Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 12 september 2008

Dust blue

Ett stilleben i mjuka färger: blekblått och vitt. Några enkla ljus på ett tennfat, några torkade hortensior och en ram med ett av mina foton. Jag tycker det blev rofyllt men också lite vemodigt.

Känslan kanske passar in nu när det är höst. Hösten är ju lite vemodigt men på ett positivt sätt, tycker jag.
A still life in soft colours: dust blue and white. Just a few candles on a plate in pewter, some dried hydrangeas and a frame with one of my own photos. It feels calm but also a bit melancholy.
The feeling illustrate autumn. I think autumn is a bit melancholy but in a positive way.

22 kommentarer:

Hanneles paradis sa...

Vackra bilder, ha en solig helg, kram.

Gårdsromantik sa...

Så vackert med bleka nyanser!
Just nu är milda nyanser av blått och rosa mina favoriter.

Kram Maud

Storyteller sa...

Jättefina bilder, jag gillar verkligen den där kombinationen av bleka färger - du har lyckats bra med den!

Mamma C sa...

Mycket fina bilder du tagit.
Kram Mamma C

Annalunda sa...

Så otroligt vackert Poppins! Vilken estet du är....njuter!

Ha en härlig helg - kram Annie

Marina sa...

Ser fint ut tycker jag. Det kliar i fingrara nu, till att fixa inomhus alltså. Lite kallt idfag så nu ska jag gå o sy nya kuddar av tyget jag hittade på loppisen i morse. Ha en skön lördag!

Guldkant På Livet sa...

Nämen gud så snyggt Poppins!!!! Mari.

Trollmor sa...

Så vackert!
Jag tycker om känslan i bilderna.
Önskar dig en trevlig afton!
Kramar

Hjärtat Mitt sa...

Så vackert du har fixat det.
En härlig kombination.
Så kallt det har blivit på morgnarna och kvällarna nu. Det kom på en gång, känns det som.
Ha en fortsatt trevlig helg.

Kram Mari i Marieholm

Moas sa...

Jo hösten är här och den är allt lite vemodig.. som du skriver.. och lite av eftertänksamhetens tid.. och ett lugn infinner sig hos mig i alla fall.. kram på dig/Monica

Lily of the valley sa...

Hortensian är alltid lika vacker! Snygg att kombinera med vitt!
Gillar känslan som dina foton förmedlar:D
Kram Lily

Willewira sa...

Åh, vilken hortensia!! Vilken underbarfärg!!

Och ett otroligt vackert stilleben!!!

Vad är det för sorts hortensia?

Ha en skön söndagkväll!
Kram Willewira

Mrs W sa...

Du fotograferar verkligen fint

Lusthuset sa...

Visst är det vackert....och lite vemodigt, som ju hösten är. Man tänker speciellt på hur fort tiden går. Jag tycker inte det var länge sedan det var vår och man gladdes åt snödroppar och de första spirande växterna i trädgården...och vips innan man vet ordet av är det över. Oj, det lät ju nästan deppigt, men det är det inte för hösten är en fin tid med färger, mustiga dofter, mörkret som bäddar in oss och gör att vi tänder ljus. Vackra bilder som inspirerar tycker jag. Ha det skönt. Kramar!!

Trolda sa...

Så vackert! Ditt foto på Fågeln skapar vemodiga känslor inom mig...Den ser onekligen lite vilsen ut där liggandes med näbben...Kanske ligger den och vilar och väntar på Våren...Liksom vi kryper den in när kvällarna mörknar och får ro...Hortensior är ljuvliga!

Trolda - kramar

Ann-Charlotte sa...

härliga bilder du tar.. jag är själv ute efter en ny bra kamera. Har du några bra tipps? ;0)
Kramisar!
Ann-Charlotte

Tingeltangel sa...

Dina bilder är så vackra och som du skriver lite vemodiga. Milt blått är en vacker färg som man inte tröttnar på tycker jag.

EVA AGNES sa...

Så vackert att jag blir andlös!
Rökblått är min absoluta älsklingsfärg.
Tack för orden om min grafik. Just nu är de sidorna som fångar mitt intresse mest.
Kan liksom inte hålla fingararna i styr.
Kramar i massor
Eva Agnes

Merja sa...

Så fint det blev med enkla medel. Vackert fororafi!!

Amoroso- Nu vill jag sjunga dig milda sånger sa...

Så vilsamt och vackert... Ger riktig ro i själen...

MY WHITE COTTAGE sa...

Vackra och stämningsfulla bilder! Min hortensia som jag köpte för ett tag sedan har torkat och har exakt samma blå/grå/gröna färg! Underbar blomma!!!

Kram från Jenny

Karin A sa...

Vilka fina bilder i underbara nyanser! Njuter...

Kramar