Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 23 juli 2008

Cherries

Det är körsbärstider! Tyvärr har jag inget träd i trädgården men jag passar på att köpa och njuta av dem. De är perfekt att sitta och äta utomhus, risken är bara att man inte kan sluta stoppa dem i munnen.

Nu är det min andra semestervecka. Konstigt nog så känns det inte som om jag har mer energi eller mer tid till saker och ting än när jag jobbar... Så om jag inte är inne och hälsar på er så ofta så beror det på att jag knappt hinner göra egna inlägg. Vart tar tiden vägen?
It is time for cherries! Unfortunately I do not have any tree but I buy them in the shop. It is perfect to sit outside and eat them. The only problem is that you can not stop eating them.

This is my second week of vacation. It is strange but I do not seem to have more energy or time comparing to when I work... So if I do not visit you so often it is because I barely have the time to post on my blog. Where does the time fly
?

16 kommentarer:

Hwita Villan sa...

Vilka vackra körsbärsbilder, vad sugen man blir! Vi har faktiskt körsbär, men de smakar inte så sött ännu. Själva njuter vi mer av jordgubbar, hallon och vinbär än.

Hoppas du har det riktigt skönt i sommarvädret - för idag är det riktigt skönt ute. Åtminstone här ;).

Ha det gott!

Kram M

Frida sa...

Så gott det ser ut med körsbär. De ser mycket sötare ut än våra. Våra är inte lika röda, jätte vackra bilder!
Njut nu av din semster!
Kram frida

Karin A sa...

Härliga bilder vännen, så vackert med de röda bären mot silverskålen! Ja vet du vad - det där med orken känner jag igen. Kanske orkar man blogga och kommentera mer när man jobbar för då blir bloggen till dagens glädjestund. Nu är det så mycket roligt man vill hinna med. :)

Körsbär är bland det godaste jag vet. Här har träden vi planterat dött så jag får också köpa. Vännerna i Hunnebostrand hade dock gott om körsbär i trädgården! Ha det gott i solen...

Kramar Karin

Bruno och Mig sa...

Jag kan inte se mig mätt på dessa bilder! Helt fantastiskt vackra. Körsbär som nästan är oxblodsfärgade och mjuka i formen mot kalla färger och material. Så vackert! Jag vill nästan sträcka ut handen och plocka mig ett där jag sitter framför datorn.

Njut av ledigheten,

Kramar till dig

L

Moderncountry sa...

Hei hei Poppins!

Gud så vakre dine bilder er altså, du er superdyktig og jeg bare nyter så utrolig mye. Ja, godt er det også :) Her i hagen har vi moreller, det er godt det og, men jeg må ærlig innrømme at kirsebær er hakket godere, mums :) I går plukket jeg masse og i dag var magen litt løs, hihi...ja, kan jo ikke la skåla stå og vips er alt borte...Man blir som 10 år igjen..

Håper du har hatt det deilig i sommer og at du har hatt fint vær. Har du vært på ferie?

Ha det så godt gumman og så sees vi straks igjen! Gode klemmer
Aina

Lilla Eken sa...

Halloj Poppins, jag har något åt dig på min blogg. Jaaa, jag veet, du har en likadan redan - men kan man få för många..?
Kram/I.

MY WHITE COTTAGE sa...

Men hjälp - vilka fantastiska bilder Poppins!!!!!! Åh, vad jag njöt av att titta på dom... Underbart! Körsbär är verkligen smarrigt. När jag var liten brukade jag ta med mig radion och klättra upp i ett körsbärsträd i vår kohage på landet, där kunde jag sitta i timmar och lyssna, äta och bara njuta... Härliga barndomsminnen!

Må så gott och njut av sommaren!
Stor kram från Jenny

Lily of the valley sa...

Åh, vad jag blir sugen på körsbär :D
Alldeles underbara bilder du bjuder på :D
Körsbär är verkligen vackra att se på och du har lyckats fånga det så bra på dina bilder. Snyggt kombinerat med skålen och kronan.

kram Lily

Lena Kristina sa...

Underbara körsbärsbilder!

Jag hinner inte heller mycket, håller på både inne och i rosengården för att den ska bli klar.

Ha en bra semster

Kram Lena

www.jordochdjur.se sa...

Hej!
Såna härliga rosbilder - riktigt antropomorfiserade (långt ord...)!

Det var jättekul att få se dina vackra rosor i stilleben.
Tack för mycket trevlig läsning!

hälsningar

Monica

Randi sa...

Så underbara still-life! Du är såååå duktig på att styla dina bilder.
Ser så gott ut! Tänk att jag inte har körsbär i trädgården...det måste jag ändra på förstås!
Kram Randi

Trolda sa...

Åh så ljuvliga bilder =D Och jag håller med dig om att man nästan får gjort MER när man jobbar...Men det är väl det som är meningen med att ha semester också...Att bara VARA och låta tiden flyta på samtidigt som man bara njuter =D Imorgon bär det söderöver...;-) Vi hörs! ha det fortsatt fint!

trolda - kramar =D

www.livskrafter.blogg.se sa...

Men NU har jag väl kommit till bloggarnas paradis..hihi...
SÅ mycket läsvärt och vilka härligt sköna bilder...
Jag återkommer
Ha de gott så länge
/Emma

Hanneles paradis sa...

Underbara bilder, jag älskar körsbär och är lycklig ägare till flera körsbärsträd, tre olika söta sorter.

Amanda sa...

Jag håller med! Körsbär är underbara om man sitter utomhus!

Lusthuset sa...

Härligt med körsbär. Vackra bilder, som vanligt....och så gott det är. Tala om "non stop". Det är väl skönt att slappa när man har semester och speciellt när det är sååå varm som det är nu. Kramar!!