Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 18 augusti 2008

August Garden Show

I helgen var det Trädgårdsgille i Landskrona med marknad, utställning och andra arrangemang. I vallgraven flöt små trädgårdar och publiken fick rösta fram den vackraste flotten. Den här röda bar namnet Some like it hot.
It was a Garden Show this weekend with market, exhibition and more. In the moats small gardens were floating and the public voted for the most beautiful raft. This red one was called Some like it hot.
Betong kan vara vackert. Det visar den här flotten med asiatisk inspiration.
Concrete can be beautiful. This raft with inspiration from Asia proves that.
Blått är flott och desto flottare på en flotte! Gammal kärlek rostar aldrig hette det här bidraget.
Blue is lovely and even more lovely on a raft! Old love never rusts was the name of this raft.
Och så fanns den här charmiga lilla kolonistugan, ett litet gammeldags paradis.
And there was this charming little cottage, a small old-fashioned paradise.
Vilken flotte vann? Det gjorde det blå bidraget: Gammal kärlek rostar aldrig sammanställt av Gröna Bönor, en jättemysig trädgårdsaffär i Landskrona.
Which raft won? The winner was the blue one: Old love never rusts by Gröna Bönor (Green Beans) a cosy garden shop.

20 kommentarer:

Lusthuset sa...

Så fint och fyndigt! Jag läste om det i tidningen. Tyvärr kunde vi inte besöka utställningen men jag förstår av bilderna att det måste ha varit livat. Ha det bra! Kram!!

Dorthe sa...

Wow...
Trädgårdsgille i Landskrona med marknad, der ville jeg gerne ha været:-)
Så mange fine billeder der fra:-D
Der sidste billede du viser, er bare rigtigt søøøøødt.
Tak for fin kommentar på min Blog.
Bliver så glad når i ligger en kommentar.
God uge
Kram My home my castle

Zizzi sa...

Vilken annorlunda och rolig tävling! Jag skulle vilja ha en mix av allihopa!
Kram cissi

Karin A sa...

Vilken underbar utställning! Så mycket vackert och så fina bilder. Får mig att tänka på att jag inte visat alla mina bilder från Göteborgs Lustgårdar. Vilken var din favorit? Jag kan inte bestämma mig, så fina allihop. :) Spännande att läsa om den nya tavlan! Jag ska absolut kika på den när jag är tillbaka (snart!) i Göteborg. Ha en fortsatt fin vecka - på återseende! Kramar Karin

MY WHITE COTTAGE sa...

Vilka underbara flottar!!! Det var inte lätt att välja en favorit måste jag säga... Men den blå var verkligen superläcker!

Ha en fortsatt fin vecka!
Kramar från Jenny

Zoey sa...

Some like it hot gillar jag massor :D

Monica/Moa sa...

vilken härlig idé, sitta där och se de fantastiska skapelserna flyta förbi.. gillade den röda.. =). Kram på dig..Monica

Hwita Villan sa...

Vilken rolig idé! Det visste jag itne att Landskrona hade. Vilka snygga bilder du har tagit, jag lir helsugen på alla de där bidragen! Men vilket kul betongspel de hade gjort till den där asiatiska flotten! Kanske ngt att pyssla ihop själv...

Ha det bra!

Kram M!

Marina sa...

Vilken fantasi en del har! Men visst har man bara tillgång till material så sätter nog tankarna och idéerna fart. Jättefina bilder!

Malins-kuriosa sa...

Vilken kul idé och tänker att "tänk om den lilla sjöstad som jag bor i kunde klurat ut något liknande"...men här ska allt vara så märkvärdigt och så stort helt plötsligt...blir liksom kaka på kaka och lite väl mycket av allt...
Av bilderna att utläsa så håller jag nog med om att den blå flotten är fridsammaste och mest lockande...Kul grej helt enkelt!

Kram ffrån malin

Mamma C sa...

Men jisses vilka vackra arrangemang de vad som flöt på vattnet.
Kram Mamma C

Italian Girl in Georgia ~ Suzanne MacCrone sa...

Just beautiful ~ everything. Thank you for sharing your gorgeous photography with all of us Poppins. You are an inspiration!

Trolda sa...

En sån underbar utställning! Vad härligt med flytande "små trädgårdar"...=D Förstår om det var en inspirerande och upplevelserik tillställning, och där är ju så FINT i hela området =D

trolda - godmorgon!

Annalunda sa...

Vilken fantastisk och mysig idé! Detta skulle jag ha önskat få se! Är det varje år Poppins? Så fint...den röda var jättehärlig!

Jag firar lite så det är utlottning hos mig... du har ju haft tur innan! :)

Kram Annie

Hanneles paradis sa...

Så kul bilder du visar, som små tavlor allihopa, verkar vara fin utställning.

Lena Kristina sa...

Wow! Vilka bilder och vilken underbar plats/show

Kram Lena

Lily of the valley sa...

"Some like it hot men Gammal kärlek rostar aldrig"!
Jag är så glad åt att Gröna Bönor vann! Deras bidrag gick bara rakt in i mitt hjärta. Tullstorps var också väldigt fint men inte så vasst enligt mitt tycke. Det är ett härligt årligt gille.
Kram Lily

Yolanda Elizabet sa...

Ohh, what a great idea to float little garden rafts like that on a garden show. They all look wonderful and the judges must have had a difficult time deciding which one was going to win. Thanks for sharing, I really enjoyed it!

Tingeltangel sa...

Fantastiskt så mycket vackert det var på den utställningen. Den blå flotten blev min favorit bland det du visar på bilderna så det var kul att den vann.

Britt sa...

Är det en utställning som kommer tillbaka årligen. Ser ut att vara fina saker att titta på.//Britt