Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 23 augusti 2008

Teasing Georgia

Teasing Georgia tillhör de senaste inköpta Austinrosorna. Det är en låg buske och lite spretig i växtsätet. Vi planterade den förra våren och busken gav stora crèmefärgade rosor första sommaren. I år började den blomma sent, inte förrän i början av augusti och blommorna var mindre och mer aprikosgula. Jag undrar om den inte trivs hos oss med tanke på den sena och korta blomningen. Jag hade faktiskt gett upp hoppet om att den skulle blomma överhuvudtaget. Det blir spännande att se om den överlever vintern.
Teasing Georgia is one of our latest buys among the Austin roses. It is a small bush but when we planted it last spring, it gave us large cream coloured roses. This year it started to bloom late, in the beginning of August, and the roses were smaller and more apricot and yellow. I wonder if the plant does not like our garden since it had a short and late flowering-season. We have to see if it will live throught the winter.

13 kommentarer:

Karin A sa...

Hej vännen! Är det möjligtvis så att hon gillar att retas den där skönheten? Otroligt vacker är den i alla fall. Runt nya växthust kommer det troligtvis få plats många rosor. Kanske ber jag dig om hjälp med några engelska rosor som "man inte kan leva utan". Vilken vacker fattigmanssilverkula i föregående inlägg. Härliga bilder!

Nu är jag tillbaka igen med nya friska tag! Ha en riktigt skön helg! Kramar från Karin

mandco sa...

Teasing Georgia, for et passende navn på denne vakre damen, som lurer deg til å tro hun ikke kommer, for så å blomstre med de skjønneste blomster! Helt herlig!!

Marina sa...

Åh så fin färg den rosen har!

Lena Kristina sa...

Kan man någonsin slta att förundras över dessa Austinrosor?

En läcker färg på denna vackra tekoppsformen på ros.....

Det är ju egentligen en trevlig ros om det är lite skiftande fårn år till år.

Nästa år blir det kanske ett bombnedslag av rosor på busken....

Spännande :D

Hwita Villan sa...

Oj vilken underbar färg! Jag ka säga att du absolut vunnit över mig till Austinrosornas sida - nu måste jag ha! Flera!

Kram M

Lily of the valley sa...

Naturligtvis har jag och ska jag det!
Underbar färg och form på Teasing!
Kram Lily

Ninnie sa...

Å, vilken fin ros, helt underbar, mjukt aprikos färg. Vacker!!!

Veronica sa...

Så vacker hon är! Nyckfull och retsam men det är väldet som är charmen med rosor, man längatr så och när de väl blommar så njuter man desto mer!

Italian Girl in Georgia ~ Suzanne MacCrone sa...

Poppins you are teasing me in Georgia! Gorgeous roses, just gorgeous!

Hanneles paradis sa...

Mina rosor är också lite sena, jag planterra min arosor väldigt djupt, fosten tar dom inte då.

Britt sa...

Mycket vacker färg.//Britt

Solåkra sa...

Vilken skönhet... Gillar austinrosor - de är mycket sensuella

Zizzi sa...

Vilken vacker ros! Den ser ut att fortsätta i all oändlighet!
Kram cissi