Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 24 februari 2009

Bokrea 2009

Idag börjar årets stora bokrea - en högtidsstund för oss bokälskare. Här kommer sex tips på böcker från årets utbud.

Scott Kelby: Digitalfotografi - del 2 Ta chansen och lär dig hur proffsen använder kameran och hur man hittar de bästa vinklarna.





Donna Tartt: Den lille vännen För tolv år sedan hittades en liten pojke strypt i familjens trädgård. Mördaren hittades aldrig. Harriet, som var nyfödd när hennes bror dog, bestämmer sig för att finna mördaren. Det här är ingen deckare i vanlig mening utan snarare en spänningsroman som beskriver hur en tragedi påverkar en hel familj.

Carina Burman: Vit som marmor - ett romerskt mysterium Jag är ganska förtjust i Carina Burmans böcker om Euthanasia Bondeson, den svenska författarinnan som hamnar i olika äventyr och kriminalgåtor. Travestin på 1800-talets äventyrsromaner är charmig men här finns alltid ett dolt mörker eller omoral som hade chockat viktorianerna.

Reginald Hill: Dalziels död Boken vänder sig förstås till de som redan är Dalziels-frälsta. Dalziel - polisen som är fulast i munnen av alla, störst till omfånget och med en röst som får byggnader att darra. Kan världen fortsätta att existera utan honom? Vad händer när han skadas svårt i en bombexplosion och hans partner Pascoe ensam får utreda ett stort fall?

Peter Harryson: Peters London Londonälskare som jag och mannen behöver alltid nya guideböcker som visar upp nya sidor av staden. Hur är det nu det heter: Den som är trött på London är trött på livet?



Thomas Mann: Buddenbrooks En klassiker som handlar om en köpmansfamilj i Lübeck - en riktig släktsaga. En generation bygger upp familjeförmögenhet, nästa ödelägger den.



Today starts the yearly book sale in Sweden. I have put together a list of six books that I recommend.

10 kommentarer:

rosenskära sa...

Tack rara Poppins för boktips!

Ninna ninna ninnana, ninnanananina, ninna, ninna, ninninannana, ninninannananina...

Det blev två idag, visar senare!

Kram/Lena

Hjärtat Mitt sa...

Bra med boktips. Tack för det :)

Kram Mari i Marieholm

Guldkant På Livet sa...

Tack för fina boktips Poppins! Och vilka helt fantastiskt läckra bilder du tagit i Köpenhamn o Fredriksberg! Den där inredningsbutiken hade oerhört mycket snyggt, jag förstår din mans reaktion och rädsla, min är likadan:) stackarna som inte har förmågan att se det vackra i det slitna... Mari.

Annalunda sa...

Tack för boktips Poppins... flera som jag blev sugen på. Ha en fortsatt bra vecka!

Kram Annie

Mamma C sa...

Tck för boktipsen, ska kolla på torsdag när jag är i affären.
Kram Mamma C

Viola sa...

Tack för alla tips, har inte hunnit iväg ännu men det blir en sväng imorgon, kram

Lusthuset sa...

Grattis till de fina fynden. Nu kan man sitta där med skägget i brevlådan för att man inte väntade att köpa Digital foto till bokrean...men vad gör det om 100 år. Jag fick ihop en nätt hög jag också, mest om trädgård, gamla stolar, katter och kokböcker. Ha en skön kväll. Kram!

Terri sa...

Thanks for the tip! I am using a Scott Kelby book in my Photoshop class now.

xo Terri

Trolda sa...

TACK Poppins för dina eminenta tips =D Skall absolut försöka införskaffa något av dem! HÄRLIGT med böcker och lässtunder =D

Trolda - kramar =D

Ledighetsparadiset Solåkra sa...

Så trevliga boktips. Har förstås redan läst digitalt fotografi och Buddenbrooks, men aldrig något av Carina Burman... Det kanske vore nått. Just nu ligger boken Shantaram på bordet...