Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 14 augusti 2008

Chrysanthemum

I trädgården känns det mer som höst än sommar. Det är inte mycket som blommar, regn och blåst har tagit död på en del krukväxter och även tomaterna ser trista ut. Men en krysantemum lyser upp och det är ju tid för att njuta av dessa nu. Den här vackra rosalila fick vi av några vänner och den står sig snyggt mot den rostiga lyktan.
In the garden is it more like autumn than summer. It is not much in flower, rain and wind have killed some plants and the tomato plants look sad. But a Chrysanthemum lights up the garden and it is time to enjoy these plants now. We got this one, beautifully pink purple, from friends and it goes very well together with the rusty lantern.

23 kommentarer:

matte sa...

Snyggt!
ja visst känns det höstlikt.. alldeles för tidigt!

Ann-Catrin / finthemma sa...

ja du det känns som om regenet har tagit död på det mesta i vår trädgård.. efter en vecka borta hade mycket ruttnat bort...

jag tror jag ska köpa mig lite nya blommor nu när jag ser din rosa!!

Kramar A-C

Hjärtat Mitt sa...

Ja, nog känns det som höst alltid.
Fast mina Chrysanthemum har inte kommit riktigt så långt ännu.

Kram Mari i Marieholm

Marina sa...

Krysanthemum njuter jag också av men för övrigt är det som du skriver, inte mycket som blommar. Det ser allmänt skräpigt ut där ute tycker jag. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra fäör att förbättra det heller.

Anette sa...

Likadant väder här. Det som inte blir fult av regnet det blåser sönder. Får vara ett par dagar till, sen får det blir lite "höstkrukor" i stället. Fin färg på chrysantemumen! /Anette

Karin A sa...

Hej hej! Nu gör jag en paus i pausen och kikar in bland mina favoritbloggar. Har kollat igenom alla dina härliga inlägg. Så mycket vackert och så många fina bilder. Härligt! Jag njuter! Kul att läsa vad du tyckte om Madame Bovary, som jag ska läsa så fort min paus är över. :) Dina körsbärsbilder är verkligen helt ljuvliga. Mums! Och härligt med Chrysanthemum nu när det är så trist väder och inget blommar. Jag gillar verkligen din nya header också. Så bra att fröerna har kommit fram! Ha det gott vännen! Kramar Karin

Mamma C sa...

Visst är det höstlikt så det förslår ute. Vackra bilder.
Kram mamma c

Kattfot sa...

Först måste jag bara säga att din nya header är jättefin! Tråkigt med allt regn. Fick man välja hade det ju kunnat få spritt sig lite jämnt över sommaren. Söt färg på din chrysantemum! Ha det gott
Kram/Catrin

Yolanda Elizabet sa...

Your Mums look great and they are such a lovely colour too and yes, they do go very well with the rusty lantern! BTW I hope there will be a little bit more summer for you in store.

Trolda sa...

Visst känns det som om Hösten har tagit över Sommaren helt nu...Men då är det fint att minnas Sommaren som gått genom härliga somriga bilder...;-) Eller att lysaupp tillvaron med vackra blommor =D

Trolda - godkväll :)

Tingeltangel sa...

Krysantemum är jättefint. Men ack så höstlikt det känns. Jag vill inte släppa sommaren riktigt än. Kan vi inte börja om i mitten av juli eller så???

Karinsblommiga sa...

Jag håller med dig om att det känns som höstvindarna redan har kommit och då passar ju höstblommor bra.Jag har precis köpt en likadan Kryss häromdagen=)
Snygg rostig lykta du har!!/Karin

Dorthe sa...

Hei..
Ja, høsten er kommet alt for hurtig.
Her i Danmark har vi regn og rusk, og ja man kan efterhånden se det på blomster og planter:-/
Men en rigtig flot Chrysanthemum du viser, sød farve.
Forsat god aften
Dorthe

Annalunda sa...

Så underbart med det rosa till den rostiga lyktan... vacker bild! ...och din bortglömda bild var ju sååå fin Poppins...
Jag tillhör också de som är bättre på att sitta/ligga och läsa istället för att städa...men så fort det har slutat att regna bara måste jag ute och "städa" bland rosorna - de gillar inte heller regn.

Varm kram till dig kära Mary!

Annalunda sa...

PS: Glömde att berömma din nya header! Vacker!!!

Ninnie sa...

Å, så fina! Längtar efter lite höstfägring nu! Idag har det sannerligen varit höstlikt här, ösregn o blåst, mörkt o ruggigt. Men varmt iallafall. Fast det är ju på tok för tidigt, bara mitten på augusti!

Lusthuset sa...

Krysantemum är verkligen en härlig blomma...lite höstkänsla ..men ändå. Vilka vackra färger och former den finns i. Din rosa var ju bedårande och till den gamla lyktan *suck*. Jag har idag köpt tre nya vita rosor som heter Old Schneewitchen som skall ersätta stackars Glamis Castle som inte ville alls i min rabatt. Hoppas att denna blir fin, den är jättesöt nu men det var Glamis Castle också när jag planterade den i höstas. Jag har satt de två överlevande rosorna i en kruka så länge så får vi se vad som händer.
God Natt och Kram!

mandco sa...

Kjempe søte!! Og liker det nye banneret ditt!! :-)
Syntes høsten har kommet altfor tidlig jeg :-( Her regner alle rosene mine bort, men heldigvis er Dahliaene mine helt nydelige, så litt sommer er det igjen her.

Zizzi sa...

Fina blommor! Och fint nytt foto du har som banner!
Kram cissi

Merja sa...

Visst närmar sig hösten men jag försöker att inte tänka på det! Mina pelargoner blommar som bäst nu...typiskt när det snart är dags att ta in dom.Samma visa varje år:)

Annalunda sa...

Poppins hej!

Om vi säger som så att jag är selektivt flitig... ;) Allt handlar ju om prioriteringar...förutom böckerna och att "bara vara" så gör jag lite punktinsatser ...dvs sådant som jag tycker är roligt! Doktorns order... :) Jättekram och ha det skönt i helgen! Lite sol här också faktiskt! ~Annie

Britt sa...

Ja det känns som höst men idag har det varit en härlig dag. Så än finns det hopp.//Britt

Hanneles paradis sa...

Krysantemum är fin, vi har fortfarande dofter och bär i trädgården.