Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 9 december 2008

Christmas in the library

Juldekorationer i vårt vardagsrum. Vi kallar det för biblioteket för väggarna är klädda med bokhyllor och böcker. Ingen TV finns här, men väl en stereo. Musik och böcker går bra ihop.
Christmas decorations in our living room. We call it our library since the walls are covered with book shelves. Here is no telly, but we have a stereo. Music and books go well together.

19 kommentarer:

Vera sa...

oj vad mysigt och fint med lite inspiration då jag själv håller på att inreda ett "bibliotek" här hemma!

Annika Christensen sa...

Bibliotek! Det har inte jag.
Måste bara säga att dina kommentarer värmer så otroligt.
Blir så himla glad när det står poppins i mejlet.
Tack

Annika
ps hoppas tomtem kommer med boken jag skall ringa till honom

Marina sa...

Så mysigt det låter med ett bibliotek. Skulle jag vilja ha. Kram!

Ankan sa...

Som alltid mycket fint att titta på och inspireras av- stilleben med frukter och kanel, vackert!

Skulle gärna slå mig ner med en bok i den mysiga fåtöljhörnan!
Kram

zinkbaljan sa...

Ujjj så himla mysigt ni har det!!
Kram

Karin A sa...

Ja visst passar musik och böcker ihop! :) Härliga bilder från ditt julpyntade bibliotek. Ser lika underbart ut som alltid! Kram Karin

Merja sa...

Det är en härlig tid nu när man pyntar både här och där:)
Ser att du har torkat apelsiner..det gjorde jag också här om dagen. Fint med det höga glaset på fot i arrangemanget!

Britt sa...

Vad trevligt med ett bibliotek.Även om jag läser alldeles för lite böcker, så ser det väldigt trevligt ut//Britt

My White Cottage sa...

Ditt hem känns så där engelskt och ombonat - härligt! Jättefint arrangemang i ert bibliotek. Förstår att det måste var hur mysigt som helst att sitta där med en god bok och musik i bakgrunden... :)

Kram från Jenny

mormor Hannele sa...

Så mysigt!

Moderncountry sa...

Å så koselig du har gjordt det Poppins! Både i "biblioteket" og i kjøkkenkarmen. Må si du er flink til å variere både med mønster, farger og tekstur. Der kunne jeg blitt flinkere. Så herlig det er med denne tiden, og også få lov til å kikke inn i andres Julehjem.
Jeg blir alltid Inspirert!

Ha det så godt Vennen!
Klem Aina

Lily of the valley sa...

Tack min vän :D
Så fint du pysslat med hyacint, mossa och kaktus. Mysig bild!
Kram Lily

Lily of the valley sa...

Apelsiner o silver...(orden försvann)

Hjärtat Mitt sa...

Längtar tills vi får ordning på alla våra böcker. Du har fixat det mysigt i biblioteket.
Tusen tack för alla tips om Landskrona. En del av dem kände jag till sen innan. Brukar ta en sväng åt det hållet ibland och handla på CityGross.

Kram Mari i Marieholm

Elisa Day sa...

Vad härligt med ett eget bibliotek. Ängeln på bilden köpte min mamma, så den stannar nog hos henne. Den är jättefin. Den andra ängeln ger jag bort till en kompis som samlar på änglar. Dina julhus i förra inlägget är så charmiga. Kram

Yolanda Elizabet sa...

Your library looks so nice and inviting. I'm sure I could spend many a happy hour in there, chatting to you while we listen to some nice music. BTW do you have books in english too as I find swedish a bit difficult to read.;-)

Beautiful Christmas deco Poppins, I like the silver stuff in the second pic very much.

Kram, Yolanda

Trolda sa...

Ert bibliotek är så trivsamt o ombonat! Jag hade gärna suttit och njutit där med en bok eller haft en trivsam konversation, OCH lyssnat på musik! OCH sniffat på den ljuvliga doften av Hyacint.

Trolda - Kramar =D

Viola sa...

Hejsan, det påminner om mitt bibliotek, har dova mörka färger och dt är så skönta tt sitta därinne och bara ta det lugnt och läsa, idag äntligen snöar det och det är rejält! Ha en skön lusehelg, kram VIOLA

Terri sa...

What a pretty room, Poppins! I agree that music and books are perfect companions. My living room does not have book shelves, but I sit here and read with the music playing...

Love the decorations and the blue furniture and lamp!