Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 28 november 2008

Rejoice of the week

Jag glädjer mig åt att det äntligen är dags att få pynta till advent - att få sätta in hyacinter och grön mossa, att få plocka fram lite silver och annat bling-bling - här ska det bli julfint. Än så länge har bara lite mossa i kakformar fastnat på foto men det kommer fler bilder snart.

På lördag kommer ljusstakarna och adventsstjärnorna upp i fönstren och på söndag blir det adventsmiddag med familjen. Visst är det en mysig tid! Ha en bra första advent!
I enjoy the time for Advent decorating - the hyacinths and green moss, the silver and glitter - now it will be Christmas at home. So far I just have photos of moss in small baking tins but more pictures are coming soon.

On Saturday I will put up the electric Christmas light in our windows and on Sunday we will have Advent dinner with the family. What a lovely time this is! I wish you all a nice first Sunday in Advent. In Sweden we celebrate Advent by lighting a candle for every Sunday in Advent.

8 kommentarer:

ingela sa...

Härligt med advent,ljus och kryddor är mina adventsfavoriter!

Trevlig helg!
Ingela

Michelle sa...

What a beautiful tradition, I have never seen candles that color.

Vera sa...

Jag får nästan ångest av alla julpyntade vackra hem och undrar när jag ska få upp något juligt alls..... ;)

Gårdsromantik sa...

Så stilfullt!

Nu kan du vinna vackra saker i zink på min blogg - zinkhus från Walther & Co och mycket annat!
Kika in och var med du också!

Kram Maud

NinaH sa...

Ja! Äntligen advent och jul i antågande!
Så behärskat vackert i grått du Advents-arrangerat på brickan!
Roligt vår gamla ljusstake väckte postiva tankar hos dig!;-)
Och Poppins: Ja! Besök Pompejiutställningen! Lovar: Du blir inte besviken!!

Italian Girl in Georgia ~ Suzanne MacCrone sa...

Hello Poppins,

I always smile when I look at your photos...and I look so forward to seeing your Christmas decorations.

Ciao amica,

Suzanne

Lily of the valley sa...

Vackert, Poppins!
Kram Lily

Trolda sa...

Så "enkelt" och så vackert =D Och visst är det så mysigt med Advent =D Jag fick upp de flesta sakerna i fredags =D Hade middag igår med goda Vänner och vi myste i ljusens sken =D Nu blir det bara att mysa och slöa i soffan med Sambon, äta lite pepparkakor och avnjuta kaffe. Ha en fortsatt fin Advent!

Trolda - med Adventskram =D