Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 24 januari 2009

Rejoice of the week

Veckans glädjeämne är solklart:
TACK för alla positiva kommentarer som ni har lämnat angående mina brevkort. Ni ska veta att era uppmuntrande ord betyder väldigt mycket för mig. Jag har lett inombords varje dag över alla snälla hälsningar.
♥♥♥♥♥

Andra glädjeämnen den här veckan är två utmärkelser som jag fått och som jag skickar vidare. Jag har också fått en rolig utmaning av Karin Lindström som lyder så här:

Visa den fjärde bilden i din fjärde mapp i din dator, om du har mappar i mappen visa den fjärde bilden i den fjärde mappen där.

Det blev en bild från i höstas: äpplen i trådkorgen jag köpte i Normandie, de sista rosorna i en söt liten vas tillsammans med nypon och salvia samt zinkkrukan med nät som jag ibland använder som ljusstake.

Nu vill jag utmana följande personer och jag väntar med spänning på att få se vilket foto de kommer att bjuda på:

Moas gård
Signes vind
Ute & Inne
Guldkant på livet
Naturliga ting

*******************************************************
The subject of rejoice of the week is easy to point out:
THANK YOU for all the positive comments you have written about my postcards. I have to tell you that your encouraging words mean a lot to me. I have been smiling in my heart every day because of your kind regards.

♥♥♥♥♥

Another subject this week is two awards that I have received and will pass on to some blogging friends. I also got a fun challenge from Karin Lindström:

Show the fourth photo in your fourth map on your computer, if you have maps in that map, show no four in the fourth map there.

It happened to be a photo from this autumn: apples in the basket I bought in Normandy, the last roses in a sweet vase together with rose hips and salvia and finally my zink pot that I sometimes use for candles.

*******************************************************
Den här fina utmärkelsen fick jag av Zizzis samlade tankar med följande motivering: För underbara fotografier och fin text. Visar detaljer man annars kanske missar, både i vardagen och på semester. Tack så mycket, Zizzi! Du är själv en kreativ person så därför värmer det extra!

Den här utmärkelsen vill jag lämna vidare till:

Ledighetsparadiset Solåkra
Kullervilla
Lottas trädgård
Rosenskäras diversehandel
La Fleur Blanche

(Tillägg: Jag glömde helt att motivera mina val, det föll ur minnet i hastigheten. Men min motivering lyder "Personliga bloggar som är trevliga att besöka och som alltid ger mig inspiration.)
*******************************************************
Jag har fått den här söta utmärkelsen från Bruno & Mig och Lily of the Valley, två mycket gulliga och fina bloggar. Tack så mycket!

Bland alla gulliga bloggar vill jag lämna den här utmärkelsen vidare till:

15 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Den här utmaningen gillade jag och jag har fått den redan från Timeless Home.
Tyvärr är den bilden såld!!!
Skall säga till när den kommer i tidningen. Fast du får vänta till nästa jul.
Trist! Men jag vill ju inte fuska.

Grattis till alla utmärkelser.
Kramisar
Annika

Mamma C sa...

Bilden är jättefin och grattis till alla awarder du fått. Ha en bra lördagskväll.
Kram mamma C

Trolda sa...

GRATTIS till dina fina utmärkelser!!! Och visst blir man så GLAD över alla som kommenterar så rart...=D Och dina bilder är verkligen värda att kommenteras rart =D Ha en fortsatt fin helg!

Trolda - kramar =D

Lena Kristina sa...

Vilken trevlig lördagskväll! Härligt att sätta sig en stund vid datorn och då se att det ligger en utmärkelse och väntar.

Jag gillar ju din blogg och är stormförtjust i dina bilder så det är verkligen extra kul att få den från dig.

Tusen tack!

Ha en trevlig kväll

Kram Lena

Viola sa...

Vilken rar bild och grattis till alla dina awards, här hoppade man till när man såg sitt namn, tack för den rara , så härligt att du tänkte på mig, blev såååå glad, och tacka för alla dina goa kommentarer som du alltid ger, ha en skön kväll, STORA kramen

Karin A sa...

Vilken fin fjärde bild! Självklart antar jag utmaningen. Grattis till utmärkelserna också. :) Ha en riktigt skön fortsättning på helgen.

Kramar Karin

Ps. Ska absolut testa i svartvitt! Jag hade hoppats får förstoringarna innan helgen men de kommer nog på måndag. :)

Ledighetsparadiset Solåkra sa...

Grattis till dina utmärkelser. Dem är du värda. Din blogg är en av mina absoluta favoriter... Och tack för utmärkelsen. Känner mig hedrad och ärad....

Lotta 8`) sa...

Åh - tackar allra ödmjukast för utmärkelsen! :) Förstår mycket väl att du får utmärkelser för din trevliga blogg och allra vackraste bilder! Och så har du så fina bilder på lager - ett vackert stilleben. Tänkte på vasen du har på bilden - nu är det är nymålat och ordnat i vår matsal, skulle jag ju röja bland alla prylar och tänkte att nu skall jag kasta lite krafs. Men inte kan jag kasta vaser?!! Har rätt många men alla är de olika i både färg och form, och passar till olika blomster och buketter - så jag fick allt knökat in dem i skåpet igen :) Ha en trevlig kväll 8`)

rosenskära sa...

Tack snälla snälla Poppins! Det var verkligen omtänksamt av dig!

Skickar du den vidare med samma motivering (För underbara fotografier etc...) Bara så att jag vet när jag ska ge den vidare!

Största kramen/Lena

Moas sa...

Vilken rolig utmaning.. den hakar jag på direkt.. är redan inlagd hos mig.. Ha en skön lördagkväll och en fortsatt trevlig helg.. kram Monica

Hanneles paradis sa...

Du är en duktig fotograf, kram.

kullervilla sa...

Ögongodis som alltid…tror bara det finns sådant i dina mappar.
Vi tackar så mycket för utmärkelsen och grattar till dina.
Kramiz//kullervilla

Karin sa...

Hej Poppins!

Vilken underbar bild du hittade, och med så fina minnen för dig också! Det var ganska roligt med denna utmaning och jag ska kika in till dina val för att se vad de hittar på!
Ha en fortsatt skön helg!

Kramar
Karin

Marina sa...

Så vacker och härlig den översta bilden är. Jag blir glad av den. Kram!

Annalunda sa...

Goaste Poppins! Tack för utmärkelsen!!! Gör mig glad liksom dina oerhört vackra arrangemang!

Snart vår!?? Snart rosor... :)

Kram Annie