Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 19 december 2008

Frosty jars

Nej, det har inte varit så kallt här att det blivit frost... Idén med frostiga lyktor såg jag i en tidning och visst blev de söta!? Enkelt att göra: pensla en glasburk med äggvita och strö över socker. När det torkar blir effekten isigt och kallt.

No, it has not been that cold so it has been frost... I saw the idea about frosty lanterns in a magazine and they are cute, are they not!? And easy to do: brush a glass jar with the white of an egg and sprinkle sugar over. When they dry it looks like they are covered in ice.

17 kommentarer:

Trolda sa...

Nej men DU!!! Vilket underbart litet tips! DET skall jag göra i helgen (efter knegandet...) TACK för det och jag önskar en fin helg!

Trolda - Kramar =D

Vårt liv i norr sa...

Det där var ett bra tips! Det ska jag komma ihåg! =)
Ha en trevlig kväll

Marina sa...

Det är så fint med frostiga lyktor. Jag har två som alltid står på julbordet (där vi tar maten alltså). Dom har hållt i många år. Jag brukar göra så med äpplen också.

Terri sa...

Very clever Poppins! I will try this!

P.S. I sent you an email with my address - hope you received! xo Terri

Vera sa...

ett billigare och miljövänligare alternativ än den "frosten" som finns att köpa på burk i kemikaliskt form...

My White Cottage sa...

Vilka fina ljuslyktor!!! Tack för tipset!

Passar på att önska dig en fin jul!

Många kramar Jenny

Hjärtat Mitt sa...

De blir verkligen fina. Barnen fick göra sådana på dagis och ta hem. Men de hade tagit lite för små burkar, så sockret brändes vid öppningen.
Det är nog dax att göra nya :)
Sonen bjöd på tomtekum idag, mums!
Ha en riktigt skön helg.

Kram Mari i Marieholm

Lena Kristina sa...

Hej Fru Poppins!

Vilka otroligt vintriga fina lyktor. Det måste bli ett av helgens pyssel. Jag har just svurit åt vädret idag. Grön Jul! Morr!

Jag brukar ha så fina islyktor ute vid entrén men det kommer inte att fungera i dessa plusgrader.

Fin julbok du har gjort, den blir jag med inspirerad av. Såg att Karin oxå gjort en sådan. Själv scrappar jag en liten minnesbok till min gamla morfar som sitter på hemmet. Han behöver lite goa bilder att titta på :D

Hoppas du får en härlig tid med familjen

Kram Lena

Lusthuset sa...

Oj, vilken fiffig idé. Det måste jag prova för det blev ju hur fint som helst. Ha en skön helg innan den STORA helgen. Kram!

Karin sa...

Hej Poppins!

Så söta de blev! Har jag missat din utlottning helt! Det är ju så stressigt den här tiden så jag har väl inte varit här på ett tag!
Roligt att du är med hos mig, och vi hoppas på tur.

Så underbar din andra blogg är också! Det var väl jättebra att visa dina underbara bilder. Jag kan inte annat än njuta. Måste kika in igen!

Jag håller tummarna och kika in imorgon. Då vet vi vem som vann!

Varmaste kramarna
Karin

Lotta sa...

Så fint! Vet du - i avsaknad på både snö och frost, så skall jag jag också göra mig ett par fina lyktor! Här väntas storm och regn - vad annars? Hade också tänkt mig en tur i skogen för att se om jag kunde hitta mig några fina grenar till något pynt :)
Vår bloggsajt har gått i strejk och i väntan på den nya servern, så skall jag julpyssla. Tack för ditt tips, ha en skön lördag 8`)

Tyra in Vaxholm sa...

Kul tips, tackar för det.

ha en trevlig helg./ Tyra

Annika Christensen sa...

Sådna gjode vi på förskolan de är så fina!! Snyggt med lök till.
Ha en riktigkt bra Jul för nu tar jag lite paus.
Annika

Hanneles jul sa...

Det var snyggt och fräckt.

Lilla Eken sa...

Men vad fint! Och busenkelt att göra, det måste jag prova själv. Tack för tipset.
/I.
PS. Du... jag köpte en påse rosa skumtomtar idag. Hade aldrig gjort det om det inte vore för ditt förra inlägg. :-)

Karin A sa...

Vilken trevlig idé! Att det dessutom verkar lätt att göra är ju perfekt. :) Hur går det med julpyntandet? Efter ett par dagars paus i julstökeriet hoppas jag kunna fortsätta idag. Hoppas du får en fin fjärde söndag i advent! Kramar Karin

Angel.Pearls sa...

Tack för tips på islyktor! God Helg// Eva