Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 1 november 2008

All Saint's Day

Idag är det Alla Helgons Dag och jag tänder ljus för de som inte längre finns bland oss.

Today is All Saint´s Day and I lit candles for them that no longer are among us.

14 kommentarer:

Moas sa...

Ha en riktigt skön Alla helgons dag Poppins.. njut och bara var.. =). Det ska jag också göra.. mörkret börjar redan falla här i Trollhättan.. och snart kan man tänka små mysiga ljus igen.. kram Monica

Meddelålderskvinna sa...

Såå vacker bild!Det är hur mysigt som helst att tända lite ljus!
Kram Zinkbaljan

Lusthuset sa...

Det gör jag också. Vi har varit på kyrkogården tidigare idag och jag lade dit en röd ros av kärlek och saknad. Min mamma gick bort idag för 15 år sedan och det känns speciellt att gå och se all ljusen för alla har vi nu någon vi saknar. Ha en bra kväll, kära Poppins. Kramar!!

Hwita Villan sa...

Ja det är en bra helg att tänka på dem...

Vill bara avsluta med att säga att du tar så otroligt vackra bidler, Poppins! Jag blir helinspirerad av att kiak in här hos dig.

Ha en skön helg! Kramar M

Hanneles paradis sa...

Bra dag att minnas alla, ha en bra helg, kram.

Solåkra sa...

Vilken varm och härlig bild. Önskar dig en riktigt skön helg.
kram Solåkra

Viola sa...

Har varit på kyrkogårdarna ikväll och tänt på mina nära släktingars gravar så stämningsfullt och vackert, ha en fortsatt skön helg, kram VIOLA

Bruno och Mig sa...

Stämningsfull bild. Jag har också ljus tända, både ute och inne, för att minnas och hedra alla som passerat revy.

Ha en skön helg

Kram L

Trollmor sa...

Det är en stämningsfull kväll med alla ljus och minnen som återspeglas.
Önskar dig en fin helg!
Kramar Trollmor

Lallis - liv och leverne sa...

Jag tänder också ljus.
Ha en fin helg.
KRam Lallis

Karin sa...

Hej Poppins!

Så vackert, och vi har också tänt ljus! Idag strålar solen igen från en klarblå himmel här. Det var åtta minus inatt så nu är det nog inte så mycket kvar i trädgården. Vi har inte fått någon snö, men fullt av rimfrost. Det är så fint.

Härligt med dina glädjeämnen. Igår var vi hos goda vänner och där var stämningen också i topp!

Ha nu en riktigt mysig Söndag!

Många kramar
Karin

Anonym sa...

Guld och silver är ofta mycket fint i kombination, och DU lyckas ju som vanligt kombinera dessa "metalliska" kulörer på ett alldeles enastående sätt =D Jag hoppas du haft en fin Alla Helgons Helg med mycket fotande och MYS! Vi tänker alla extra på dem som inte längre finns ibland oss och ljusen brinner på något vis alldeles extra vackert just vid denna tid. Du har väl apropå fotandet sett att "Slottsträdgårdsmästaren" (länkad på min sida) har en fototävling på gång...Jag tycker ABSOLUT att du skall deltaga om lust och anda faller på =D

Trolda - många kramar =D

Mrs W sa...

Önskar en härlig kväll!!

Karin A sa...

Vilken stämningsfull bild! Hoppas helgen varit fin och att du får en bra start på nya veckan...

Kram Karin