Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 13 december 2008

Utlottning / Lottery

Snart ska jag fira 100.000 besök på min sida! Det trodde jag aldrig när jag startade bloggen för 1,5 år sedan. Nu kommer jag snart att ha en tvilllingblogg för mitt nystartade företag Poppins' Garden. Där kommer jag att syssla med foton, böcker och konst. Vi får se vad det kan leda till...

Den 100.000:e besökaren kommer nog att besöka mig under julen. Det känns som om det skulle vara roligt att fira med en utlottning FÖRE jul. Därför är du välkommen att delta i tävlingen och få chansen att vinna - ja, vad har jag inte bestämt ännu, men det blir något litet som har med julen att göra. Lämna bara en kommentar under det här inlägget före måndag 15 dec kl 23.00 så är du med i utlottningen.

Trevlig Lucia (svt.se) och tredje advent önskar Poppins

Soon I will celebrate my 100.000th visitor on my blog! I could never imagine that when I started the blog for 1,5 year ago. Soon I will have a twin blog for my new business Poppins' Garden. On this blog I will work with photos, books and art. It will be fun to see what it will lead to...

The 100.000th visitor will probably visit me during Christmas. It feels more fun to celebrate with a lottery BEFORE Christmas. So you are welcome to take part in the competition and have the chance to win - well, I have not decided the price yet, but it will be something that is connected to Christmas. Just leave a comment on this post before Monday 15th of December 11 o'clock pm European Central Time and you will participate in the lottery.

In Sweden we celebrate Saint Lucia (svt.se) on the 13th of December with youth walking around and singing. Love from Poppins

32 kommentarer:

Elisa Day sa...

Grattis till alla besöken! Låter spännande med din andra blogg, du tar så fina bilder! Är gärna med i tävlingen. Kram

Lily of the valley sa...

Grattis till 100 000!
Klart jag vill vara med i utlottningen och hoppas naturligtvis på tur!
Jag gick upp kl.06.50, lagade kaffe, tände ljus och njöt av Luciamorgon på SvT.
Snart ska vi iväg och fira Siss på Elyseé :D
Ha en fortsatt mysig Lucia
och en underbar tredje advent
Kramar från din vän Lily

monikanen sa...

Grattis till alla besökare:)
Såklart jag vill vara med på utlottningen.
Ha en mysig lucia,själv ska jag på en föreställning här hemma,med lucia.MYS!!!
Kram Monica
monikanen@yahoo.se

Mamma C sa...

Grattis till dig, och så klart att man vill vara med i utlottningen du har.
Kram Mamma C

Trolda sa...

GRATTIS till din välbesökta blogg - som ju ÄR så fantastiskt trevlig och fin =D Och vad KUL med ytterligare en...=D Låter som en riktigt bra idé! Ha nu en alldeles underbar helg och mysig Luciakväll! Här är vi nyss hemkomna efter en shopping på ett gammaldags jultorg b.l.a i Uddevalla. Nu blir det lite glögg (blossa- cognac såklart ;-)) och pepparkakor!

trolda- kramar På Lucia =D

Annika Christensen sa...

Helt otroligt 100 000 besökare på1 1/2 år det måste jag gratulera till.
Fast det är ju inte konstigt med tanke på din fina blogg.
Gratulera till det nya företaget skall bli spännande att även följa den bloggen.
Vi har druckit lucia fika med saffrans muffins, sonen var hemma på besök och man blir så glad så glad.

Ha det gott
Annika

Signes vind sa...

Grattis till alla besök som du så är värd! Spännande med en tvillingblogg o nystartat företag - blir så nyfiken.
Hoppas du har en bra decembermånad med lagom av allt.
Lucia har varit lugnt hos oss, en lite lussebulle o en pepparkaka, lite städning, besök hos mamma och lite dator så hade dagen gått. Jobb väntar imorgon så nu ska jag sjunka ner i soffan med min stickning. kram Lotta

Italian Girl in Georgia ~ Suzanne MacCrone sa...

Buon Natale Poppins!

Congratulations on the upcoming 100,000th visit from one of your fans. I am happy to say that I am definitely one of them! Your blog is always a treat for my eyes.

Ciao bella,

Suzanne

EVA AGNES sa...

Hej kära Poppins!
Först och främsy vill jag säga att det är kul att du öppnat en blog till: Poppins garden. Grattis!
Klart jag vill vara med i utlottningen och även gratulera till 100.000 besökare.
Nej man tror inte att det ska bli några besökare men det har blivit över förväntan.
God Jul o Gott Nytt År till dig också.
Kramar Eva Agnes

Vårt liv i norr sa...

Grattis till alla besökare! 100 000, det var inte alls dåligt!!!
Hoppas på tur i din tävling =)

Lotta sa...

Hej hopp =) Klart jag vill vara med i en utlottning! =)
Men oj! Nystartat företag!? Kära nån vad spännande! Men med dina vackra foton så blir det inga problem =)Jag brukar titta in på flckr, på dina foton för att inspireras till nya vinklar med kameran.
Det känns bra att fler tycker skuggbloggning är ok, jag älskar att snurra runt och läsa bloggar men ibland hinns det inte med att lämna kommentarer och jag har ju svårt att bara skriva "en liten hälsning" och det blir oftast en lång harang =)
Hoppas du haft en bra luciadag och att du får en trevlig tredje advent. Jag har ätit supergod middag och svärfar och särbo och fått med mig en kvist av en annorlunda (för mig) Murgröna som blommar! Sällsynt i Göteborg i alla fall =) Må så gott, kramen 8`)

Ann-Catrin sa...

Oj Poppins.. 100 000.. det ska ju firas det förstår jag... här är en trogen läsare!!

vad spännande med din adra blogg.. den får man inte missa känner jag!!

tack så mycket för din rara kommentar inne hos mig...
'den värmde

kram på dig
A-C

Lusthuset sa...

Klart jag vill vara med på din utlottning. Hoppas att jag vinner!!! Ja nu är Luciafesten överstökad och disken står och surrar i diskmaskinen. Det blev lyckat tycker jag, men det är också skönt att få lägga upp fötterna och titta på en Agatha Christie-deckare på TV (som jag smet ifrån för att kolla bloggen). Ha en skön söndag. Kram!!

Annalunda sa...

Ja det är ju inte konsrigt att du har många besökare...din blogg är ju hur fin som helst! Spännande med dina planer...vad ånde det bliva??? Sååå nyfiken jag blir!!!

Ha en härlig tredje advent!

Jättekram Annie

Annalunda sa...

Ps: Stavfelen fick du på köpet! Det gick väl lite fort som vanligt! Kram igen!

NinaH sa...

Grattis till de många besökarna!
Oj vad spännande med ännu en blog från dig!
Jag vill förstås gärna vara med i din tävling!;-)

Zizzi sa...

Grattis till alla besökare! Men det är förståeligt, då din blogg är underbar med hur fina foton som helst! Du lägger väl ut adressen till din nya blogg på denna blogg, så man kan kika in där också?
Vill jättegärna vara med i utlottningen.
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram cissi

ingela sa...

Grattis!

Din blogg är jättefin, dina kommentarer alltid trevliga och utlottningar kul.

Hälnsingar
Ingela

Karin A sa...

God morgon vännen, så spännande med ditt företag! Jag ser fram emot att se och läsa mer. Det kommer bli så kul och spännande, även för dig. Låter som en perfekt kombination av dina intressen också!!! :)

Grattis också till de kommande 100.000. Helt otroligt när man tänker på det! Jag vill självklart gärna delta i din utlottning! Hoppas nu du får en härlig advent. På återhörande snart! Kramar Karin

Mrs W sa...

Ohh gud så många besökare :-) Grattis! dröjer ett tag innan jag är där :-) är gärna med i din utlottning

Anonym sa...

Jag är en av dina nya besökare. Det var första gången idag jag hamnade på din sida och tycker du har en underbar blogg med vackra bilder.

Här har du en trogen besökare framöver.

Mvh Petra

Vera sa...

ja men det låter ju jättetrevligt med en liten utlottning - så klart att jag vill vara med och tävla :)

Terri sa...

100 000?! That's amazing! Good luck with the new business blog - how exciting!

Congratulations on the success of your beautiful blog!

Lilla Eken sa...

Oj vad många besökare! Klart att jag vill vara med att ta chansen att vinna något. :-)
Kram från mig/I.
PS. Ska bli spännande att få veta mer om ditt knoppande företag!

Vardagens guldkorn sa...

Grattis till alla dina besök! Du visar fantastiska bilder! Är förstås gärna med i din utlottning!
Kram Linda

Monica sa...

Grattis till alla besökare till din fina blogg...är gärna med på utlottnigen.

Trolda sa...

Nu har jag varit inne o kikat på din ANDRA blogg också, och jag blev INTE besviken =D UNDERBARA bilder Poppins! Du är fantastsikt duktig med kameran och dina tillhörande små historier underhåller! Men det går inte att kommentera DÄR !?? så då får det väl bli HÄR - och det går ju LIKA bra =D Lycka till med den nya inspirerande bloggen! =D

Trolda - kramar =D

kullervilla sa...

Poppins Garden låter spännande, allt roligt att börja med något nytt, ger inspiration.
Önskar dig en bra vecka.
Kramiz//kullervilla

zinkbaljan sa...

Jag säger med ett stooort grattis till 100 000 besök, å jag vill gärna vara med i utlottningen!
Kraaaam

Hjärtat Mitt sa...

Grattis till så många besök. Visst är det roligt.
Så spännande med nytt företag. Håller tummarna för att det ska gå bra :)

Så bra att din gran blev bra till slut. Det är lite så jag känner här hemma oxå. Men här turas vi alla om att bestämma hur granen ska se ut. Det räcker inte för mig att vänta så länge på min tur, så jag skaffar mig några mindre som jag själv får besämma över, hihihihi. Enkelt sätt att få alla nöjda.

Kram Mari i Marieholm

Kattfot sa...

Grattis Poppins till dina 100.000 besökare, de är snart lika många till! :) Vill passa på och önska lycka till med ditt företag också !

Kramar Catrin

Trollmor sa...

Tassar så gärna över till dig :-)
Grattis till alla dina besökare!
Jag var nyss och kikade på din andra blogg, så vackert Poppins!
Önskar dig lycka till!
Det ska bli spännande att få följa dig även där.
Hoppas att du har det bra och njuter av juletiden.
Tack för dina värmande hälsningar hos mig.
Många kramar från Trollmor