Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 5 januari 2009

Summertime

När jag gick igenom mina foton igår, hittade jag några som jag helt glömt bort men som påminner om sommaren: En härlig bukett bestående av dahlior, clematis och brudslöja. Jag tänkte visa er den så ni tänker på att efter en lång vinter kommer det ljusare och varmare tider. ♥♥♥♥♥

When I sorted my photos yesterday, I found some that I had forgotten all about but that will remain you about summer: A lovely bouquet of Dahlia, Clematis and Gypsophila. I wanted to show you it so you will remember that after a long winter there will be lighter and warmer days. ♥♥♥♥♥

17 kommentarer:

Monica sa...

Mmmm....börjar faktiskt längta lite redan till våren och alla bestyr i trädgården :) men än är det många veckor kvar och detr är ju ganska mysigt med vinter oxå :)
Tjingeling
Monica

Annalunda sa...

Ååååh.... *suck*....Ljuuuvligt! Tack Poppins!

Kram Annie

Lena Kristina sa...

Vilken härlig bild Poppins!

Själv var jag på Ulriksdal och blev både inspirerad av vintern ute och våren som fanns i the greenhouse

Kram Lena

Viola sa...

Tack för en underbar sommrabukett, visst börjar man redan ana vad komma skall, jag längtar sååååå, lever ju för de ljusa årstiderna, nu går det ju an när det är dessa soliga underbara dagarna, ha en bra dag, kram

Styling by Coty Farquhar, Australia sa...

Hi Poppins,
Isn't it funny! I would love to have a Christmas in the snow one year. I just love winter and I love looking at your images with allthe snow and icy seas. Today here in my town is was so hot. Too hot to go outside the house and all the Dahlia, Hydrangeas and even the leaves were drooping downwards from the hot sun. It is 10pm here and it is still very hot outside.

Beautiful photograph of your Dahlias, I did a wedding once and I ordered from the growers markets every single Dahlia in Sydney. It actually made it to the News on TV that night that there was a wedding consuming dahlias.
They are very beautiful flowers.
I hope your having a lovely holiday.

xxxx Coty

Britt sa...

Ja det kan man behöva nu när det är kylslaget ute.Ha det bra //Britt

rosenskära sa...

Tack för påminnelsen kära Poppins, just nu kan man inte ens njuta av julrosorna, de har skrumpnat ihop av kylan...

Kram/L

Merja sa...

Tur du påminner om det..svårt att tänka i de banorna nu när det är
-20 grader och snö:)
Jätte fin vas! Ja buketten med förstås.

Trolda sa...

Ja men det är ju bara PRECIS vad man behöver nu mitt i smällkalla vintern!!! TACK för att Du påminner oss =D Och jag lääääängtar redan ;-)

Trolda - kramar =D

Kattfot sa...

Åh ja ljuvlig är din bukett! Fin dahlia, vet du vad den heter?

kram Catrin

Karin A sa...

Underbar bukett och bild! Är också nyfiken på om dahliaskönheten har ett namn... :)

Ha en mysig och fin trettonhelg! Kramar Karin

Karin sa...

Hej!
Tack för fina bild. Ja nu när ljuset kommit så längtar jag redan så mycket fast det är ju långt kvar!

ha en skön Trettondag!
Varmaste kramarna
Karin

Annika Christensen sa...

Ohh vilken fin bild du bjuder på.
Jag får verkligen längtan när jag ser den.
Nu får vill hålla tillgodo med isrosor.
Kram
Annika

Yolanda Elizabet sa...

Looking at that gorgeous pic og beautiful summer flowers makes me long for summer too. Well, not long now before Spring starts, just another month or 2 or 3. ;-)

BTW It's very cold here today with minus 7 and a very biting wind. Brrrrrrrr

Kram, Yolanda

Ingela sa...

Buketter av alla "primörer" som finns i vår omgivning längtar man verkligen till.

Fin vas, tur man har ett bildarkiv som kan påminna en om kommande säsong.

Kram
Ingela

Lilla Eken sa...

Vilken otroligt trevlig kombination... Gillar verkligen de där dahliorna. Men måste fråga; hur lyckas du med brudslöjan? Jag har planterat flera gånger men får dem aldrig att överleva vintern!
Hej, hej/I.

Lily of the valley sa...

Underbar bild att njuta av under tiden :D
Kram Lily