Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 26 november 2008

Wine and award

I helgen provade vi australienska viner vilka var goda allihopa. En favorit blev Peter Lehmann The Barossa, Cabarnet Sauvignon för 120 kronor (nr 16477). Lite dyrare än vad vi brukar testa men det var det värt. Ett fruktigt vin med smak av svarta vinbär och plommon.

Last week-end we tasted Australian wines and they were all lovely. The favourite turned out be Peter Lehmann The Barossa, Cabernet Sauvignon - a bit more expensive wine that we use to taste but worth the price. It tasted fruity, blackcurrants and plums.
Jag har fått utmärkelsen I love your blog av Mari på bloggen Hjärtat Mitt. Marie är en härlig tjej med stort trädgårdsintresse och hon är faktiskt en av mina "grannar" här i Skåne. Jag tackar Marie med hela hjärtat mitt. :)
Det finns så många härliga bloggar att lämna utmärkelsen vidare till men jag får välja sju bloggar:
I have recieved the award I love your blog from Mari on Hjärtat Mitt. Mari is a great friend with a big interest in gardening and she is one of my "neighbours" here in south of Sweden. Thank you for the award, Mari.
There are so many lovely blogs but I am to choose seven to give the award to:
Bruno och Mig
Lusthuset
Violas romantiska hem
Fröken Kattfot
Styling by Coty Farquhar
Bliss
Naturliga Ting

13 kommentarer:

Berta och Prinsen sa...

NYHET!

Välkommen att kika in hos:

::: Berta & Prinsen :::

http://bertaochprinsen.blogspot.com/

Lily of the valley sa...

Peter Lehman Är fin!
Grattis till awarden!
Kram Lily

NinaH sa...

Vinet lät lockande att pröva!
Grattis till din utmärkelse! (Mari gav snällt även mig en!;-)....) Kul höra att ni är nästan grannar!

Annalunda sa...

Australiska viner är sååå goda! tack för tipset!

Kram Annie

Viola sa...

Nämen vad skådar mitt öga, tack snälla du, det gör mig så glad att du gillar min blogg och ett stor grattis till dig, den ska du ha för du har en verkligen härlig blogg, kramar och ha en skön helg, VIOLA

Tyra in Vaxholm sa...

Härligt x 2 och grattis till utmärkelsen! Vinprovning är så trevligt tycker jag man får njuta av goda viner och samtidigt lära sig lite...perfekt

Ha det bra

mvh Tyra

Hanneles paradis sa...

Underbart kul med vinprovning.

Elisa Day sa...

Tack för besökt på min blogg! Jag har din blogg på blooggkoll så du är en favorit. Tack för vintipset! Kram

Hjärtat Mitt sa...

Ja, det är alltid roligt att prova nya viner. Det är ju inte alltid det blir fullträff, så därför är det desto roligare när det blir det :)
Så fint du skriver om mig, Jag tackar för det.
På måndag bär det av till Köpenhamn. Hoppas att det är bra väder.

Kram Mari i Marieholm

Annika Christensen sa...

Va - till mig från dig!!
Det värmde gott må jag säga.
Kul om du gillar min blogg för jag gillar din.
Jag älskar röda viner från Australien fast jag kommer aldrig ihåg namnen. Tack för nytt tips det blir nog det vinet till julafton.
Vi hörs
Kramisar
Annika

Coty Farquhar sa...

Hi Poppins,

Thank you so very much for the wonderful award. You have made my week very special. I am so thrilled !!

So glad to also see that you are promoting our Australian wines.

I will toast to you tonight when I have a glass of wine with my husband Andrew.

xxxxxxx Coty
Australia

Hej Poppins,

Tack så mycket för det fantastiska priset. Du har gjort min vecka speciell. Jag är så glad!

Så glad att också se till att du gör reklam för våra australiska viner.

Jag kommer att skåla för dig ikväll när jag har ett glas vin med min man Andrew.

xxxxxxx Coty
Australien

Trolda sa...

Grattis till den fina utmärkelsen =D Och vad mysigt med vinprovning...och tack för tipset! Alltid kul att få lite vintips rekommenderade.

Trolda - kramar =D

Yolanda Elizabet sa...

I like Australian wines a lot and drink them regularly. There was a time when wine from Australia wasn't good but that was long ago. They really know how to make good wine there now.

Congratulations on winning another award and thank you for giving me an award too.

Kram, Yolanda