Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 13 januari 2009

Colours make me happy

När dagen är grå och det blir aldrig riktig ljust inomhus, då behöver jag lite färgexplosioner. Vackra varma färger som piggar upp eller svala som ger lugn och ro. - Eller tvärtom, beroende på vilket humör jag är på.

Den här vackra tulpanbuketten fick jag förra veckan och visst är rött en härlig färg. Det behöver inte vara jul för att man ska bli glad av att ha rött omkring sig.

When the day is grey and it never seems to be light inside, that is when I need colours around me. Lovely warm colours that brights me up or cool ones that make me calm. - Or the opposite, depending in what mood I am.

Those lovely tulips were a gift last week and red is a wonderful colour. And it does not necessarily has to be Christmas for enjoying red.

26 kommentarer:

Musenkind am Meer sa...

These are the analogs for the colour red in the device of the chinese 5 elements:

Summer
Celebrating
Living for the moment
Dancing
Falling in love
Passion
Singing
Red Wine
sweeties...

Yes, we need red! Thank you for your post!

Cornelia

Lily of the valley sa...

Jag gillar också färger, men inte alla! Ibland behöver man en riktig färginjektion, helst vid denna tiden! Även vitt kan pigga upp en i detta dystra grå...
Kram Lily

rosenskära sa...

Ja du, kära poppins, lite färg kan verkligen pigga upp! Var inom på Åhléns idag, de körde på mjuka pasteller, lj usgrönt, rosa... skirt.Här har ju varit så hemskt grått i Skåne idag så då får man göra det bästa av det mesta!

Kram/L

Tulipa sa...

Man blir väldigt påverkad av färg!

Dina tulpaner är så vackra när de böjer sig så där lite ...de ska leva sitt liv..inte vara spikraka!

Hälsningar Mariette

Karin sa...

Hej Poppins!

Så härligt med färg, och nog behöver vi pigga upp oss nu! Idag har det kommit lite solstrålar mellan varven i alla fall. Men sen är det grått och mörkt igen!

Ha en fortsatt bra vecka och njut av det vackra hemma hos dig!

Varmaste kramarna
Karin

Amy Sperry Faldet sa...

What a truth you speak. It is dark here until 7:30 in the morning and the sun is down by 4:35. Flowers, lit candles and smiles warm the soul. I think I will get some flowers soon, too. Blessings dear.

Lusthuset sa...

Ja det är en härlig tid, tulpantiden som ju börjar så här efter jul. Man har inte hunnit få ut granskrället förrän man bara längtar ihjäl sig efter krispiga vårlika tulpaner. Där finns ju hur många vackra färger som helst att välja på. Jag har idag hivat ut granen för jag har inte orkat med det tidigare...det var en enveten förkylningsinfektion. Nu är det väl på väg åt rätt håll hoppas jag...och det är just en sådan dag när man som mest behöver tulpaner. Ha det bra kära Poppins. Kram!!

Lilla Eken sa...

Härlig bild!!!
Visst är färg en humörsak. Och skönt att det finns så många olika att välja mellan.
Själv kommer jag visst inte ifrån just rött för närvarande, det poppar opp i alla möjliga nyanser och på alla möjliga saker.
Vilken fin header!
Kram, kram

NinaH sa...

Längtar också efter färger nu. För vårkänslan!

Vera sa...

Tulpaner är ju en blomma om funkar i vilken färg den än kommer i :)

Marina sa...

Ja, grått är det verkligen nu och visst blir man glad av röda tulpaner. Min bukett är vissen nu så i morgon blir det till att köpa nya. Kram!

Viola sa...

Alla vårblommor är räddningen för mig för att jag ska orka igenom dessa trista månader innan den riktiga våren kommer, januari går an men sedan kommer ju febr och mars...ha en bra dag, här ska det bli sol, TACK! kram

Trolda sa...

Visst är det härligt med färger! Man blir glad och upplyft av dem. Dina tulpaner är vackra - jag älskar också tulpaner o köper varje vecka nu denna tiden. (jag antar att ÄPPLENA endast ligger där som dekoration inför fotot, och det är ju bra för äpplenas etylengas påskyndar ju dessvärre "förfallet" av tulpanerna...-men det VET du ju såklart redan...;-))LJUVLIGA BILDER i det grå vädret =D

Trolda - en gång florist, alltid florist ;-)

Elisa Day sa...

Härligt med färg!

solåkra sa...

Jag blir också glad av färger och tulipaner är så härligt krispiga - oavsett vilken färg de har....

Önskar dig en bra dag

Bruno och Mig sa...

Ja, visst gör färger människan glad! Ditt foto är underbart!
Jag fick en jättefin bukett med tulpaner i rengbågens alla färger av svärmor. Den piggar upp hela matrummet.

I dag har faktiskt solen visat sig en stund. Passade på att gå en promenad i ett glapp mellan jobb och möte. Det är så härligt med ljuset. Tyvärr är det lite kort stund man kan njuta, men vi går mot ljusare tider!

Ha en bra dag

Kramar L

Anonym sa...

I have "lurked" on your blog for a long time. I love your style and writing. It is a treat to read about a place so far from home. I am in Livonia, Michigan, United States. Thank you for sharing. I just wanted you to know there are really people all over the world who enjoy your photo's and writing. Happy New Year.

Sincerely,
Patti Hill

Tingeltangel sa...

Dina tulpaner är så vackra. Jag håller med dig om att det är vackert med färg. Vitt i all ära men det behöver lite som bryter av. Kram.

Njut i din trädgård sa...

Jag håller verkligen med! Jag hade mycket julblommor i just färgen rött. Nu har jag julstädat och MEN flera av mina kolibriamaryllis (en minivariant) började blomma först denna vecka så jag har röda amaryllis med med videung i minivaser lite här och var här hemma. Underbart att vila ögat på!

Britt sa...

Det har du nog rätt i vi skulle nog behöva lite mer färg runt 0ss. Ha det bra//Britt

Alviken sa...

Älskar också tulpaner, i alla färger...
Kram Maria

Ninnie sa...

Tulpaner är så underbara! Och det är så härligt att få ha lite pastelliga, ljusa färger omkring sig efter allt rött och vitt man omgivits av under julen!

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Hejsan Poppins och tack för alla fina bilder du visar. Jag har suttit en bra stund och njutit av din fina blogg.
Ha det bäst,
Lydia

Karin A sa...

Hej vännen,

vilken helt underbarbar bild och vacker bukett! Visst blir man glad av färger. Det kan behövas nu! Hoppas du får en skön och mysig helg...

Kramar Karin

Annika Christensen sa...

Ja det kan verkligen pigga upp med lite färg. Fint!! En dag var det så grått att att kameran inte kunde ställa in skärpan.
Ha det riktigkt gott
Annika

Hjärtat Mitt sa...

Färg behövs verkligen nu, för att pigga upp tillvaron :)
Och tulpaner är aldrig fel.
Ha en underbar helg!

♥♥♥♥♥ Mari i Marieholm