Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 11 augusti 2008

Just one more

Det ska inte bli fler bilder på körsbär, jag lovar. Men jag tyckte de var så söta där de ligger i den prickiga skålen!

Jag har en vecka kvar av semestern och utanför är det mer höst än sommar. Men det kan vara mysigt att bara vara inomhus och läsa. Jag ska också ta fram oljefärger och staffliet, jag har inte målat på väldigt länge.

This is the last photo of cherries, I promise. But I just thought they looked så sweet in a bowl with dots!

I have one week left of my vacation and outside it is more like autumn than summer. But it is cosy being inside reading. I will also look for my easel and paint, I have not been painting for a long time.

19 kommentarer:

Mamma C sa...

Jättefin bild. Har oxå en vecka kvar. Visst har vi sol idag men ingen sommarvärme.
Kram Mamma C

Hwita Villan sa...

Hihi, vi står nog mer än gärna ut med dina körsbär :). Den här sista bilden tyckte jag blev såå bra. Den förmedlar så mycket tycker jag. Ett lugn bland annat... undrar om det är den krämfärgade stolen som bidrar med ngt...? Jaja, fin var den iallafall!

Ha det bra Poppins!

Britt sa...

Jag tycker att bilderna var fina och kan se fler körsbärsbilder om du har.//Britt

Anette sa...

Gott med körsbär och de passar ju väldigt bra i den skålen! /Anette

Solkatter & dammråttor sa...

Jätteläcker bild på körsbären i den prickiga skålen.Vad skönt för dej at du har en vecka semester kvar...jag har börjat jobba idag....*gäsp*....och jag är så trött nu=)
HA det så skönt och njut av din sista semestervecka.
Kram/Gunn

beas barnslikheter sa...

Åhhh...oljefärger...det är så underbart att måla med dem och jag älskar färgen. Synd bara att jag inte är någon duktig konstnär? ;-)

Har du någon bild på något du målat i bloggen tro?

Kastanjen sa...

Fina körsbärsbilder! speciellt bilden med körsbär i glasskål är jättefin.
En och en halv veckas semester kvar - hoppas att vi får EN dag utan regn.

Lusthuset sa...

Mums vad härligt med körsbär! Känner nu att jag inte fått några i år...och det som är så GOTT! Vackra är de som fotomodeller också. Fina bilder som vanligt. Ha en fortsatt skön semestervecka. Kram!!

Lily of the valley sa...

Inte tröttnar jag på dina körsbär, blir visserligen lite sugen. Vilken tur att det blev skapligt väder på em och nu ikväll. Har du målat mycket idag?
kram Lily

Solåkra sa...

Men vilka fina körsbärsbilder. Å gott är det också.

Tingeltangel sa...

Vi tröttnar inte på dina vackra körsbärsbilder. Du får gärna visa fler... Det låter skönt att ännu ha ledigt. Jag började arbeta igår och det kändes sååå segt.

Smultronstället sa...

Körsbär är både söta att se på och mumsiga att äta.

matte sa...

Visa hur många körsbärsbilder som helst! de är jättefina!

Hjärtat Mitt sa...

Jag tycker verkligen om den sista bilden :) Körsbären passar sååå bra med den prickiga skålen.
Lycka till med målandet.

Kram Mari i Marieholm

Zoey sa...

Det är helt okej med körsbär på bilderna, fota på du bara så får vi se och njuta!

Moas sa...

Vackra bilder.. som vanligt..=).. och jag ser att du är bra på min favoritsysselsättning: att göra vad jag tycker är roligt.. och att ligga i soffan, läsa, smaska på goda körsbär och för min egen del även goda praliner.. visst är livet härligt när man får ha det så där bra.. Vad heter det? husnära tjänster.. eller på ren svenska en piga önskas som kan göra allt det där som är tråkigt... tvätta, stryka, tvätta fönster, dammsuga och städa efter bak och matlagning.. jaaa.. visst är livet härligt.. Imorrn börjar jag o jobba och då kanske såna tjänter behövs ännu mer.. kram På dig.. Monica

Guldkant På Livet sa...

Underbara foton Poppins, gamla el ej! Och de där körsbären i skålen, hun så vackert! Hoppas du har en bra sensommar! Mari.

Lilla Eken sa...

Vad fint det var med körsbären i den skålen.

Hoppas att vi får se vad du målat sen Poppins. Jag är jättenyfiken. :-)

Kom på varför jag slutade med madamen den här gången nu när jag läste din resumé. Men jag ska inte låta det dröja alltför länge innan jag ger henne en ny chans.

Ha det bra/I.

Italian Girl in Georgia ~ Suzanne MacCrone sa...

Yummy!!! Gorgeous photographs and delicious looking red cherries. Buon appetito!