verkligen lyckats få till en bra trädgård och sida.

Hälsar Per

Terri sa...

How marvellous! We are just starting our gardening for the year, and are clearly not as fortunate (weather-wise!) as you. I think you have inspired me, and I shall investigate which roses might do well in our climate. Perhaps I will not plant this year, but think I will read up on roses for cold climates!

Will read more of your posts to catch up. Hope you are well. xo Terri

Veronica sa...

Ja, vad säger man? Min Contsance Spry har långt kvar tills jag kan knipsa tre knoppar och lägga i en skål... Men den som väntar på något gott... Det är alltid lika trevligt och titta in till dig så här i rostider (annars med så klart!), man hittar den ena rosen efter den andra som sätts upp på önskelistan... Mme Isaac Perrier" är ju så ljuvlig... *suck*
Ha en skön onsdag! Veronica

Hwita Villan sa...

Hejsan! Jaa jag undrar också vad det är för sort... Men det får jag nog aldrig reda på. Men inte njuter jag mindre för det!

Ha en underbar dag!

Lusthuset sa...

Så häligt! Nu börjar den tiden när man kan njuta av alla dina vackra rosor här på bloggen. Jag har ju inte så många men de börjar blomma så smått här också. Tyvärr har jag samma otäcka odjur på mina som jag hade förra året. Då sprutaden jag med Pyrex N (på rekommendationer av Cedergrens) men an är ju inte så förtjust i att göra det. Måste nog ta till det i alla fall. Hur gör du om du får något otyg på dina?? Ha en skön sommardag. Kramis!

matte sa...

underbart med rosentider!

Hanneles paradis sa...

Underbart.

Tingeltangel sa...

Åh, nu kommer rosbilderssäsongen! Underbart. Du vet ju att jag älskar dina rosenfotografier. Det märks att ni har en annan klimatzon i Skåne för här syns minsann inga sådana stora rosenknoppar än. Men så vackert som vädret är kommer det nog snart.

Trolda sa...

LJUVLIGT! Jag känner dofterna ända hit =D

Trolda - kram!

mandco sa...

Utrolig vkre roser! Og utrolig vakre bilder Poppin! Dette har jeg ventet på helt siden vi ble kjent i fjor høst!