Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 11 november 2008

Lights in a grey window

Tända ljus i ett grått novemberfönster gör mycket för att lysa upp hela köket.
Litted candles in a grey window in November lights up the whole kitchen.

20 kommentarer:

NinaH sa...

Vackert & rogivande! Och vilken vacker ros!( För det är väl en ros???;-)...)

Hjärtat Mitt sa...

Mycket vackert med ljuskronorna och rosen. Så snygg kronan på fot var. Det har jag aldrig sett innan.
Vilket roligt tema du har startat. Verkligen underhållande läsning :)

Kram Mari i Marieholm

Lusthuset sa...

Verkligen något man behöver nu i novembermörkret. Usch så tidigt det blir mörkt...det är något jag inte gillar även om det blir så fint och mysigt med levande ljus. "Inget ont som inte...."osv. Vilken fantastisk ros...är det en sista överlevare?? Ha en skön kväll. Kramar!!

Coty Farquhar sa...

Hi,
I love your photography in your blog, I have added your blog site to my favourite blogger list from around the world.
Please have a look,

http://cotyfarquhar.blogspot.com/

Kind regards
Coty Farquhar
Australia

Terri sa...

very pretty photos!

xo Terri

Annika Christensen sa...

Underbart och vilsamt. Det gör väl inget om det är grått ute när det är så fint inne?
Ha det gott
Annika

Trolda sa...

Ja här går det också minsann åt stearin...;-) Det är TUR man har detta mysiga i den annars så grå månaden november...Och det är så VACKERT och avkpllande att kura inne i ljusens sken, och har man då något trevligt sällskap, en mjuk filt och en god bok att läsa i eller ett magasin att bläddra i, är det ju bara så härligt =D

Trolda - godmorgon!

Lena Kristina sa...

Åh vad fint det var i ditt fönster.

Rosen är ljuvlig, blommar den än hos dig?

Jag tog in en kvist från Louis Odier igår här hemma.

Det är svårt med det novembergrå. Jag har försökt fot i köket men det blir inte bra, det är alldeles för mörkt. Hoppas på lite sol i morgon eller så

Må så gott

Kram Lena

Trolda sa...

Så är "utmaningen" gjord...Tack för den =D

Trolda - kram =D

Vera sa...

Ah, den vita ljuskronan har jag med spanat in - men inte köpt än iaf..

Lily of the valley sa...

Mycket vackert...som alltid!
Kramar från Lily

Längtar-till-du-vet-vad....

Merja sa...

Tända ljus, kronor och framför allt ROSOR lysser väl upp det mesta:)Ha det gott!

chatrine sa...

Vakre bilder hos deg i dag Poppins!

Ønsker deg en kjempefin kveld!
Klem fra Chatrine:)

Ninnie sa...

Å, så vackert med den gula rosen! Jaa, att tända ljus gör mycket för att trivas i denna mörka årstid. Snart får vi ta fram julstjärnor och adventsstakar att lysa upp med, det längtar jag efter nu!
Jag har (äntligen) gjort utmaningen jag fick, att berätta sju sakr om mig själv!

Karin A sa...

Mmm, så vackert med tända ljus. Här har det varit grått hela veckan men idag visade sig solen i alla fall. Härligt! Fina bilder...

Ha en härlig kväll! Kramar Karin

Tingeltangel sa...

Dina bilder är underbara som alltid. Jag är full av beundran för att du lyckas fotografera framför fönstret och få bilderna bra. Jag får bara en massa reflexer och inget djup alls... Blommar verkligen rosorna fortfarande hos dig?!... Jag har varit dålig på att kommentera på sistone. Det har hänt saker som tagit all positiv energi. Men jag smygtittar och gläds åt dina fina inlägg i alla fall... Kram.

Viola sa...

Det här var underbart att vila ögonen på medan jag dricker en kopp hett te och försöker skona min förkylda hals, samtidigt som jag tittat ut i gråvädret, det regnar och är dags för att gå ut med Otto, i dag blir det nog en kort vända, ha en skön helg, kram

Tyra in Vaxholm sa...

Stämningsfullt Poppin, ha en trevlig helg / Tyra

Hanneles paradis sa...

Mysigt. Ha en fin helg, kram.

Moas sa...

Vackert och stilla med dina fina bilder.. ute är det grått grått grått.. och lite tända ljus lyser upp så vackert.. En vacker gul ros har du också.. underbart.. ha en skön helg..Monica