Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 26 september 2008

A break with odd colours

Jag tog in några gula lejongap och satte samman ett stilleben för köksbordet. Förutom gult går det i grönt, svart och vitt. Lite ovanlig färgkombination men jag tycker det blev ganska läckert. Och visst känns den lite höstlig?

Jag kommer att ha en lite bloggpaus på en vecka eller så... Vi ses snart igen! Ha det bra tills dess.
I took some yellow snapdragons from the garden and made a still life for the kitchen table. Except for yellow the colours are green, black and white. Maybe a bit odd composition but I think it turned out well. And it feels a bit like autumn, does it not?

I will take a little break from the blog under a week or so... See you soon! Have a nice time.

33 kommentarer:

Karin A sa...

Verkligen läckra färger ihop! Du är en mästare på att skapa läckra stilleben. :) Igår passade jag på att ta lite bilder på ljus hemma hos mig men jag spar lite på de bilderna. :) Hoppas du får en fin bloggpaus och att du är tillbaka snart...

Trevlig helg! Kram Karin

Annalunda sa...

Säger som Karin - du är en mästare på bilder och vackra stilleben Poppins! Lejongap är sååå härliga!

Ha en härlig helg - kram Annie

Mamma C sa...

Mycket fint och vacker du gjort. Du ska ha det så skönt med din lediga vecka. Vad du nu ska göra. ha en bra helg.
Kram mamma C

Italian Girl in Georgia ~ Suzanne MacCrone sa...

Gorgeous colour combination Poppins! It's just stunning and your composition and photography as usual, is perfect. Enjoy your time off my friend,

Suzanne

Lena Kristina sa...

Vilka fina gula färeger som du kombinerat ihop. Du gör fina stileben som alltid.

Det som jag beundrar mest hos dig just nu är din underbara headher. Vilken ljuvlig bild på den fantastiska kastanjen!

Vi har tre stora kastanjer mitt emot vårt köksfönster. När de bladen blir gula är det ett fantastiskt ljus i köket. Jag brukar berätta det för vänner och bekanta och de hummar lite och säger åh, verkligen....

Ingen förstår riktigt men jag bara njuter av det. Än har de inte blivit gula så jag bara väntar...

Hoppas du får en njutbar vecka

Kram Lena

Zizzi sa...

Jättefina färger tillsammans! Hoppas att du snart är tillbaka i bloggen!
KRam cissi

Roses and stuff sa...

Läckert!
Ha det gott!
/Katarina

www.livskrafter.blogg.se sa...

Härlig och annorlunda färg kombination. Kan också skymta ett otroligt snyggt kors där på en av bilderna...
Vackra bilder
/Emma

Inspiration i vitt sa...

Jättefina bilder du visar från ditt hem, super fint.
Kram och trevlig helg/Ingela.

Willewira sa...

Det blev jätteläckert!!

Och vilka bilder!! Jag njuter av dem och blommorna...

önskar dig en härlig helg och en skön vecka!
Kram Willewira

Kattfot sa...

Vilken läcker kombination! Ha det så gott och hoppas du snart är tillbaka :)

Kram Catrin

Gardenlife sa...

Hej och tack för en trevlig titt i din blogg med många fina bilder
/Janne

Signes vind sa...

Alldeles förfärligt länge sedan jag kommenterade hos dig.
Livet snurrar på och jag hinner inte ens hälften av det jag vill.
Är det en liten resa på gång?? förstod att du firat födelsedag - jättegrattis.
Tänker ofta på dig och har bloggkoll så jag läser alla dina inlägg - men kommentarer är det dåligt med.
Må så gott / kram Lotta

Trolda sa...

Så vackert! Och på KÖKSBORDET!!! Och tapeten bakom?!? Riktigt fin! Ha en HÄRLIG vecka och ser fram emot nya inspirerande inlägg!

Trolda - kramar =D

Tingeltangel sa...

Lejongapen är verkligen fina och de är extra vackra i kombination med övriga färger... Hoppas att du får en riktigt skön ledighet... Kram.

Merja sa...

Tack för tipset! Lejongap i bukett...har aldrig tänkt tanken:)

Eden sa...

Vad avis jag blir på hur fint du gör men givetvis på ett positivt sätt, min avundsjuka alltså. önskar att jag hade 1% av dina färdigheter.

Lotta sa...

Mmmm så tjusigt! Önskar det såg ut så på mitt köksbord :) Nä - idag får det bli en söndag med röjning och pyntning hemma! Tack för inspirationsbilderna - skall göra djupdykning i skåpen :)
Ha det så bra under din bloggpaus och kom snart tillbaks 8`)

Solåkra sa...

Vilka fina bilder du har tagit. Gillar skarpt kombinationen av de gula blommorna, den gröna krukan och allt glas. Så fint. Din blogg är en inspiration

Hanneles paradis sa...

svart och gult, så spännande.

Trollmor sa...

Vacker kombination!
Du är en mästare på att skapa ögonfröjd.
Ha en riktigt skön bloggpaus!
Många kramar

Moas sa...

Jätteläckert och lite ovanlig som du säger och just därför var det så snyggt.. Oj vad ska du ut på för spännande saker nu då.. *ler* väntar med spänning på en rapport för det kommer det väl.. kramiz/Monica

Lusthuset sa...

Svart och gult är verkligen en läcker kombination. Jag har börjat uppskatta svart mer och mer, det är ju det vitas raka motsats och det blir ofta effektfull. Vackra föremål har du samlat på som vanligt. Inspirerande!! Ha det bra med vad du skall göra. Kram!!

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Fine farger, og de er skjønt å se noe annet enn pastellfarger også.
Fin blogg du har, det er første gang jeg er her.
Klem..Ellen

Annalunda sa...

Poppins!
När du kommer tillbaka finns något till dig hos mig! Kram Annie

Angel.Pearls sa...

Vilken härlig blogg jag hittat till! Underbart vackra rosor, jag älskar också de blommorna. Tack för inspirernade tips om broderi - så mycket vackert man kan skapa. Kanske ska jag leta fram min "halvfärdiga" alster och slutföra dem?! Fortsatt trevlig vecka// Eva med Pärlbloggen AngelPearls

Britt sa...

Det vart jätte fint ihop. Lejongap är ju en trevlig blomma med fina färger. Ha det bra//Britt

Lily of the valley sa...

Underbar nyans på det gula och gröna! Väldigt läcker kombination med det vita/svarta!
Hoppas ni haft det skönt :D
Ser fram emot din rapport!
Kram Lily

Hjärtat Mitt sa...

Wow, det blev jättesnyggt ihop!

Jag har det likadant hemma, ljus och ljushållare/stakar överallt. Kan inte få nog av dem :)
Ha en underbar helg.

Kram Mari i Marieholm

Amoroso- Nu vill jag sjunga dig milda sånger sa...

Håller med alla andra, helt enkelt underbara stilleben du visar!! Vad säger du om årets sista förslag till bok; Den heliga natten och andra julberättelser" av Lagerlöf?

Solkatter och Dammråttor sa...

Ha det så bra själv!Vilket fint stilleben...läckra färger!
Kram/Gunn

Karin A sa...

Hej vännen! Hoppas du har det bra under din bloggpaus. :) DU är saknad! Ha en skön helg och förhoppningsvis på återseende (hörande!) efter den.

Kramar Karin

Guldkant På Livet sa...

Hej Fru Poppins, kan inte se mej mätt på dina vackra foton och stilleben! Jag har haft lite ont om bloggtid ett tag nu och missat en del inlägg hos många, har en del att ta igen ser jag, dina bilder är makalösa, så otroligt vackra! En trevlig helg önskar jag dig! Mari.