Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 18 januari 2009

On the shelf in my kitchen

Efter att jag plockat bort julsakerna har jag arrangerat om lite på min vita kökshylla. Två gamla kakformar fick bli ljusstakar och den vackra jugendskeden fick komma fram ur kökslådorna. Och lite engelskt porslin fick bli blickfång på ett annat hyllplan. Den gamla pappasken är från Frankrike och har innehållit fruktkonfekt - inhandlad på Västra Ströö, det fanns fler med olika motiv och storlekar. Jag älskar att plocka med saker, ställa dem på olika platser, fundera ut nya arrangemang - eller tablescapes som jag lärt mig att det heter av Terri på Wind Lost.
I have redecorated my white kitchen shelves now when the Christmas stuff is gone. Two old and small bakings tins were turned into tealight holders and the art deco spoon was allowed to come out from the kitchen drawer. On the next shelf some English china are a nice eye-catcher. The old paper box is from France and originally it contained fruit sweets. I just love to move around things and try different arrangements - or tablescapes, a word I learned from Terri on Wind Lost.

19 kommentarer:

Viola sa...

Väldans vackert porlsin som jag älskar, visst är engelskt porslin så fint...och ha det så gott nu i veckan som kommer, här snöar det och är kallt, våren känns väldigt långt borta just nu, kram

kullervilla sa...

Härligt att man kan använda kakformar, burkar, gräddkannor, jag allt möjligt till ljuslyktor. Roligt att fixa och arrangera i sitt hem. Du får alltid till det så vackert.
Kramiz//kullervilla

Annalunda sa...

Så vackert och fint Poppins! Ja tänk vad mycket man lär sig av att blogga... :) TACK för din hjälp!!! Jag är ju mer eller mindre dagligen inne på layouten... men tänk jag har ALDRIG sett de där kategorierna till vänster. Kände mig lite dum minsann... ;)Selektivt seende?? Tack än en gång!

Kram och ha en bra och trevlig vecka!

Annie

Terri sa...

Poppins - you are a great tablescaper! I noticed that you enjoy creating these little landscapes inside your house. You are very creative and have beautiful things and arrange them so prettily. I especially like the English china. I have noticed you like very historical looking things!

The little tins are lovely too. And that Art Deco spoon- wow!
xo T.

Trolda sa...

Visst är det roligt att ändra om och göra små stilleben av sina vackra saker! Sakerna får liksom nytt Liv i olika kombinationer...Asken är riktigt vacker och vilken smart idé med kakformarna som helt plötsligt blir LJUSSTAKAR! Du får då alltid "till" det...;-

Trolda - önskar dig en fin vecka!

Hanneles paradis sa...

Man blir så glad av engelskt porslin, fin jugendsked, ha en bra dag, kram.

Britt sa...

Du får till det så fint, jag gillar det jag ser men skulle inte få till det själv. Ha det bra//Britt

Angel.Pearls sa...

Vackert porslin. Visst är det kul att "arrangera" lite..Fin vecka//Eva

Karin A sa...

Härligt att få pyssla och bordsskapa! Fiffigt ord - tablescape - det ska jag lägga på minnet. :) Härliga saker du visar, porslinet är underbart. Och kul att läsa om boken i föregående inlägg. Ska se om jag hittar den nästa gång jag besöker en bokaffär. Sist jag var inom pocketshop kikade jag efter Gobelängen...

Ha en fin vecka! Kramar Karin

Dorthe sa...

Hejsa..
Så fint det er på din vita kökshylla. Kan godt lide dit engelske porcelæn...
har selv lidt af det i blåt:-)
Ønsker dig en forsat god aften.
Klem Dorthe

Ledighetsparadiset Solåkra sa...

Fina fina små stilleben. Älskar jugendstilen och har gjort det sedan jag var en liten flicka... Fint att använda gamla kakformar som värmeljushållare - kanske en idé jag snor till Solåkra...

Önskar dig en trevlig kväll
kram

Trollmor sa...

Du får det alltid att bli så vackert, små skönhetslandskap att vila i.
Fruktasken är så fin, så fin.
Önskar dig en trevlig vecka.
Många kramar Trollmor

Lily of the valley sa...

Visst är det kul att arrangera, flytta runt saker till man hittar den "rätta platsen"!
Kram Lily

Kattfot sa...

...och du har talang för det också!!! Jättefint porslin. Har tänkt så många gånger att jag ska köpa kakformar på loppis men glömmer alltid bort.

Hoppas du får en fin vecka!
Kram Catrin

Tingeltangel sa...

Vilket underbart bords(land)skap! Dina saker är så vackra. Jag är också helt galen i att hålla på så där och arrangera och fixa. Ibland flyttar jag sakerna några millimeter hit och så några millimeter dit och det är bara jag som märker det men för mig är det väsentligt. Och roligt.

NinaH sa...

Så mysigt & vackert du arrangerat!

Hjärtat Mitt sa...

Det porslinet påminner ganska mycket om det jag har här hemma. Det är väldigt vackert.
Du får till det väldigt snyggt. Visst är det roligt :)
Tack för boktipset. Det är alltid bra att få lite tips på bra böcker.
Ha en bra vecka!

♥♥♥♥♥ Mari i Marieholm

EVA AGNES sa...

Vackert med porslinet och den gamla burken.
Ska nu gå till din länk och titta på mer table scape.
Lovar att inthänga undan vinterkläderna ännu....:-)
Kramar Eva Agnes

Guldkant På Livet sa...

Underbart vackert proslin!!!!! Mari.