Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 16 september 2008

Roses and mugs

Det här är ett foto ifrån somras - ett stilleben med rosen Madame Isaac Periere tillsammans med muggar från Rörstrand och en vit skål som jag haft i evighet. Jag tyckte det var roligt att ha en lindblomsgrön bakgrund för att ta fram färgen i rosen och muggarna.
This is a photo I took this summer - a still life with the rose Madame Isaac Periere together with some mugs from the Swedish China manufacture Rörstrand and an old white bowl that I have had for ages. I thought it was fun to have a green background to make the colours in the roses and the mugs to stand out.
Bag Vivenne Westwood
En extra bild på min nya väska råkade slinka in...
An extra photo of my new bag happened to slip in....

15 kommentarer:

Lena Kristina sa...

Rosen är underbar, som de alltid är.

Väskan är bara åh!

Jag fick tips om att du gjort ett inlägg om London i början av året. Det har jag lusläst nu, ska åka dit på fredag.

Håller med dig Caffe Nero är bäst!!

Kram Lena

Annalunda sa...

Madamen är så vacker---och dina bilder jätteläckra! Väskan har jag ju redan beundrat men den är så snygg att jag gärna tittar på den lite till... :)

Stor kram Annie

Linda Lunda sa...

MMMmmmm sagolik ros!
Linda

Britt sa...

Så fina bilder. Ja nu får man njuta av det bilder man tagit under sommaren. Ha det bra.//Britt

Moas sa...

Ja tänk va den där väskan är snygg..*ler*.. passar dig som handen i handsken.. Kortet med muggarna är jättevackert och jag tänkte just vad vackert det var med det gröna i bakgrunden.. och det var visst din tanke också läste jag sedan.. Ha en skön dag.. kram Monica

Trolda sa...

Vilken UNDERBAR väska! Som klippt o skuren för dig =D Och härligt med så mycket blommande kvar i trädgården, och rosen från i somras är ljuvligt söt!

Trolda - kramar =D

Hjärtat Mitt sa...

Så många vackra rosor det finns :)
Och väskan får gärna flytta hit till mig, den skulle passa in som handen i handsken, hihihihihi

Kram Mari i Marieholm

Mamma C sa...

Vilken vacker ros.
Kram Mamma C

Yolanda Elizabet sa...

Hmmmm, I wonder how that last picture managed to slip in. ;-) Love Madame Isaac, she is so very very pretty and those mugs look great too.

Kram, Yolanda

Hanneles paradis sa...

Fint stilleben, snygga muggar.
Önskar dej en solig dag, kram.

Tingeltangel sa...

De där muggarna är jätteläckra. Och dina rosor är alltid vackra.... Förstår att du är glad för väskan. Det är härligt att glädjas åt värdsliga ting.... Kram.

Karin sa...

Hej!
En sån underbar ros. Och väskan, ja jag förstår att den bara slank in! Jag skulle också vara stolt över den.
Porslinet kommer från Sydafrika, och är handgjort där. det inporteras av kamelo.se, kolla där. Det finns säkert en lista över återförsäljare.

Ha en riktigt skön weekend!
Kramar
Karin

Hjärtat Mitt sa...

Glömde att säga att växtmarknaden på Alnarp ordnas av Trädgårdsamatörerna.
http://www.skanekretsen.se/program.html
Vem som helst kan komma och man kan hitta både vanliga och ovanliga växter till bra priser.
Nästa marknad är i maj.

Kram Mari i Marieholm

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Hej Lyxkvinna,
vilken snygg väska du har!
Kul med nya saker att piffa till vardagen med under hösten.
Ha det gott, kram från en annan lyxlirare ;)

Karin A sa...

Man missar mycket när man inte riktigt hinner med bloggningen en vecka. :) Vilka läckra kombinationer. Gillar verkligen brytningen mellan den romantiska rosen och de tuffa muggarna. Läckert! Och den gröna färgen på första bilen är ljuvlig...

Kramar Karin