Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 5 augusti 2008

A Mouse In A House

På det vackra Västerlen ligger den mysiga inredningsaffären A Mouse In A House. Här blir man vänligt bemött av den trevliga ägaren Marita som även säljer via sin webshop.

Västerlen är inte ett lika känt begrepp som Österlen men så kallas trakten kring Ystad - som förresten verkligen är en söt stad med sina medeltida hus. På Västerlen finns mycket vacker natur med små sjöar och mjuka kuperingar. Likaså finns här många slott och herrgårdar, t ex Snogeholms slott.
In the beautiful part of south of Sweden called Västerlen is a cosy shop for interior decorating called A Mouse In A House. Here you will meet the nice owner Marita who also has a shop on the internet.
Västerlen is the part around the town Ystad, a lovely town filled with medieval houses. The countryside is very beautiful with small lakes and small hills. And castles and country-houses like Snogeholm castle.


Jag köpte den här anslagstavlan som Marita gjort själv. Den grafiska stilen i svart och vitt gör sig bra mot mitt gula vitrinskåp. Dessutom köpte jag en vas från Krasilnikoff, ett fat (förmodligen en tvålkopp) i pressglas och några små stenhjärtan. I vasen står brudslöja och lyckoklöver.

De fina pappren som ligger på bordet, inklusive det stora arket med rosa blad, är nyligen inhandlade i en affär med handgjort papper i Helsingborg. Jag vet inte vad affären heter men den ligger precis intill stadsbiblioteket.
I bought a notice-board made by Marita. It has a graphical look that goes very well together with my yellow cup-board. I also bought a vase from Krasilnikoff, a little plate in glass (originally a soap-dish) and some hearts in stone. In the vase is Gypsophila paniculata and Oxalis articulata.

The nice sheets of paper that lay on the table, including the huge sheet with pink leaves, are all from a little shop with handmade paper in Helsingborg. Unfortunately I do not know the name of the shop.

18 kommentarer:

Trolda sa...

Verkar vara en affär helt i min smak, och den där Marika verkar vara en trevlig och händig tjej =D

Trolda - önskar en fin dag!

Mamma C sa...

Tjusig affär med mycket fint.
Kram Mamma C

Hanneles paradis sa...

Så mycket vackert, som man blir glad av, vad ska du göra med det handgjorda pappret?

a home far away sa...

Jag blir alldeles pirrig i kroppen av allt det fina, jag vill åka tillbaks till Sverige och handla mer:-14 timmars flygning är väl ingenting?!

Kram Gunilla

Vildängel sa...

Ser ut att vara en jättemysig butik det där - det är nog svårt att gå in utan att handla dyrt där. *s*

Hwita Villan sa...

Hejsan Poppins! Vad härliga grejer du hittat! (Haha Västerlen, det har jag aldrig hört - trots att jag bott både på Österlen och i Ystad, hihi, men roligt var det!)

Men butiken ser evrkligen härlig ut... måste nog kika inom hennes webshop iallafall...

Ha det bra!

Kram M

Anette sa...

Jaha, det var mer "farlig" inspiration! Vilken mysig affär! Tur att semestern är slut........./Anette

Solåkras Anncha sa...

Mm den där butiken måste jag allt besöka om jag hamnar i trakterna... Fina inköp också. Din sajt är en inspiration..

marita blücher sa...

ViIka vackra interiörbilder du tagit från butiken - och tack för dina vänliga och berömmande ord - jag blir både rörd och glad. Tack själva för ett mycket trevligt besök och välkomna åter.
Ha det så gott.
Kram/Marita

NinaH sa...

Mysig butik! Skall besökas!!;-)

Hjärtat Mitt sa...

Västerlen, det hade jag ingen aning om. Där ser man.
Jag har inte varit i den shopen. Skulle ju ha åkt dit på träffen med Gerda på Idémakeriet. Det blev inget då, men förhoppningsvis senare i höst.

Kram Mari i Marieholm

Atelje Annorlunda sa...

Vilken härlig affär och vilka fina bilder. Här på din sida fanns det mycket fint.
Kram Åsa

Randi sa...

Ja, den affären är jätte-mysig.
Men tänk att du varit här. Jag bor ju mittemellan Ystad och Snogeholm så nästa gång du passerar här så hoppas jag du stannar till!!!
Stor kram Randi

Yolanda Elizabet sa...

That's the kiind of shop I like too. When i read the title of your post I thought you had a real mouse in the house like I did last week. Very silly mouse as there are 8 cats living in my house. ;-)

Love the new stuff you bought. I am really fond of glass vases and have quite a collection.

Kram, Yolanda

EVA AGNES sa...

Hej Poppins!
Måste bara komtera de underbara affärerna du visar. Sköna ting!
papper är ett måste för mig. Nästa gång jag är Hbg ska jag uppsöka den affären. Tack för tipset.
Kramar Eva Agnes

Lilla Eken sa...

Vilken fin och originell vas du hittat. Läcker.

Britt sa...

Vilken mysig affär.//Britt

Lily of the valley sa...

En farlig affär ser jag :D))))
kram Lily