Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 22 september 2008

The last summer flowers

Det är inte många sommarblommor kvar, men jag samlade ihop de sista krukorna och sattde dem vid entrén. Nu kan vi njuta av dem när vi går till jobbet på morgonen och när vi kommer hem på kvällen.

Dynorna hittade jag för halva priset på Jysk - tack för tipset, Marina.
There are a few summer flowers left in the garden and I gathered them outside the front door. Now we can enjoy them when we leave for work in the morning and when we are coming home at nigth.
The cushions are new, a bargain for half the price.

20 kommentarer:

Marina sa...

Jaha, den färgen hade dom inte i Kristianstad där jag var. Spelar ingen roll den hade inte passat här ändå. Jättefina hos dig dock. Ser ut som smide på stolarna tycker jag så det matchar. Ser ut som högsommar nästan när du samlat allt det fina sådär. Visst är det klokt att ha det nära där man går ofta nu, till o från jobbet tex. Jag måste nog fixa lite vid entrén känner jag nu. Tack för inspirationen!

Inspiration i vitt sa...

Hej vilka fantastiska bilder du visar, din hörna är verkligen ljuvlig.Dynorna var ju hur snygga som helst och trådkorgen ja allt var bara sååå fint.
Tror inte att jag varit inne till dig fötut men är glad att jag hittade till dig.
Här ser det ut som att man kan få mycket inspiration.
Kram/Ingela.

Tingeltangel sa...

Förstår att du inte komposterar sommarblommorna än när de är så fina. Och inte skall du ta in dem för att de skulle få tyna bort i källaren heller har jag förstått. Dina hörna ser så mysig ut. Jättefina dynor, vilken tur att hitta dem till halva priset. Och sist men inte minst. Korgen! Helt underbar. Så snygg! Jag går och suktar efter en Korbo. Skall bara vänja mig vid tanken på priset först. Kram.

Trollmor sa...

Vilken mysig hörna att sitta och filosofera vid.
Och den där korgen är verkligen stilig.
Så fint och höstmysigt du har gjort om på din sida!
Varma kramar Trollmor

Hjärtat Mitt sa...

Ja, de dynorna är bara så fina. Har tittat på dem många gånger men inte slagit till.
Så font du har fixat till det. Det är sånt ögongodis som man blir så glad av och som kan behövas ibland.
Din nya ljuskrona i förra inlägget blev ju hur bra som helst, tillsammans med de andra.

Kram Mari i Marieholm

Ann-Catrin sa...

Godkväll!
Vilken lisa för själen att få sitta där bland alla vackra blommor.. än finns det lite kvar ändå..
Dynorna är ju sagolikt söta
Härlig hörna, du kan verkligen konsten att få till det!

kram på dig
ann-catrin

Lusthuset sa...

Så fint det blev. Visst finns det en del kvar som blommar som väl är. Förstår att ni blir glada av att mötas av detta fina när ni kommer hem. Där skulle man kunna slå sig ner och njuta en stund i höstsolen. Ha en bra vecka. Kram!

Merja sa...

Så fint det blev! Dynorna ser mjuka och sköna ut. Härligt att sitta ner och titta på de sista blommorna:)
Ha en skön dag!

Kattfot sa...

Men så fint du har det! Dynorna passar så bra :)
Ha så gott!
Kram Catrin

EVA AGNES sa...

Vilken mysig entré. Vill ni inte hellre stanna hemma och njuta när ni måste passera denna oas på morgonen...? :-)
Dynorna är jätteläckra. Jysk bjuder ut mycket när säsongen är slut.
Kramar Eva Agnes

Country French Antiques sa...

Bonjour Poppins,
Merci for stopping by my blog.
I so wish I was going with you to France. Afraid I'll have to wait a bit longer before returning.
Hope you finds lots of goodies and I love your chair cushions :)

Karin sa...

Hej!

Vad glad jag blir för dina kommentarer hos mig!

Härligt det ser ut hos er, och vad bra att flytta ihop blommorna dit som du säger. Det är bäst att njuta så länge det går.
Hos oss har det varit ett underbart väder idag. Jag känner nästan hur det blossar om kinderna.

Tack för inspirationen!
Kramar
Karin

Karin A sa...

Bra idé att samla ihop allt kring entrén. :) Har sett många inlägg på olika bloggar det senaste med höstpyntade entréer. Mysigt men här blommar också sommarblommorna än! :) Ett riktigt fynd de där fina dynorna från Jysk och korgen. Var har du köpt den? Är på jakt efter en korg/korgar till fruktskörden. :)

Ha en fin fortsättning på veckan! kram Karin

Frida sa...

Ja nu får man verkligen passa på att njuta av de sista blommorna. Vilka fina sittdynor!
Kram Frida

Karin A sa...

Hej igen och tack för informationen. Vilket fynd! Hoppas jag kan fynda en korg jag med...

Kram!

Italian Girl in Georgia ~ Suzanne MacCrone sa...

I want to sit in that little corner, Poppins. So charming and inviting.

Clara sa...

Tittar in till Poppins för att se hur det står till.
Allt är lika vackert och ordnat som det brukar vara....mycket fina blommor och stilleben. Själv har jag varit i farten med målarpenseln....kameran har fått vila i 4 dagar...ovanligt!
Kram på dig!

Moas sa...

Mysigt det ser ut där vid entren.. tänkte samma sak nu här hemma, gäller att ta in blommor som blommar eller ställa dem så man ser dem och kan njuta av de där sista härligt ljusglimtarna.. kram och ha en skön dag.. Monica

Trolda sa...

Inte vill man väl gå hemifrån när det är SÅ mysigt utanför dörren...Eller iallafall LÄNGTAR man väl hem när det är så mysigt utanför dörren...;-) Jag skulle nog bli sittandes där hela dagen och bara njuta av Sensommarens prakt! Och ont i rumpan skulle jag INTE få med DE goá dynorna att sitta på...=D

Trolda - kramar =D

Hanneles paradis sa...

Härligt att göra fina höstfynd.