Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 17 december 2008

Pink sweets

Jag gillar tomteskum... och nu finns det burkar lite överallt fyllda med dessa rosa små tomtar. Mums!
PS Ser ni hur jag rodnar över min bekännelse?

I love "tomteskum" - a special pink Christmas sweet in Sweden, like marsmallows... and now there are jars filled with it all over the house. Yummi!
PS Do you see how I blush over this confession?

17 kommentarer:

Karin A sa...

Mums! Tomteskum är jättegott - passade på att äta en när jag var här hos dig. :) Ha en fin kväll! Kram Karin

Marina sa...

Skumtomtar är goda! Jag har en påsa kvar som ska hällas upp till Kalle Anka på julafton, det är tradition här.

Terri sa...

They sound wonderful! I would like to try them!

I have a very hard time at Christmas because I love sweets of all kinds and find it difficult to eat just one!

xo T.

Lilla Eken sa...

Jo, kan nog ana hur du rodnar. :-)

Tack för hälsningen hos mig.
/I.
PS. Ser fint ut på andra bloggen. Toppensnygga kollage.

Moas sa...

Mumsigt.. gott är de där tomtoskummen.. Just nu sitter jag på jobbet.. och gissa vad jag har under skrivbordet.. 4 lådor tomteskum som vi ska ha till kvällens julfest med eleverna.. kanske kan jag smaka bara liiiite.. *ler*.. kramiz/monica

Elisa Day sa...

Vilken fin bild. Jättehärligt med burken med den lilla tjejen med röda kinder. Irland är underbart, verkligen värt ett besök. Kram

Angel.Pearls sa...

Härligt gott -jag har faktiskt också handlat lite råsa...Fortsatt fin vecka// Eva

zinkbaljan sa...

Tjeeeeeena!!!
Idag kom paketet som jag vann av dig!!!!!!!! Yiiiipppiieee! Jag tackar så hjärtligt mycket, DET VAR KANONFINT!!!!

Jag ska visa det i bloggen snart!!

Ha det så bra, Kraaaaamisar

Vera sa...

'ler' Det är väl jättebra att ha godsakerna lättillgängligt :)

Ankan sa...

Mums! Ja, de är goda. Måste vara frestande där de ligger i sina fina burkar...
Bra ide med en liten gran utöver den vanliga. Fint klädd också :)
Kollade din fina bildblogg! Dina motiv är så vackra.
Kram, Ankan

Trolda sa...

Tomteskum ÄR goda =D Jag köper gärna några i dessa tider också och förgyller de grå dagarna med lite "flärd och mums" =D Kulorna är INTE från Skottland men kanske var det den undermedvetna känslan av Landet som påverkade mitt val i butiken vid köpet...Jag tycker verkligen de känns genuina och "So Brittish " =D

Trolda - kramar =D

Viola sa...

Du iså fall skulle jag var pionröd vid det här laget, jag glufsatr i mig en påse varje dag, jodå, jag erkänner så är det....är precis tokig i dessa tomtar, annars äter jag inte speciellt mycket godis, men jag tar igen det under dec. och äter väl då för hela året kan jag tänka, ha det "gott", fniss VIOLAN

NinaH sa...

Du behöver inte bli minsta genererad! Passionen är nog rätt spridd!;-)
Ha en skön julhelg!

Annika Christensen sa...

Alla har vi våra laster och de är så bra för humöret - eller hur?
Gratiis till utmärkelsen.
Många kramar
Annika

annashusidingtuna sa...

Hittade till dig när jag läste om zinkbaljans vinst på hennes blogg och jag förstår verkligen varför du har många besökare!
Hit kommer jag gärna och hälsar på igen.
Kram Anna

Britt sa...

Skum tomtar tillhör julen//Britt

Tyra in Vaxholm sa...

Yes, jag gillar dom också, tänkte senast igår kväll på dom!/ Tyra