Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 21 december 2008

Rejoice of the week

Utförsäljning av julpynt på Jysk - det var kul att fynda där. Den stora duken kostade 50 kronor och brickan med spegel i botten gick för samma pris.

An early sale on Christmas decorations - I made some bargains. The large table cloth for 5 dollars and the tray with a mirror in the bottom for the same price.
Julfest med bokklubben är alltid en höjdpunkt. Igår firade vi jul och bytte julklappar. Menyn bestod av mat med julens smaker:

Färska fikon med italiensk skinka och valnötter
Gorgonzolagratinerad fläskfile med soltorkade tomater och champinjoner
Saffranspannacotta med apelsin och pepparkaka
Till kaffet blev det Leilas julpaj, men inte med lingon enligt receptet utan med hallon och blåbär. Den blev jättegod!

Christmas party
with our book club is always fun. We celebrated Christmas last night and changed presents. The menu consisted of food with taste of Chrismas:


Figs with Italian ham and walnuts
Fillet of pork with gorgonzola cheese, sundried tomatoes and mushrooms
Saffron pannacotta with oranges and gingercake
And last a pie with blueberries and raspberries. It tasted wonderful!

20 kommentarer:

rosenskära sa...

Du är en riktig livsnjutare kära Poppins, det gläder mig!

Mer sånt för det mår vi bra av!

Ha en riktigt go fjärde advent!

Lena

zinkbaljan sa...

Ha ha jag har med varit på Jysk å fyndat! Jag köpte en massa trähjärtan som var röda som jag har målat vita, sedan hade de trägranar och änglar som jag köpte å åxå målade vita, lite snören å smått kom med hem med!!! Visst är det kuuuul!
:)
Kraaaaamm

Hjärtat Mitt sa...

En till som fyndat på Jysk. Kom hem med två kassar fulla för 150:-. Då är det roligt att handla.

Det lät riktigt gott det där!
Det är alltid roligt att proca nytt, tycker jag.

Vill önska dig en riktigt God Jul.

Kram Mari i Marieholm

Annalunda sa...

Käraste Poppins!

Så vackra fynd! Din idé med frostade burkar måste jag prova och tomteskum...ja det har jag också en faiblesse för. Vilken meny!!! Så sugen man blir!

Ha en underbar fjärde advent (här lyser solen!) och en härligt skön och vilsam jul önskar jag dig!

Julkramar Annie

Britt sa...

Vad trevligt och gott ni åt på bokklubbens julträff. Ha det bra//Britt

Merja sa...

Vilken meny! Blir hungrig direkt;)
Önskar dig en God Jul!

Tingeltangel sa...

Det låter otroligt gott alltsammans. Jag som älskar mat hade gärna varit med på ert kalas.... Hoppas du har det bra så här dagarna före jul. Det känns både roligt och hysteriskt tycker jag.

Viola sa...

Du den menyn lät inte helt fel, kan tänka att den smakade ljuvligt, jag ser att jag nog måste ta en sväng till Jysk, hopps du har en skön fjärde advent, kram VIOLAN

Ninnie sa...

Men, så otroligt gott det lät, allt på den där julfest menyn!
Fina fynd du gjorde på Jysk! Jag gillar inte den affären annars....I min närmsta stad är den butiken alltid så himla stökig och rörig! Inte så inspirerande precis.

Lusthuset sa...

Vilka fynd man kan göra nu när affärerna vill lätta på lagret. Jättevackra saker. Pajen ser ju också god ut. Man blir verkligen inspirerad av Leilas ihärdiga bakande. Det är så mycket att det är ibland svårt att välja. Jag gjorde fikonmarmelad i går (eget recept)och bakade hennes goda saffranskaka och den blev jättegod. Nu sitter jag här och försöker övertala mig själv om att gå en liten runda och få lite luft...får se om det lyckas!! Ha det bra och en riktigt GOD JUL önskar jag dig kära Poppins. Kram!

Mamma C sa...

Vilka kanon fynd du gjort och så mycket smarrigt du har fått njuta av.
Kram Mamma C

Roses and stuff sa...

Visst är det roligt att handla när det är utförsäljning. I år verkar alla affärer rea redan innan jul - då får man passa på.
Spegelbrickan var väldans söt!

Önskar dig en härlig jul!
Katarina

Moas sa...

Hmmm. ... den julfesten ville jag vara med på..sååå mycket gott ni åt, ha riktigt sköna dagar så här före jul och njut.. Kram Monica

Guldkant På Livet sa...

Bokklubbens julfestmeny gick inte av för hackor! Mycket gott och vilken snygg bricka med spegelbotten, fr Jysk!!?? Verkligen snyggt med frostiga glasburkar men så är du också expert på att framahäva allt vackert genom bilder, det är också i konst i sig, vackert med rödlöken framför... En riktigt GOD JUL ösnkar jag dig Kära Fru Poppins! Mari.

Karin A sa...

Vilken underbart god måltid! Jag blir som alltid sugen när jag läser om vad ni äter och dricker på er små bjudningar. :) Brickan och duken är jättefina! Det finns en hel fint på Jysk...

Om vi inte hörs innan jul önskar jag dig en riktigt fin och god jul! Kramar Karin

Terri sa...

Poppins - that Christmas meal sounds DIVINE! Yum! Also I like your new Christmas finds - lucky you!! xo Terri

Lily of the valley sa...

Den brickan är jättefin! Jag köpte min förra året + 2 strutar i samma gröna zink. Det är kul att göra såna fynd!
Vilken god mat ni hade på bokklubben, mycket smarrigt!!!!!!!
God Jul
kram Lily

mormor Hannele sa...

Mums, visst är det kul att julfynda. Kram.

Trolda sa...

Mums =D Låter oerhört delikat =D Och dina fynd är riktigt fina, håller med dig om att jysk har en hel del fynd ;-) TACK för det vackra och roliga julkortet =D Nu kallar jobbet och det mesta hastar känns det som, men IMORGON och tre dagar framåt är det leeeeedigt =D

Trolda - Godmorgon och kram =D

Dorthe sa...

Hejsa..
Ønsker dig og dine kære en rigtig glædelig jul, samt et godt Nytår.
Klem Dorthe