Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 23 november 2008

Royal tables

I Köpenhamn visar Royal Copenhagen upp sina dukade julbord för 45e året i rad. I år är det verkligen kungliga bord eftersom dukningarna är komponerade av den danska adeln. Grevinnor och baronessor har fått visa upp sina drömmar om den perfekta juldukningen. Och visst syns det, årets julbord är fulla av glamour och elegans. Jag hoppas få tillfälle att njuta av borden i verklighet om vi hinner åka över till Köpenhamn i början december.
In Copenhagen is the Royal Copenhagen showing their laid Christmas tables for the 45th year in a row. This year they really are royal tables since it is the danish nobility who have laid them. Countesses and baronesses were given the chance to show their dreams about the perfect Christmas table. And this year's tables are full of glamour and elegance. I hope to be able to enjoy the tables in real life since we are planning a trip to Copenhagen in December.

21 kommentarer:

Trolda sa...

Åh sådana vackra dukningar! Hade GÄRNA sätt mig till bords där =D Hoppas du får tid att åka över och se det i verkligheten - och då MÅSTE du ju bara fotografera så vi får ta del av dem med hjälp av DINA bilder =D Ha en fortsatt fin söndag! (och Kaninen har såklart ett namn, Hon heter Hedda =D)

Trolda - kramar =D

Marina sa...

Oj vilka flotta dukningar!
Hoppas du har en bra söndag.

Mamma C sa...

Men gud vilka vackra och snygga dukningar. Man sitter här och bara gapar.
Kram mamma C

solåkra sa...

Tack tack fantastiska poppins för att du visar bilderna. Särskilt eftersom jag tyvärr inte kommer till köpenhamn innan jul....

Lusthuset sa...

Läste om det i Helsingborgs Dagblad och visst var det fint...skulle gärna åkt och för att se det i verkligheten. Nästan som en saga eller hur. Mycket vackert. ha en bra vecka. Kramar!!

junhe sa...

läcker dukning =D

ha dt gott/ junhe

Annalunda sa...

Hej vännen!

Underbara dukningar... så väldigt vackert...just så skulle man ju vilja duka! :)

Du är väl med i min utlottning?? Du har ju haft tur innan så det kanske du har igen! :)

Kram Annie

Annika Christensen sa...

Vad läckert!! Kul att fota eller hur? Kul att se iallfall.
Ha det gott
annika

Coty Farquhar sa...

What a wonderful post with such beautiful tablesettings. I love the animal hides on the dining chairs. Everything looks beautiful.

Oh, I wish for a white Christmas one year in Australia as we have our Christmas in Summer on very hot days.

Thank you so very much for sharing these images.

xxx Coty Farquhar

Lilla Eken sa...

Oj, det var överdådiga dukningar. Och läckra. Jag tyckte att det var så roligt att lägga tid på dukning förr om åren, men tror att musten gått ur mig litet. Men det kan bero på att så många av våra äldre nära har gått ur tiden, och utan dem blir det inte riktigt samma sak längre...

Skrattade gott åt din snöbild från förra året. Eller snarare åt din något torra kommentar om tidpunkten för snöfallet. :-)

Kul att du vill vara med i utlottningen hos mig. Jag håller också tummarna för dig. :-)
Hälsningar från I.

Karin sa...

Oj, så vackert. Jag önskar också jag fick komma till Köpenhamn. Men det får nog bli en tripp till vår Kungliga Huvudstad i alla fall!

Ha en riktigt bra vecka. Har ni också fått snö?

Många varma kramar
Karin

Karin A sa...

Wow, så häftiga dukningar! Att duka vackert är verkligen en viktig del av måltiden inte minst i juletid. :) Hoppas du kommer iväg och får se dukningarna i verkligheten och att du tar med kameran och fotar så att vi också får se. :)

Jag hoppas verkligen jag är tillbaka innan jul men sist jag skickade iväg datorn på reparation tog det sådan väldig tid. Nu tar det två veckor bara för att identifiera felet och sen måste jag ta ställning till om det är värt att reparera eller om jag helt enkelt ska köpa en ny.

Så fint och juligt du har gjort det här på bloggen! Headern och alla bilderna är ljuvliga...

Ha det gott och jag kikar in när jag kan låna en dator! Stor kram Karin

Lily of the valley sa...

UNderbart! Man blir helt salig över allt vackert :D

Vi får väl se vad som händer med min blogg...

Kram Lily

Guldkant På Livet sa...

Å vilken maffig dansk dukning, tänk att få slå sig ned där... Mari.

NinaH sa...

Så pampiga dukningar! Vackra är de också!

Tyra in Vaxholm sa...

Häftigt, det måste ha varit fantastiskt att se./ Tyra

Hanneles paradis sa...

Vackert, underbart att se,
fast jag skulle inte våga sitta där..
Kram.

Bruno och Mig sa...

Härliga Köpenhamn. Jag älskar den stade. Blir lite "avis" när du säger att du kanske ska åka dit. Lova att njuta lite åt mig också i så fall. Hihi!

Så otroligt underbara dukningar. Jag fastnade speciellt för bild nummer två. Tänk att, efter ett dignande julbord, luta sig lite tillbaka och titta på allt vackert ovanför bordet. Det skulle vara en härlig känsla.

ha en bra kväll
Kram L

Moas sa...

Oj vilken härlig fest att sitta vid de borden.. så ljuvligt vackra, hoppas du kommer dit och kan se det i verkligheten som sagt.. ha en skön vecka.. Monica

Angel.Pearls sa...

Härliga dukningar..underbara miljöer. Kram//Eva

Terri sa...

What exquisite tables - thanks for sharing! Lovely!

xo Terri