Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 2 september 2008

Vanille

Vackra vardagssaker hittar jag på Vanille, ett engelskt företag. Allt går i mjuka och lugna färger. Åh, vad jag vill ha..... köpa...... köpa..... Titta på de söta äggkopparna med fötter. Eller de fina pilkorgarna till köket. En vacker lampa eller ostförvaring, hm, varför inte?

I find beautiful everyday wares at Vanille, an English company. Everything is made in soft and calm colours. Oh, I want it all.... buy it.... buy it.... Look at the sweet egg cups with feet. Or the nice baskets to a kitchen. A lovely lamp or cheese lager, hm, why not?
Keramik i créme eller pokaler i fattigmanssilver, förvaringsbox klädd i linne för bestick... Allt skulle passa bra hemma hos Poppins! :)

Pottery in creme or jugs in glass and silver, a storing box in linen for cutlery... Everything would fit perfect in Poppins' home! :)

15 kommentarer:

Zizzi sa...

Väldigt fina saker! Man blir lugn av att titta på de fina sakerna.
Kram cissi

Mamma C sa...

Det var mycket fint som fanns hos dom.
Kram Mamma C

Karin A sa...

Mums vilka läckra ting! De där kopparna hade jag gärna klickat hem...

Ha en fin vecka (hoppas den blir lite lugnare än den förra!). Kramar Karin

Ankan sa...

Åh, vad fina saker de verkar ha! Äggkopparna var annorlunda och vackra. Gillar färgerna! Kram

Annalunda sa...

...och det skulle passa väääldigt bra hemma hos Annalunda också! Tack för tipset - måste kollas in!
Tack också för tipset ang luktärterna - den idén tror jag på även här uppe hos mig. Nere hos dig fungerar det säkert alldeles utmärkt! Vi kan väl testa så får vi se??!

Jättekram till dig vännen

Terri sa...

Oh, I love everything! Thanks for the ideas...I will check out their site and hope they have a store in London?! xo Terri

Tingeltangel sa...

Helt ljuvliga saker. Och jättefina bilder att njuta av. Pokalerna blev mina favoriter... Nu har jag äntligen svarat på din bokutmaning... KRam.

Moas sa...

Men så underbara saker.. vill ha jag med.. nu när hösten är här är pyssel lusten inne stor.. Kram och ha en skön dag..Monica

Ann-Catrin / finthemma sa...

Stort tack för tipset.. de där färgerna är så behagliga.. så vackert så vackert.
Kram A-C

Hjärtat Mitt sa...

Alla sakerna skulle definitivt platsa här hemma oxå ;)
Tack för känktipset.

Kram Mari i Marieholm

Karin A sa...

Hej igen vännen! Du har en liten award/utmaning att hämta hos mig. :) Ha en fin kväll! Kram Karin

tintins fru sa...

Äggkopparna är ju bara såååå
söta. Verkligen fina.

Lily of the valley sa...

Pilkorgarna och fattigmanssilvret fastnade jag mest för, men jag är inte kräsen av mig! Jag hade inte tackat nej till något av det fina du visar....
Kram Lily

Dorthe sa...

Wooow... så mange fine ting, der må jeg nok lige kigge forbi:-)
Rigtige søde æggebære og den lamper er bare flot.
Rigtig god weekend
Kram Dorthe

Trolda sa...

Vanilj....Ahhhh, känner doften och KÄNSLAN ända hit...=D Ljuvligt i alla bemärkelser! Och även HÄR - i flyttröran! - hade de funnit en plats, alltihop! För visst blir man så sugen =D

Trolda - kramar =D