Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 21 juli 2008

2008 - Best Rose of The Year in Poppins' Garden

And the winner is: Charles Austin!
Charles Austin är en s k engelsk ros eller Austinros. Busken blir ganska stor, omkring två meter hög. Blommorna växlar både i färg och form. När rosen slår ut är den sammanhållen men blir yvigare ju mer tiden går. Färgen går från mörkt aprikos till ljust rosa-gul-aprikos.

Busken är frisk med mörkt bladverk och den trivs ypperligt i ett hörn mellan ett plank och husväggen i min trädgård. Den långa blomningen skänker stor glädje. Grattis Charles till utmärkelsen!

Charles Austin vann med 13 röster, två blev A Shropshire Lad med 11 röster och trea Albertine med 10 röster. Totalt kom det in 46 röster.

Charles Austin i an English rose or Austin rose. The shrub will be quite large, about two metres in hight. The flowers change both in shape and colour. When the rose starts to flower it is tight in shape but gets more bushy by time. The colour changes from dark apricot to light pink-yellow-apricot.

The bush is healthy with dark leaves and it likes its place in my garden, in a corner between a fence and the house wall. It will bloom under a long time which give joy to the owner. Congratulations Charles to the award!


Charles Austin won with 13 votes, second became A Shropshire Lad with 11 votes and on third place was Albertine with 10 votes. Totaly 46 votes.

14 kommentarer:

Hwita Villan sa...

Jamen den är ju verkligen vacker. Fast jag förstår inte att folk (dina läsare) inte förstår hur underbar Ghislaine de Féligonde är ;)... Men men, bättre lycka nästa år, hihi. Nämen allvarligt talat så är den rosen mycket vacker.

Ha det bra Poppins!

mandco sa...

Utrolig vakker! Velfortjent seier, og gratulasjoner til vinneren ;-)

Bente Bing sa...

Austin roser er vudunderlig vakre! Vi har et par i vår hage bl.a. Charles Austin, men jeg skulle gjerne ha plass til flere! Din rose er nydelig og du er jo også en god fotograf så de får fram sin beste side!

Ankan sa...

En underbar färg har den! Måste också vara vacker ihop med gräddvita/vita rosor föreställer jag mig...

Som alltid visar upp så mycket vackra rosenstilleben! Jag tittade lite extra på din bild med rosor och princesstårta! En oslagbar kombination..!
Kramar

Britt sa...

Den rosen gjorde sig för känt av att vinna. Mycket snygg.//Britt

ANETTE sa...

Ja, då får man gratulera Charles, fast jag röstade på en annan........men det var inte lätt att välja! /Anette

Mamma C sa...

Tjusig färg och väldigt vacker.
kram mamma c

Guldkant På Livet sa...

Jaså, det Charles som vann! Men det är inte bara han som ska prisas utan kvinnan som presenterar honom så fint med! Poppins foton är helt fantastiska!

Mari.

Hanneles paradis sa...

Så vackra bilder, i den här tävlingen behöver ingen känna sej som förlorare ;)

Moas Gård sa...

Åhh.. Grattis till Charles.. en värdig vinnare, vad får han till pris.. en hel skopa extra fin gödning bara för han.. *ler*. Ha det så skönt och kram på dig/Monica

Trolda sa...

Även HÄR doftar det av "Segern´s sötma..." =D Vilken härlig REVANSCH för Charles, som jag ju redan blev så förälskad i förra året...! Rättvisa har skipats =D !!!

Trolda - som gav Charles sin röst =D

Linda Lunda sa...

ÅÅÅhhh vilka vackra foton du visar! Ljuvliga!!!
Min favoritros bla. är Ghislaine de Féligonde vilket inte är en Austin ... men så vacker och tacksam! Annars älskar jag Mmme Boll och även John DAvis!
+ helene
Linda

Karin A sa...

James är en riktig snygging och en välförtjänt vinnare! Tänk att engelska rosor vinner två år i rad - men så har de ju många trevliga egenskaper också. :)

Kram!

Lusthuset sa...

En välförtjänt vinnare tycker jag. Det är tack vare den rosen som jag hittade min rosenodlande granne. Han hade en jättestor underbar ros mot sin altanvägg som var obeskrivligt vacker. En dag kände jag att jag måste få veta vad den hette och så var kontakten knuten. Du anar inte vilka vackra rosor den mannen har....men jag tror att de flesta är borta nu. Hurra för Charles Austin!! Ha det skönt. Kramis!!