Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 29 oktober 2008

Gold and silver

Att blanda guld och silver kan vara svårt men jag fick en idé om att ta fram guld- och gulfärgade ljuslyktor och sätta dem på ett tennfat (som ju inte är lika blänkande som silver). Några av de sista rosorna fick sin plats i en tennvas och när jag tände ljusen blev det riktigt vackert.
To mix gold and silver can be difficult but I got an idea about to take gold and yellow candle holders and put them on a plate of pewter (which is not as shiny as silver). Some of the last roses got their place in an pewter vase and when i lit the candles it turned out quite pretty.

15 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Det blev mycket vackert!
Kram Lily

Merja sa...

Kan bara instämma!! Du får till det igen:)

Annalunda sa...

Mmmmmmmmmmmmmmmmm..... så vackert och ljuvligt! tack Poppins...hur ska vi bara klara oss utan rosorna...? Tur att det finns bilder...och torkade rosenblad och frysta rosor!

Kram Annie

Angel.Pearls sa...

Tack för gullig kommentar på min blogg! Dessa bilder är helt underbart fina - vilket varmt ljus du har fångat..oh, vilka ljuva rosor..Fortsatt fin vecka// Kram -Eva

Lusthuset sa...

Så vackert det blev. Jag tror att man kan blanda mer än man tror. Detta var i alla fall jättefint och så fina rosorna är fortfarande. Ha en skön kväll. Kram!

Marina sa...

Mycket vackert! Jättefina rosor fortfarande.

NinaH sa...

Bra idé! Blev sååå vackert!

Italian Girl in Georgia ~ Suzanne MacCrone sa...

Gorgeous combination metalic and soft colours. You did it beautifully Poppins.

Anonym sa...

Verkligen vacker blev det. Fint höstljus och sköna färger.
Känner doften från kanske årets sista ros. I natt har vi haft vår första frost. Fast bara lite lite..
Ha det gott
Annika
Naturliga Ting

ingelafredell@gmail.com sa...

Vilka rosor! Snart, efter några veckors vila från trädgårdsmåsten vill man börja planera för nästa år och då vill jag nog kolla in lite fler rosor, man blir sugen på fler när man ser dina bilder.

Hälsninga
Ingela

Yolanda Elizabet sa...

That really looks lovely Poppins, well done. Yellow roses can be so pretty combined with silver and gold.

Kram, Yolanda

Ledighetsparadiset Solåkra sa...

Dina bilder är en ständig inspiration. Känner nästan doften av rosorna ända hit...

Jag har utmanat dig på min blogg. Har du tid och lust får du gärna ta upp handsken och anta den

kram
A-C på Solåkra

Lena Kristina sa...

Mmmm vackert som en dag!

Nu har jag precis stigit upp ur ett rosendoftande bad

Lovely!

Rosornas tid är inte nu men de finns ändå

Kram Lena

Moas sa...

Mycket vackert att blanda guld/silver och gulorange/vita rosor.. jättesnyggt =).. Ha det gott.. kramiz/Monica

Karin A sa...

Mums, vilket ögongodis du bjuder på! Härligt med guld och silver och vackra rosor till. :) Förra helgen fick jag tag på "The Pilgrim" till halva priset...kan nästan inte vänta tills jag får se den i blomg...

Kram!