Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 14 oktober 2008

Autumn decoration

Jag plockade in några av rosorna som fortfarande blommar. Hösten ger många härliga möjligheter till att dekorera och jag tycker det är vackert att sätta några nypon bland rosorna. Hästkastanjerna från grannens tomt blir vackra på bordet utanför entrén.

I picked some of the roses that still are flowering. Autumn gives many lovely possibilies of decorating and I think it is pretty to put som rose hips among the roses. The chestnuts from my neighbour's garden look nice on the table by the entrance.
Annie på Annalunda är en kär vän och hon har gett mig den fina utmärkelsen You inspire me... Jag bugar och tackar, glad ända in i hjärteroten. Jag väljer att skicka utmärkelsen vidare till följande inspirerande bloggar:

Annie from Annalunda is a dear friend and she has given me the nice award You inspire me... I say happily Thank you and send the award a long to following inspirering blogs:

Cottage Magpie
Lily of the Valley
Hwita villan
Italian girl in Georgia
Trolda
Ute & Inne
Moas gård
Lottas trädgård
My white cottage
Lusthuset
Mitt lilla hus
Elins stuga
Lily of the Valley, som själv är en källa till inspiration, har gett mig den söta utmärkelsen Inspirasjon och som jag med glädje skickar vidare till en följande inspirerande bloggar:

Jag skickar också vidare den härliga utmärkelsen You are Sunshine On a Cloudy Day! till följande soliga bloggar:

I also sent the lovely award You are Sunshine On a Cloudy Day! to following sunny blogs:

Hallon och blåbär
Solstickans trädgårdsblogg
Tingeltangel och ingentingel
Nyckeln till mitt hjärta
Bliss
Signes vind
M&C around the house
Trollmor på pepparkaksvägen
Fröken kattfot
Cathrine
Wind Lost
Agnes Shabby Chic
Marinas trädgård
Kuriosa från min vardag

Love / Poppins

31 kommentarer:

Hanneles paradis sa...

Jag måste ut och plocka lite dekorationsmaterial...

Mamma C sa...

Tack snälla du för utmärkelsen. Grattis till alla dina du fått.
Kram mamma C

Lily of the valley sa...

Grattis till dina awarder!
Så glad jag blir för min! Tusen Tack!
Så fin din lykta blivit! Vad det är vackert med kastanjer....
Kram Lily

Trolda sa...

Ja men du är väl bara för SÖT =D Tusen tack rara du =D och jag tror "banne mej" du fick med !oss alla" i denna given - storhjärtad som du nu är =D tack kära du och du förtjänar alla utmärkelser med råge!!! Och så vackert du pyntat =D

Trolda - kramar =D

Annika Christensen sa...

Tack för din trevliga kommentar på min blogg. Får gratulera alla till sina utmärkelser.
Du har verkigen en fin trädgårdsblogg och till Monets trädgård vill jag bara åka.
Fina bilder du visar.
Måste nog läsa lite mer om dig.
Ha det gott
Annika

Viola sa...

Jissis, så många fina utmärkelser på en gång, ett stort GRATTIS, jag kan förstå att du får alla dessa, är så glad att jag fann din vackra blogg, kram VIOLA

Moas sa...

Men så många vackra utmärkelser du fått, det är du väl värd och så roligt för dig. Och så tackar jag allra ödmjukast för min =).. ska vårda den ömt.. Kramiz Monica

Malin sa...

Först o främst vill jag tacka för utmärkelsen...
Och visst du har rätt - jag bestämde mig för att avsluta bloggandet!

Sen blev det så här...Jag tog mig tiden i helgen...satt uppkrupen i sängen sent på lördagskvällen...kikade runt på alla sidor...På söndag fortsatte jag och upptäckte att...
-Jag vill inte var utan min blogg!
Kanhända så ändrar jag lite här framöver...men det är av mindre betydelse...
Mina inlägg kommer att fortsätta dyka upp...kameran är laddad och jag vet hur jag vill ha det!

Kram från Malin

Marina sa...

Tack så mycket! Trevligt så här på morgonkvisten minsann.
Grattis till alla du fått.
Visst är det härligt att det fortfarande finns vackra rosor att ta in.
Ha en bra dag!

vintage & shabby chic vackra ting i vardagen sa...

Det håller jag med om..naturen bjuder oss på mycket fint!
Ha en fin dag!

matte sa...

Vilken fin höstdekoration! nypon var en bra idé.. har jag inte tänkt på att ta in, men det läckert :)
ha de!

Hanneles paradis sa...

Tackar för utmärkelsen, så roligt!

Solkatter och Dammråttor sa...

Hihi...du har rätt i att jag skulle ha hjälm på mej när jag målar.....och kanske även armbågs- och "svans"-skydd =D
Oj...vad många awarder du fått!!!!Grattis till dom och tack för den jag fick av dej......jag blir så glad, så glad!!!!!
Ha en fortsatt skön vecka!
Kram/Gunn

EVA AGNES sa...

Kära Poppins!
Du har givit mig en tröstande kram med dina ord på min blog.
Tack!!
Det är bara det att i min ålder försvinner folk för gott. Svårt att acceptera.
Kramar Eva Agnes

Annalunda sa...

Käraste vännen min!

Du förtjänar varendaste utmärkelse som finns!!! Jag blir jätteglad att jag får en av dig...det värmer som bara den...precis det jag behövde idag! Tack!

Underbara rosor...underbara bilder!

Höstkram Annie

Angel.Pearls sa...

Underbart inspirernade bilder med kastanjer o rosor - så fint!// Fortsatt fin vecka -Eva med Pärlbloggen AngelPearls

NinaH sa...

Grattis till utmärkelserna!

Lena Kristina sa...

GRATTIS! Det var ju en hel hög av utmärkelser att gratulera till.

Tusen tack för att du tänkte på mig. Det värmer alltid att få ett fint litet betyg på uppskattning.

Dina bilder på kastanjer är underbara.

Men främst vill jag lovprisa ditt inlägg från Monets trädgård. Jag blir alldeles varm i hjärtat. Såå vackert. Tänk att det var så vackert trots regnet. Ibland är inte vad vi kallar dåligt väder av ondo alls.

Kan tänka mig att färgerna måste bli helt annorlunda på plats. Ja nu har jag suttit en lååång stund och filosoferat till dina underbara bilder

Kram Lena

kullervilla sa...

Ett stort grattis…
Alltid lika vackra bilder, njuter av att titta runt hos dig.
Kramiz//kullervilla

hwita villan sa...

Åh tack för den fina utmärkelsen Poppins! Alltid så go...

HA en bra kväll!

Kram M

Karin A sa...

Grattis till utmärkelserna vännen och tack för att du tänkte på mig! :) Härliga höstdekorationer du bjuder på. Passade också på att ta in ett par rosor och visst är det fint ihop med nyponen. Gillar verkligen hur fint du gjort med ljuslyktan och kastanjerna. Läckert när det bruna bryter mot det rostiga! Ha en fin torsdagskväll och om vi inte hörs innan helgen: en riktigt skön helg! Kram Karin

Haddock sa...

Hælsningar från Timrå....!

Lusthuset sa...

Tackar, tackar!!! Jag säger detsamma "You inspire me". Ha en skön helg. Kramisar.

Hjärtat Mitt sa...

Tack detsamma!
Tänk vad mycket inspiration man får av alla härliga bloggar. Dessutom ger det mig mer energi och ork till att göra roliga saker.
Så vackert du har dekorerat.
Ha en trevlig helg.

Kram Mari i Marieholm

Yolanda Elizabet sa...

Congrats on winning so many awards and thanks for feeling that Bliss is a bit of sunshine. May I return the compliment?

Lovely autumn deco!

Kram, Yolanda

MY WHITE COTTAGE sa...

Gulle dig! Tack för utmärkelsen! Och grattis till alla som du fått! Här möts man alltid av härliga bilder att njuta av!

Ha en fin helg!
Många kramar Jenny

Ninnie sa...

Grattis till de utmärkelser du fått, så roligt! Det är så mysigt att titta in här, alltid så fina bilder och vackra blommor. Du är så duktig både på att fotografera och se alla små vackra detaljer i tillvaron.
Och, å, en utmärkelse till mig! Så GLAD jag blir!!! Tusen o tusen tack!

Karin sa...

Poppins!
Jag har inte sett att du gett mig en utmärkelse! Tusen tack jag blir så glad!

Underbara bilder också!

Kramar
Karin

Trollmor sa...

Grattis till dina utmärkelser!
Tack rara du för den du sände mig, som en liten solstråle mot min kind, varm och god :-)
Så vackert du har pyntat i höstens tecken, mys!
Kram kram

Italian Girl in Georgia ~ Suzanne MacCrone sa...

Dear, dear Poppins!

You are so kind ~ I just now saw this inspiration award and am so flattered. Thank you from the bottom of my heart. You deserve it right back. It was your photography that I saw first on Flickr that so inspired me and really started me thinking about doing a blog.

Thank you my friend,

Suzanne

M&Co sa...

Såååå koselig Poppins!! Jeg har vært litt "off" blogging i det siste, men så super fint å komme tilbake til en Sunshine award!!! :-)Masse nydelig høstinspirasjons bilder her om dagen da!! Såå koselig med alle lysene, og de varme fargene!