Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 7 juli 2008

A Shropshire Lad

Jag hoppas att du vill vara med och rösta fram Årets ros i Poppins trädgård. Jag har valt ut fem rosor som jag tycker har varit extra vackra den här sommaren. Om du vill vara med och rösta, finns listan till höger.

En av finalisterna är den rosa Austinrosen A Shropshire Lad som blev årets ros förra sommaren. Den blir söt i vasen tillsammans med rosa brudslöja.
I hope that you want to take part in the voting on This Year's Rose in Poppins' garden. I have chosen five roses that I think have been exceptionally beautiful this year. If you want to vote you will find the list to the right.

One of the finalist is the pink Austin rose A Shropshire Lad which appointed as winner last summer. The rose looks lovely together with pink Gypsophila.

11 kommentarer:

Älfgärdet sa...

Tycker att namnet "A Shropshire Lad" är så ljuvligt. Bara det gör ju att man vill ha den. Tyvärr har den inte lyckats hitta till min trädgård än : ).

Zizzi sa...

Jag har redan röstat! Redovisar du resultatet sen?
Kram cissi

Hanneles paradis sa...

Så ljuvligt.

Hwita Villan sa...

Såå vackert! Självklart har jag redan röstat, men Ghislaine de Feligonde ligger visst inte så bra till ännu. Jag håller tummarna för att fler kommer underfund med hur underbar den är :).

Jag har en utmärkelse till dig på min blogg.

Kram M

Karin A sa...

Hur ska jag kunna rösta på min favorit när du visar så underbart fantastiska bilder på A Shropshire Lad? Nu riktigt knep det till i vill-ha muskeln (hihi, finns det en sådan?)! Ser fram emot resultatet. Ha det gott!

Kramar Karin

Lisa sa...

Åh, du visar så fina bilder att jag nästan dör. Jag älskar rosor, men hos mig blommar bara Finlands vita just nu.

Tingeltangel sa...

Åh, jag älskar dina A Shropshire Lad. Jag röstade ju på honom förra året och jag hoppas det är ok att välja samma igen. Jag tror det är svårt att överträffa honom....Hårddisken är från Western Digital. Den kallas My Book. Jag måste erkänna att jag inte gjorde någon större marknadsundersökning utan jag gick bara in i närmsta Onoffbutik och bad att få det största minnet de hade. Den är i alla fall snygg och smidig och hittills verkar den fungera bra. En bra funktion är att man kan välja att göra back-up på det man skapar på datorns hårddisk. De bilder jag är rädd om sparar jag både i datorn och på det externa minnet. Förhoppningsvis skall inte båda krascha samtidigt. Min dator vägrar nämligen att bränna CD-skivor så det är inget alternativ för mig just nu även om det säkert vore det bästa.

Katarina i Kullavik sa...

Jag röstar på Ghislaine - det är en ros som jag tyvärr inte har (ännu), men gärna skkulle vilja få plats med i min trädgård. Gillar myskrosorna och Ghislaine är så läcker...
/Katarina

Lily of the valley sa...

Åh, nu kom han, favoriten! Han är så vacker, Laden!
Jag har lagt min röst på honom i år också :D

Kram Lily

MY WHITE COTTAGE sa...

Åååå, Poppins! Dina rosor är verkligen helt fantastiska! Det måste vara underbart att få vandra runt i din trädgård med alla dessa ljuvliga rosor!

Nu måste jag rösta!

Ha det gott!
Kramar Jenny

Lena Kristina sa...

Jaha, då har jag röstat nu, spännande att se hur det blir.

Det var ju svårt att rösta eftersom alla är såå fina.

Här lyser solen på oss idag och det är helt ljuvligt efter regn o kyla

Må så gott

//Lena