Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 16 november 2008

Still flowering in the garden

Det blommar fortfarande lite i trädgården men nu sjunger blommarna på sista refrängen. En riktig kall natt tar kål på dem men än så länge försöker de tappert visa upp sig från sin bästa sida. Men smultronen tror jag inte hinner mogna en andra gång även om plantan blommar... :) There are still some flowers in bloom in the garden but a cold night and they are all gone. The wild strawberries will not be matured for a second time before the frost is coming... :)
Så här ser det ut när man kikar in i köksfönstret från trädgården. Fönstret går nästan ända ner till golvet i hörnan och här samsas en barnstol med apoteksflaskor och lyktor.
If you look into our kitchen window from the garden (the window goes down to the floor here in the corner), you will see this chair for children and old chemist's bottles and lanterns.
Fåglarna gillar visst äpplena jag lagt ut till dekoration. Så bra!

The birds like the apples I decorated with outside. That is good!

14 kommentarer:

Solkatter och Dammråttor sa...

Oj....blommar det fortfarande hos dej!!!!Så vackert!Här är det slut med det.....och dessutom är vädret grått och novembertråkigt.Men snart är det ju advent och då blir det ju betydligt trevligare.
Ha en skön vecka!
Kram/Gunn

Lusthuset sa...

Ja trädgården producerar fortfarande små buketter till köksbordet även om de blir mindre och mindre, men ändå. Hittade en liten svart viol som hade förirrat sig in i rabatten (se mitt inlägg). Som man njuter av dessa "sista" blommor. Mycket mer än överflödet i somras. Ha nu en skön vecka. Kramar!!

Annalunda sa...

Kära goa Poppins!

Så fint det blommar hos dig! Här har det mesta frusit eller vissnat. En och annan ros sjunger på siste versen och så blommar kaprifolen...Vilken stolle va? ;)

Ha en bra vecka - kramar till dig från Annie

kullervilla sa...

Det är otroligt att det blommar i våra trädgårdar än. Men så länge det inte fryser får vi njuta av det som är kvar. Kanske du får smultron till jul :=)
Kramiz//kullervilla

Vera sa...

Oj här är det länge sedan något blommade eller ens funderade på att göra det....*s*

Hjärtat Mitt sa...

I morse var det ju både kallt och snöade lite grann, så nu kanske det inte blommar så mycket längre. Jag har faktiskt inte tittat. Vet att jag hade jordgubbar på gång som ännu inte fått färg. Så härligt att ha köksfönster mot trädgården. Vi har mot vår parkering, inte mysigt alls :(

Kram Mari i Marieholm

Trolda sa...

Ja i år är det mer Blommor än vanligt som blommar vid denna tiden tycker jag...Och otroligt att SMULTRONEN blommar!!! "Ur led är tiden..." Jag gillar förstås din generösa inställning till våra älskade Vingförsedda Vänner =D

Trolda - =D

Trolda sa...

Och jag glömde ju säga att jag GÄRNA hade slunkit in genom ditt mycket hemtrevliga fönster...;-)URMYSIGT ser det ut!

Trolda - kramar =D

EVA AGNES sa...

Skönt att det fortfarande blommar. Särskilt tycker jag om din utsikt på barnstolen, apoteksflaskan och lyktorna. Härligt!!
Kramar Eva Agnes

Solåkra sa...

Fantastiskt att det fortfarande blommar. Smultron och löjtnantshjärtan i november låter helt galet.
Kram

Roses and stuff sa...

Det är så härligt, så länge det varar. Blommor i mitten av november är verkligen en extra bonus!
Katarina

Karin A sa...

Så härligt det är att det fortfarande blommar. För visst har ni också haft frost!? :) Läcker bild in i köket och så vackert det ser ut. Gillar också äpplebilden. Mycket kreativ! Hoppas den här veckan blir fin...

Kramar Karin

zinkbaljan sa...

Wow vad det blommar, grannt!
Kram

Stimmerbo Keramik sa...

Hejsan!
Ville lägga en kommentar när jag nu kikade in, som jag gör emellanåt, och säga: vilka helt underbara bilder från din trädgård bl.a. du visar, toppenhärliga, verkligen.

Hälsningar från Leni