Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 3 november 2008

Monday morning

Så var det måndag morgon igen! Så snabbt en helg går och den extra lediga dagen försvann fort den också. Vi utnyttjade vår fredag till att åka först till Lund för att handla specialkaffe - vi ska nämligen gå på kaffeprovning om någon vecka - och sedan en liten tur in till Malmö. Där handlade vi visserligen inget förutom en bok men det är roligt att komma till storstaden och ströva omkring.

Bilden har inget alls med rubriken att göra utan det är ett foto som jag tog i fredags. Jag skrev ju att jag skulle leka lite med kameran... Ramen som är gjord av återvunnet trä hittade jag för halva priset i Båstad i somras. Jag kunde inte motstå den, framför allt inte eftersom jag sett något liknande på nätet, se inlägget från förra året.

Inspirerad av alla vackra julböcker på bloggarna, har jag också börjat att tillverka en. Det är första gången jag provar scrapbooking men, oj, så roligt det är! Men svårt! Vi får se om det blir någon bok.. innan julen är slut...

Then it is Monday morning again! The week-end passed quickly and the day off from work disappeared at a rapid pace. We used the Friday for a trip to the cities nearby and bought coffee - we are invited to a coffe taste in a couple of weeks - and a book, nothing else. But it was nice to just stroll around.

The photo has nothing to do with the head line. It is a photo I shot on Friday, I said I was going to play with my camera... The frame is made of recycled wood and I think it was a bargain when I bought it for half the price this summer. I could not resist it, in particular since I have seen and admired something similar on the net, read the post from last year.

Inspired by a lot of blogs, I have started to create a Christmas book. It is the first time ever I have tried scrapbooking and, oh, it is fun! But difficult! We have to wait and see if there is going to be a book... before Christmas had ended...

20 kommentarer:

Zizzi sa...

Härlig bild! Jag tycker jättemycket om ramen! Lycka till med boken (kanske visar du nåt av den på bloggen?)
Kram cissi

Linda Lunda sa...

Vilket fint stilleben du fotat.
Passar väl bra med en fyr nu när det är prat om att riva Sveriges fyrar! Hoppas det inte blir av.
Ser fram emot julboken!
Linda

Lusthuset sa...

Ja, så fort tiden går. Va kul det låter med kaffeprovning!! Spännande! Det var länge sedan vi var i Malmö, man skulle nog ta sig dit någon gång. Jag har en "liten" favoritaffär där (om den finns kvar) Granit heter den och har massor med papper, snören, burkar och mycket annat. Din bild var ju jättefin och ramen var bara läcker. Ha nu en skön vecka. Kram!!

Karin sa...

Hej Poppins!

Vilket fynd med ramen. Jag har tittat på såna flera år, de är ju så fräcka tycker jag.

Det där med julboken låter så spännande! Är det något vi får se? Jag blir ju jättenyfiken.

Ha nu en riktigt skön vecka!
Många kramar
Karin

S o F sa...

Oj, det var en originell ram, har aldrig sett nån liknande faktiskt. Kul med lite udda saker som inte varenda inredningsintresserad äger.

Fin bild!

Ha det fint!

Anonym sa...

Underbart vacker ram! Det är så kul när man fyndar saker ibland som man kanske egentligen inte VET vad man skall ha dem till, men så plötsligt faller det på plats :) Och kaffe-smakning låter riktigt gott - speciellt om man smakar tillsammans med någon mörk choklad-bit =D Låter kul och spännande med ditt scrapbooking-projekt!

Trolda - kramar =D

♥Min Eden♥ sa...

Hejsan! Har du lust att vara med i en liten utmaning inne hos mig :)? Leta under ruriken "Den första snön".
Kram Nina

Marina sa...

Kul att du provar på att göra en julbok. Jag ahde riktigt mysigt och roligt när jag gjorde min.

Britt sa...

Bilden vart ju jätte bra. Hoppas att du visar hur boken blir. jag tror säkert den blir klar till jul.//Britt

Bruno och Mig sa...

Så vacker bild du tagit!
Älskar färgskalan. 50-talsaktiga, lite pudriga nästan. När jag luffade på Kuba gick nästan alla byggnader och bilar i den färgskalan, så mitt hjärta blev varmt när jag såg din blid. Vackert!

Kaffeprovning låter mycket intressantare än vinprovning. "Kaffetåren den bästa är av alla jordiska drycker". Och då är det viktigt att det smakar bra. Du får lägga ut dina bästa sorter här på bloggen.

Ha en bra kväll
Kram
L

Ingela sa...

Lediga dagar brukar gå fort, skönt ändå med lite egen tid en vardag.

Hälsningar
Ingela

Lotta sa...

Den där ramen - jag älskar den!! Just de där lite ovanligare tingen är så fina - och av naturmateriel och återvinning - perfekt =)
Vad roligt att du pysslar med papper - du måste lova visa när den är klar =) Vi skall pyssla hemma hos mig till helgen och undrans om det inte blir en bok till... eller julkort =) Ha det gott 8`)

Viola sa...

VIlken fin ram., så vacker, spännande med julbok och scrapbooking, hoppas vi får se något, ha en bra dag, kram

Zizzi sa...

Du har en utmaning att hämta om du vill på min blogg.
Kram cissi

Lily of the valley sa...

En underbar bild i vackra färger!
Ska bli spännande att se din julbok! Fast jag vet ju redan att den blir mycket smakfull och elegant precis som skaparen!
Ha de gott
Kram Lily

Annika Christensen sa...

Lycka till med din bok det fixar du alldeles säkert hur bra som helst. Brukar du vara i Båstad trakten?
Skall bli kul och se din julbok.
Ha det gott
Annika

Angel.Pearls sa...

Underbar "fyr-bild" och din trådkorg är alldeles bedårande! Kram//Eva

Trollmor sa...

Du och kameran är ena riktigt goa lekkamrater, alltid kalas att se dina vackra bilder!
Visst var jag tvungen att föreviga vårt möte ;-)
Mina små spöken hade tagit gestalt i form av maräng, bu!
Trevlig afton!
Stor kram Trollmor

Meddelålderskvinna sa...

Tack för din kommentar hoss mig:9
Mycket vacker bild vill jag säga, i ramen!Ja, lycka till med boken!
Kram Zinkbaljan

Annika Christensen sa...

Jag blir så glad när du tittat in till mig.
Jag bor ju precis på andra sidan åsen och skall du/ni på detta hållet så kanske jag har någon trädgår som är sevärd. Min är inte alltid sevärd i mina ögon men som sagt är ni i mina trakter så kan ni väl höra av er.
Synd med precenten.
Ha det gott
Annika