Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 24 oktober 2008

Rejoice of the week

Idag startar jag på uppmaning av Karin A på Ute & Inne ett nytt tema: Veckans glädjeämne. Ett ämne som passar mig perfekt eftersom jag försöker ta vara på livets goda sidor på min blogg. Jag tror ibland att vi glömmer bort det positiva och bra som händer i livet, det drunknar i vardagen. Men vardagen i sig behöver ju inte vara grå och tråkig. Ibland är det skönt med vardagens rutiner som ger trygghet i en orolig värld.

Den här veckan har jag glatt mig åt många dagar med solsken! Förra helgen bjöd på härligt promenadväder. Ett annat glädjeämne har varit att vi verkligen frossat i äppelkaka hela veckan lång... mums...

Today a new theme is starting after an idea from Karin A on Ute & Inne: Rejoice of the week. An theme that is perfect for me since I try to enjoy the good life on my blog. I believe that we sometimes forget the positive and good that life brings to us, it disappear in the daily life. But daily life itself does not need to be grey and boring. Sometimes it is nice with the rutins of daily life, it creates safety in an anxious world.

This week I have enjoyed a lot of days with sunshine! Last weekend gave us perfect weather for long walks. Another subject for rejoice has been that we have wallowed in apple cake all week long... yummie...
Jag har glatt mig åt den här söta cyklamen med liten vas i fattigmanssilver som jag fick från Lily och de små speglarna som jag köpte på IKEA. Frågan är bara var de ska hängas upp. Egentligen är det julgranspynt men jag tycker de skulle passa att ha uppe året om.

I have enjoyed this little sweet cyclamen in a silver vase which I got from Lily and the small mirror that I bought on IKEA. I just wonder where I should hang them. They are for Christmas but I think they would look nice all year long.
Mer glädjeämnen: En turkos skål inköpt för halva priset på Duka - fynd gör mig alltid på gott humör. Och nya bestick inhandlade på Rusta, 69 kronor för 16 delar.

Naturligtvis finns det många andra saker att glädjas över, så som att alla nära och kära är friska och mår bra, men det är så självklart så det behöver jag inte skriva. Ha en bra helg och glöm inte glädjas över de små sakerna här livet!

More things to be happy for: A turquoise bowl for half the price - a bargain always make me happy. And new forks, knives and spoons, bought for 10 dollars for 16 pieces.

Of course there are many things to be happy about, for example that my dear ones all are well, but that is so obvious that I do not have to put in down in writing. Have a nice weekend and do not forget to rejoice in the small things in life!

Love Poppins

15 kommentarer:

Mrs W sa...

Ja det är sant vi har så mkt att glädjas åt som vi inte ser bara för att det rullar liksom på men vi ser alla hinder o motgångar uahh

Karin A sa...

Hej vännen, tack för att du delar med dig av den här veckans glädjeämne. Sannerligen härliga bilder och mycket att glädjas åt, precis vad jag behövde en trist och blåsig fredag som denna. Rejoice of the week - tack för översättningen. :) Vilken söt cyklamen du fått av Lily och besticken är jättefina!

Mitt inlägg kommer under kvällen (men har lite annat att stå i innan jag hinner sätta mig vid datorn). :) Ha en glädjefylld och förhoppningsvis inte alltför blåsig kväll!

Kramar Karin

Lily of the valley sa...

Härligt veckans glädjeämne du delar med dig av! Vilken bra idé av Karin :D
Att se det stora i det lilla...

Fina fynd du gjort! Det är ett stort glädjeämne, att fynda....
Kul att se att din cyklamen lever ännu. Jag har tyvärr ingen tur med dem men jag tycker att de är så otroligt vackra...

Ha de gott
Kram Lily

Yolanda Elizabet sa...

That is a lot to be happy about Poppins!

Have a great weekend!

Kram, Yolanda

Marina sa...

Glädjeämne finns det ju gott om faktiskt. Det gäller att hitta glädje i det lilla.

Ingela sa...

Bäst i dag:
. Lönnlövshögarnas knaster
. Barnens knölande i sängen
. Vindens vinande i grenarna
. Fisksoppa me saffransaioli
. En tur bland favoritbloggarna

Ingela

Hanneles paradis sa...

Inget fel på vardagen,
härligt med äppeltider,
önskar dej en fin helg, kram.

Zizzi sa...

Du kanske kan hänga speglarna i din trädgård, så de fångar upp solljuset och glittrar fint?
Fina fynd du har gjort!
Kram cissi

MY WHITE COTTAGE sa...

Du har så rätt! Det finns så många ting i vardagen att glädjas åt! Nu till exempel sitter jag vid mitt skrivbord och blickar ut över fälten, dimman ligger tät och solen är på väg upp - det är magiskt vackert och jag njuter och gläds åt det vackra jag ser!

Fina bilder bjuder du - som alltid vännen - på! Jag gillar besticken från Rusta, vill gärna ha dom själv! :)

Ha en fortsatt bra helg!
Många kramar Jenny

Lusthuset sa...

Vilken bra ide. Hon är kreativ den kära Karin. Visst måste man ta vara på de glädjeämnen som finns, ibland finns det många och någon gång får man tänka till men man hittar nog alltid något att glädjas åt som väl är. Fina saker du hittat och det är väl en glädje att omge sig med vackra saker som man tycker om. Det låter kanske materialistiskt men jag tycker att det är viktigt. Tänk bara det vackra höstvädret och de fina färgerna...Mmmm!! Ha nu en skön helg. Kramis!!

Monica sa...

Hmm.. så mycket fint du delar med dig.. gillar allt.. från turkos skål, cyklamen, fattigmanssilvervas och besticken som är alldeles underbara.. kram och ha en skön kväll.. och morgondag.. Monica

Gardenlife sa...

Som vanligt en massa fina bilder att kika blad här....
Trevlig lördagskväll ; )
/Janne

Lotta sa...

En bra "uppmaning", att ta vara på de vardagliga glädjeämnerna - vardagens guldkorn :) Dina glädjeämnen var ljuvliga och en vit cyklamen så är så fin!! Jag är ju hopplös på krukväxter inne så mina får stå ute och pryda sin plats vid entren. Önskar dig en fortsatt trevlig helg 8`)

Karin sa...

Hej Poppins!

Visst ska vi glädjas också. Livet är för kort för att bara köra på. Jag tycker det är en jättebra ide med det här så jag har hakat på! Såg Karins inlägg förut.

Ha nu en fortsatt skön helg, och jag hoppas solen fortsätter skina!

Många kramar
Karin

Annika Christensen sa...

Tänk vad små naturliga ting kan förgylla dagen. Håller med er att vardagen kan vara alldeles fantastisk. Äta lunch med sin man, gå på promenad varje dag, räfsa löv och plocka fallfrukt.
Ha det gott
Annika