Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 15 september 2008

My luxury life

Helgen var solig och varm men så fort solen försvann kom kylan. Pelargonierna trivs och blommar jättefint, likaså petuniorna.

The week-end was sunny and warm but as soon as the sun disappeared it got cold. The Geranium like the weather and flowers beautifully. Also the Petunias are happy.
Kommer ni ihåg den här? Paketet är nu öppnat...

Do you remember this? The parcel has been opened...
Till min stora förvåning innehöll paketet en VÄSKA! Vem kunde tro det?... Denna gång blev det en Vivienne Westwood, inte en av hennes mer extrema väskor utan en som jag kan ha när som helst.

Passande nog fick jag en bok om handväskor av några vänner. Och av brodern med familj fick jag en vacker sjal i 70% pashmina. Vilken lyxkvinna jag har blivit!
I was really surprised to see that in the parcel there was a HANDBAG! Who could image that?... This time it was a Vivienne Westwood, not one of her more extreme bags, no, more a plain one that I can use anytime.

I also got a book about handbags from some friends. And from my brother and his family I got a scarf in 70 % cashmere. I have turned into a luxury woman!
Föräldrarna uppvaktade med en vacker blå frilandshibiscus - Blue Bird heter den.

My parents wished me happy birthday with a lovely blue Hibiscus - its name is Blue Bird.

Lyxkvinnan önskar alla en god vecka. Jag ska kalla på slaven och befalla om fotmassage, champagne och rysk kaviar.... (nej, det blir nog en kopp kaffe och en liiiiiten bit tårta).

The luxury woman wish everyone a good week. I will call for my slave and order feet massage, champagne and Russian caviare.... (no, I suppose its gonna be a cup of coffee and a thiiiiiiin slice of cake).

22 kommentarer:

Karin A sa...

Hej hej! Stort grattis på födelsedagen/eller i efterskott. Det låter som du haft en underbar, och lyxig födelsedag! :) Vilken härliga väska, en passande present måste jag säga! Den där frilandshibiskusen har jag också, den är så fin.

Ha en härlig vecka! Kram Karin

Marina sa...

Grattis! (lite efter kanske???)
SÅ fin väska du fick.
Även hibiscusen är fin, jag har en sådan sen sex år tillbaka.

Trollmor sa...

Stort grattis!
Vilken härlig uppvaktning.
Du skulle inte kunna skicka hit slaven i en vecka eller två? ;-)
Önskar dig en finfin vecka också.
Många kramar

Mrs W sa...

Ingen dålig present :-) hur stor trägård har du ??? du verkar ha oändligt med blommor

Annalunda sa...

Grattis i efterskott Poppins! Vilka underbara presenter..och vilken snygg väska! Flärdiga Poppins...tjuuusigt!

Jättekram Annie

Moas sa...

Grattis grattis Poppins.. vilken fin väska och viiiiilken överraskning.. och en rutig en det skulle jag inte heller kunnat tänkt mig att du skulle ha..*fniss*. Jättesnygg är den och du kommer att bli sååå snygg, hoppas slaven uppfyllde alla dina önskningar på din födelsedag.. kram MOnica

Frida sa...

Grattis i efterskott! Vilken fin väska du har fått. Underbara blomsterbilder som vanligt.
Önskar en fortsatt bra vecka!¨
Kram Frida

Italian Girl in Georgia ~ Suzanne MacCrone sa...

Enjoy the luxury my friend...and that lovely blue hibiscus! Wow.

Terri sa...

You deserve luxury! Happy birthday sweet Poppins! Enjoy everything! xo Terri

Zizzi sa...

Grattis i efterskott! Underbara presenter!
Kram cissi

Yolanda Elizabet sa...

Dear Poppins you certainly live in the lap of luxery. :-) Happy birthday my dear and enjoy all the gorgeous presents you got. Love that handbag!

Kram, Yolanda

Karin sa...

Men vad härligt med en sån lyx!!
Här skulle det behöva vara lite mer av den varan.
Väskan var jätte fin. Vilken bra smak han har din man.

Ha nu en riktigt skön höstväska, nej vecka menar jag!!!
kramar
Karin

Lilla Eken sa...

Grattis i efterskott!
Vilken snygg väska! Duktig make du har. :-)
/I.

Lotta sa...

Grattis på din dag :) Så - fyllde 29 år igen? Vilken snygg väska!! Passar perfekt till att ha i handen kommande höstdagar. Själv är jag mycket förtjust i rutor, både på väskor och kläder.
Vacker frilandshibiskus har du också fått. På englandsresa såg jag stora sådana, som små träd som blommade så vackert. Ha en fortsatt bra vecka, kramen 8`)

tintins fru sa...

GRATTIS POPPINS!

Fina presenter och vackra blommor.

Tingeltangel sa...

Åh. Nu missade jag den rätta dagen. Men jag sänder dig mina hjärtligaste och varmaste gratulationer även fast det blev lite sent. Det låter som om du haft en helt underbar födelsedag. Dina presenter är så fina allesammans. Stor kram.

Dorthe sa...

Grattis i efterskott!
Ønsker dig en rigtig god uge:-)
Kram Dorthe

Lily of the valley sa...

Grattis igen på 25-årsdagen!
Har du hämtat dig från all uppvaktning?
Att vara Lyxhustru låter ju inte så dumt:D
Kram Lily

Hanneles paradis sa...

Grattis! Fin väska, blå frilandshibiscus är så vacker.

Trolda sa...

Hipp Hipp Hurra!!!! Stort, stort GRATTIS önskar jag dig du härliga tjej från syd som sprider så mycket glädje och känsla med dina vackra bilder!!!! Och vilken trevlig ÖVERRASKNING...en VÄSKA!??! ;-) Vilken tur din kära Make har sån god smak ;-)

trolda - grattiskramar =D

Vardagens guldkorn sa...

Vilka härliga presenter! Hibiskusen är ju underbar! Jag har en som heter red heart som klarar vintrarna hos mig i mälardalen på ett skyddat läge, den blommar fantastiskt fortfarande och ger så mycket glädje!
Linda

Lusthuset sa...

Grattis, grattis!! Det var verkligen en tjusig väska. Riktigt höstanpassad verkar det som. Förstår att du blev glad....men jag undrar om du inte hade en liiiten finger med i spelet??? Glad blir man ju ändå. Hibiskusen var jättefin, jag har en rosa och den är bara "traaadig". Ha det bra. Kramisar!!