Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 29 december 2008

Winter in my garden

Jag har drabbats av total julfrid och gör inte mycket alls om dagarna. Det måste vara en reaktion på en ganska hetsig höst för jag vill bara sitta här och finnas till. :) Det är därför det inte heller flödar ut bilder eller inlägg på bloggen. Men häromdagen när jag vaknade och rimfrosten hade lagt ett mjukt täcke över trädgården, var jag ute med kameran. Det var så vackert, dessutom alldeles vindstilla och tyst - en underbar vintermorgon!
I have been such a lazy-bones those days, it must be the peace of Christmas. :) I just want to sit here and do nothing. I guess it is a reaction to a quite busy autumn and it is why the blog is not overflowing with photos or posts. But the other day when I woke up the white frost had laid a soft covering over the garden, so I had to take out the camera. It was so beautiful, still and quiet - a lovely winter morning!

25 kommentarer:

rosenskära sa...

Jag ÄLSKAR rimfrost, mer än snö faktiskt. Som kristyr på kakan...

Lena

Lusthuset sa...

Rimfrost kan verkligen försköna en annars lite grå vinterträdgård....den kan bli rent förtrollande vacker som på dina bilder. Det är väl skönt att du kan vila dig och varva ner kära Poppins....fortsätt med det! Ha en skön kväll....själv skall jag gå till tandläkaren alldeles nu. Jag bet bort en bit fyllning....nej!! jag åt inte knäck eller kola, jag satt bara och läste som en snäll flicka. Tur i alla fall att han jobbade och hade tid med mig. Brrr!! Kram!

Viola sa...

Det har varit helt underbart ute idag, tack vare isfrun som hälsade på inatt, vilket vinterväder vi har haft sista tiden! Underbara vackra bilder från dig och önskar dig flera sköna slappardagar, än har jag några kvar, kram

Marina sa...

Liknar de bilderna jag tog häromdagen. Vackert med frost!
Här har vi också ett lugnt tempo och trivs med det. Kram!

Mamma C sa...

Vilka vackra rimfrostbilder du tagit.
Kram mamma C

Karin A sa...

Åhh, jag tänkte när jag läste ditt inlägg: så skönt jag är inte ensam. Här har också stora tröttheten slagit till! :) Fina bilder du bjuder på - det är så vackert med frost. Önskar bara att solen kunde visa sig också. Ha det gott och lugnt vännen! Kramar Karin

Annika Christensen sa...

Jag vill också ha mycket rimfrost.
Här är det inte så mycket, så det syns knappt på bild. Kanske skall gå ut och duscha trädgården med lite vatten??
Fint du visar.
Hoppas att det blir lite frost imorgon så jag kan ut och fota.
Hoppas att du gillade boken.
Gott Nytt Trägårds År på dig
Kram
Annika

NinaH sa...

Jag har verkligen varit helt värdelös på att besöka vår trädgård under vinterhalvåret! Nu bara måste jag ta mig en runda med kameran i morgon! Det är dina vackra bilder som får mig inspirerad!;-)

kullervilla sa...

Det är skönt att bara vara, det behöver man ibland.
Önskar dig ett Gott slut och ett Gott Nytt År
Kramiz//kullervilla

Vera sa...

Vilka fina bilder, ibland är det skönt att bara ta det lugnt så keep calm :)

TEFROSSA sa...

Åh vilken fin blogg! Jag bara njuter när jag tittar på bilderna och läser den välformulerade texten.

Jag gillar speciellt bilderna från ert "bibliotek". Där skulle jag trivas!

Välkommen in till mig ifall du har lust.

Gott Nytt År/
Lena

Roses and stuff sa...

Med rimfrost blir även trädgårdarna på våra breddgrader vackra vintertid. Vilka njutbara bilder du har tagit!
Önskar dig ett riktigt gott nytt år!
kram Katarina

Hanneles paradis sa...

Visst är det vackert på ett fridfullt sätt,
kram.

Karin sa...

Det är verkligen sunt att bara vara och vil sig nu. Man måste ju ladda batterierna också!

Tack för alla vackra bilder och inspiration du ger. Jag ser fram mot 2009 och allt nytt vackert!


Ett riktigt Gott Nytt År!

Kramar

Karin

Kattfot sa...

Så härligt rimfrostiga bilder du bjuder på. Skönt att du passar på att bara vara. Hoppas du får en fin fortsättning. Gott nytt år!
kram Catrin

Guldkant På Livet sa...

Fantastiskt vackra frostbilder du har tagit, nya vykort växer fram hela tiden... Ett riktigt Gott Nytt 2009 önskar jag Dig min bloggvän! Mari.

Tulipa sa...

Så vackert och vilsamt!

Vinterhälsningar Tulipa

Angela (In the Cottage Garden) sa...

The frost on everything is so lovely! Just lovely photos. We don't usually have either frost or snow, but this last few weeks we've been dumped on with snow! Crazy.
~Angela :-)

Hjärtat Mitt sa...

Vilka härliga rimfrostbilder.
Naturen är verkligen vacker när den bjuder på sin vita kappa.
Så skönt att bara kunna ta det lugnt ett tag. Det behövs det oxå.
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

Varma nyårskramar Mari i Marieholm

Lena Kristina sa...

Kikar in och tackar för all mysig inspiration som du givit under året.

Ett riktigt Gott Nytt 2009!

kram Lena

Lily of the valley sa...

Gott Nytt År min vän!
Kram Lily

Mrs W sa...

vackra bilder från din trädgård!!! gott nytt år!!

Moas sa...

Visst är det skönt att bara vara.. har ungefär samma tillstånd här.. underbart. Vackra bilder du bjuder på och med det vill jag önska dig en mysig nyårskväll och ett riktigt Gott Nytt År..
Kramiz Monica

Anonym sa...

Gott slut Poppins! Hoppas att du får ett fint o kreativt 2009.
Kram från lilla eken

Mi sa...

Vilka vackra bilder! Vintern är bra härlig ändå, när allting ligger i väntan.

Kram
Mi