Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 10 juli 2008

Rosa Mundi

Rosa Mundi som också är en av finalisterna till Årets Ros i Poppins trädgård, tyckte hon var orättvist behandlad på min blogg - för få inlägg och inget foto som gjorde henne rättvisa. Jag tog kritiken på allvar och stylade den lilla divan för en ny bild. Hon blev väldigt nöjd med fotot, kan jag rapportera.

Rosa Mundi is also one of the finalist for the Rose of the Year in Poppins' Garden and she thought she was not treated fair on my blog - to few posts and no photo that made her justice. I have seriously considered this criticism and styled the little diva for a new picture. I can report that she is very pleased with the photo.

18 kommentarer:

Anette sa...

Det ska hon vara! Nöjd med fotot alltså. Snygga skålar var det med! Vilka är de andra finalisterna då....... /Anette

Lena Kristina sa...

I that So! Divan Rosa Mundi minsann. Ja det är klart att hon inte vill bli utkonkurerad i Austin rosorna t ex.

Nä Fru Poppins man måste vara en rättvis rosmamma :)

Kram Lena

Lena Kristina sa...

Sablar det ska ju stå
"Is that So?"
Men jag stammade visst lite på tangenterna i hastigheten

Randi sa...

Vilken underbart skön och skir bild. Vackert arrangerat!!!
Kram Randi

Trolda sa...

Hahaha...;-) Det var ord och inga visor från Damen det! Och jag förstår Hennes tidigare irritation...Helt plötsligt strålar Hon i en helt annan glans! En Dam av RANG!

Trolda - kram =D

Trolda sa...

Höll ju på att missa RÖSTNINGEN!!! Nu har så Charles fått en - och till min stora glädje ser jag att i dags dato ser det ju RIKTIGT bra ut ;-) (ursäkta Rosa...)

Trolda - 4-ever Charles =D

Solåkras Anncha sa...

Men vilka härliga rosbilder. Så ljuvliga ljuvliga ljuvliga rosa rosor. Min favorit är annars Leanderrosen, om man får nominera någon ytterligare.

Vi har ju inte haft trädgård så länge, så det är alltså dig man ska fråga om råd när det gäller rosinköp.

Karin A sa...

Hihi, jag förstår att divan är nöjd med bilderna! Helt underbara! Förstår inte varför jag inte har henne i min trädgård, hon är ju helt förtjusande. :)

Kramar Karin

Annalunda sa...

Så vackert arrangerat för den alldeles vackra underbara söta förtjusande fröken Rosa Mundi!

Kram Annie

Smultronstället sa...

Det blev verkligen jättefint! Rosor är så härliga!

Katarina i Kullavik sa...

Nu tycker jag verkligen hon har blivit rättvist behandlad - hon är en charmig liten dam!
/Katarina

chatrine sa...

Vakker rose hun også!
Kansje hun tilogmed går henn å vinner;)

Ha en super fredagskveld!
Klem fra chatrine:)

NinaH sa...

Vackrare än så kan hon verkligen inte ha det & få sig beskriven, den sköna fröken Mundi! Och du - jag har ett litet meddelande till dig på min blog!

Moas sa...

Vilka vackra glasskålar.. där har hon det bra lilla Rosa mundi .. och nu har jag röstat i år igen.. kram och ha en skön helg.. Monica

Yolanda Elizabet sa...

Of course Rosa Mundi is happy, it's such a lovely picture! Great styling Poppins!

Have a lovely weekend,

Kram, Yolanda

Guldkant På Livet sa...

Ha, ha, men där gjorde du även henne rättvisa! Urtjusigt arrangemang. Dina bilder och framförallt rosenbilder är ju helt sagolikt vackra! Allt är som vykort! Rösta på rosor klarar jag dock inte av. Ha en fortsatt skön helg i din ljuvliga garden. Mari.

Välkommen till Mariehill; UTSIDAN sa...

ooooh förutom alla rosor du jämt ska stoltsera med ;-D (jag e´inte ett dugg avis) så kommer du med fina butljer också. ooooo som jag vill ha.... Kanske ska lägga till att det var en vacker bild också!

kram kram / mariehill

Anonym sa...

Rosa Mundi tillhör också en av mina favoriter men min röst går till "the vain one"
kram Busan