Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 31 oktober 2008

Rejoice of the week

Efter vi gått tillbaka till vintertid förra helgen, har dagarna blivit så korta. Nu är det mörkt när man kommer hem från jobbet och för att kompensera mörkret försöker vi mysa om kvällarna med tända ljus, ett parti sällskapsspel och något gott att äta.

Andra saker att glädjas över var den trevliga familjemiddagen vi var bjudna på i söndags, en middag med god mat och många härliga skratt. När vi träffas hela familjen går ljudnivån upp till högsta.

Men veckans största glädjeämne är en ledig fredag. Den ligger nu framför mig och jag kan fylla den med vad jag vill... Kanske jag ska leka lite med min kamera som jag gjorde när jag tog foton på min trådkorg från Normandie.

Ha en trevlig helg!
After we went back to normal time and changed the clock after summer time, the days seem to be so short. Now it is dark when we get home from work and to compensate this we have tried to make it cosy with candles, playing games and something nice to eat.

Other things to rejoice over this week is the great family dinner we were invited to last Sunday, a dinner with nice food and a lot laughters. When the whole family meet, the volume of sound reach the highest level.

But the best is a Friday off from work. The day now lays ahead of me and I can fill it with what ever I want to... Maybe I will play a bit with my camera like I did when I shot these photos of my basket from Normandy.

Have a nice weekend!

14 kommentarer:

Merja sa...

Hoppas du får en skön ledig dag.Korgen ser fin ut! Trevlig helg

Marina sa...

Mycket snygg korg!
LEdig fredag är itne fel. Jag har det så lyxigt att jag varit ledig sen i måndags faktiskt. Men det går så fort och man tror man ska hinna så mycket.

Lusthuset sa...

Visst känner man av att dagen liksom verkar kortare nu när mörkret smyger på oss redan på eftermiddagen. Bra att göra som ni gör, tända ljus och njuta av att kunna vara inne utan förpliktelser. I morgon (lördag) får det bli extra mycket ljus. Vi brukar gå till kyrkogården när det är mörkt och det är en speciell känsla med alla tända ljus. Ha det bra och hoppas att du njutit av din fridag. Vacker korg förresten. Kramar!!

Karin A sa...

Hej vännen! Hoppas du har haft en härlig ledig dag med fint väder och goda fotomöjligheter. Visst är det tråkigt med mörkret som är både morgon och kväll men man får som du göra det bästa av situationen. :) Tyvärr har jag haft en stressig vecka med mycket att göra så jag ligger efter vad det gäller att fundera över glädjeämnen...kanske kommer det ikväll eller imorgon bitti. :) Korgen är förresten helt underbar, helt i min smak och va mysigt det låter med familjemiddag!

Ta hand om dig, njut av helgen och nya fotograferingsmöjligheter. Kramar Karin

Britt sa...

Hoppas att du får en skön ledig fredag och helg. Korgen vart ju jätte fin.Ha det bra//Britt

Mamma C sa...

En riktig fin korg. Ha en bra helg du med.
Kram mamma C

Anonym sa...

Vackra bilder på din Blogg!
Det uppskattar jag mycket.
Trevlig helg!
Maud

Lotta sa...

För min del så får du gärna "leka med kameran" och sedan visa oss resultatet =) Korgen var jättefin och bilderna likaså =) Det är roligt att läsa om andras glädjeämnen för egentligen är det inte mycket som behövs för att man skall bli glad - för min del var det en halv ledig fredag. Ha en riktigt härlig helg 8`)

Annika Christensen sa...

Ledig fredag är underbart.
Det är då man tar de bästa bilderna.
Så för mig är det lite svårt att få ihop.
Fin korg och fin bild du fick till idag.
Fortsatt trevlig helg
Annika

EVA AGNES sa...

Trevlig helg till dig också.
Vad mysigt ni har det. Tänder ljus gör jag men har ingen att spela sällskapsspel med...
Kramar Eva Agnes

NinaH sa...

Ja, man får försöka ge höstmörkret mening- mysa med familj, spela spel, tända ljus... Vi har gjort det denna vecka.... och varit ännu fler här i kväll och myst tillsammans- många åldrar... och inklusive spelat spel. Visst är det mysigt det också?!

Lily of the valley sa...

En vacker korg och underbara bilder!
Härligt att vara ledig en fredag! Hoppas ni hittade vad du sökte på S & S! Jag har arbetat länge idag, segt eftersom jag brukar sluta kl.12.30 annars på fredagar...

Visst är det underbart med familjesammankomster när glädjen står högt i taket :D

Ha en härlig helg
Kram Lily

Hjärtat Mitt sa...

Så skönt med ledig fredag!
Det blir inte så ofta man har det, eller, det blir ju faktiskt varannan vecka :)
Nu blir det verkligen mörkt tidigt på kvällarna. Det är så mysigt att tända ljus och bara vara. På sommaren så håller man ju på i trädgården tills klockan är alldeles för mycket.
Trådkorgen var jättesnygg.
Dina bilder på ruinen var verkligen häftiga.
Ha en underbar helg.

Kram Mari i Marieholm

kullervilla sa...

Hoppas du haft en riktigt trevlig fredag och tagit många fina bilder… Gillar din trådkorg.
Ha en go helg
Kramiz//kullervilla