Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 19 november 2008

On a silver plate

Det var hög tid att putsa det lilla silverfatet jag har på en byrå i hallen och samtidigt var det dags att byta ut det som stod på fatet. Nu blev det silver rakt igenom - fattigmanssilver och en liten suckulent. Det gröna i växten kommer igen i glaskulan.

Det blåser full storm, skönt att få vara inne. Om ni ska ut ikväll, håll i hatten! Fast kanske Mary Poppins skulle passa på att ta en tur med paraplyet... :)
It was high time for polishing the silver plate that stands on a chest of drawers in the hall and it was also time to change the decoration on the plate. Now it is silver throughout - silver and a small succiilentus. The green from the plant reflexes in the glass ball.

Outside a storm is raging so it is nice to be indoors. If you are going out tonight, you have to hold on to your hat! But maybe Mary Poppins should take the chance to fly away with her umbrella... :)

14 kommentarer:

Poppins sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lusthuset sa...

Så fint med det silvriga. Vackert när ljuset refekteras i och genom glaset. Såg att eventuellt snö var i annalkande...vill vi verkligen ha det? Takpannorna rasslar i vinden och jag säger som du tur att man kan vara inne vid datorn och titta runt bland alla trevliga mysiga bloggar. Ha en skön kväll. Kram lilla (Mary) Poppins

Lily of the valley sa...

Jag kan kommentera hos andra, andra kan kommentera hos mig. Jag logga in men inte göra inlägg. De ska läsa igenom min blogg...förhoppningsvis idag låser de upp den...

Jag älskar silver av alla format. The silverpate is gorgeous!

Love Lily

Vera sa...

VAckra arrangemang som vanligt här inne hos dig!

Hanneles paradis sa...

Så fint det blev, ha en mysig dag, kram.

Moderncountry sa...

Men for et underbart vakkert arrangement Poppins!! Så herlig lys det var, vakkert skinn.
Du kan altså det der med å sette sammen til fine utstillinger. Og så fint som det er med sølv i grupper. Har blitt Så inspirert av vakre Julehjem i blader jeg har kjøpt, så i år blir det hvitt sølv og grønt. Men selv har jeg enda ikke fått begynt. Jeg er litt redd jeg skal gå fort lei. Og julen vil man jo at skal vare lenge!

Håper du har hatt en riktig fin uke så langt. Klem fra Norge!

Aina

Solåkra sa...

Poppins, vilken fin bild. Fint med fattigmanssilver och silver i hop med det blekgröna....

Marina sa...

Vackert! Jag ahr en bricka som jag köpte på en loppis härom veckan. Den ska få ljus, lyktor, mossa o annat till advent.

Angel.Pearls sa...

Fint matchat- väldigt sött!//Kram Eva

Karin sa...

Hej min vän!

Blåser det ikväll också? Här är det precis stilla, 2 minus och ett tunnt lager snö. Solen har strålat idag och det är verkligen mysigt. Jag får faktiskt lite julkänning, och alla bloggare pyntar ju för fullt. Ikväll gjorde jag mitt första pynt, en lingonris krans som jag ska sätta en ljushållare i. Nu hittar jag inte den plötsligt, men den kommer väl fram imorgon!

Dina bilder är så fina! Det är härligt att titta på dina blommor, ja allt annat också. Brickan blev så fin med det silvriga. Jag har fattigmanssilver året om i vårt matrum, fast mest ljusstakar. Snart åker julkulorna fram också!

Ha en fortsatt bra vecka och helg!

Många kramar
Karin

ingela sa...

Fattigmanssilver är läckert och särskillt gamla föremål. Dina ser så läckra ut. IKEA har ju gjort så fina stora ljusstakar och äntligen har jag hittat stora ljus till dom, tjusigt.

Hälsningar
Ingela

Bruno och Mig sa...

Hejsan!

Så många fina inlägg du gjort. Och vad jag skrattade när du citerade ur boken Kropp och Kläder. En väldigt rolig idé att presentera några guldkorn ur bokhyllan. Jag ser fram emot nästa.

Så vacker också med fattigmanssilvret. Och roligt att fånga upp växtens färg med en glaskula. Du har öga för det där!

Kram
L

Britt sa...

Ja här blåser det också väldigt mycket. fint fat du har gjort.//Britt

Trolda sa...

Så vackert! Och så välkomnande att komma hem till =D Och mys på inne du =D

Trolda - kramar =D