Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 15 februari 2009

Heartbeat

Egentligen skulle jag väl ha visat bilderna på Alla Hjärtans dag... Men hjärtan är aldrig fel.

Helgen gick snabbt som vanligt. Vädret var fint men kallt och ovanligt nog blåste det inte. Annars blåser det alltid i Skåne! Men förutom några korta promenader höll vi oss inomhus. Jag roade mig med att flytta omkring saker och fotografera några stilleben.

Jag hoppas att ni får en trevlig och hjärtlig vecka!
I guess I should have published this photos on Valentine Day... But it is always the right time for hearts.
It is funny that the week-end always is over too soon. The weather was nice but cold and unusally it was not blowing. In my part of Sweden it is always blowing! But we stayed indoors except for some short walks. I had fun with my camera and shot some still lifes.
I wish you a nice and hearty week!

18 kommentarer:

rosenskära sa...

Jo du, helgen har bara flugit iväg! Igår var jag och lillsippan och firade mamsen i Halland medan maken tog han om febriga storasyster. Sen dånade vi i soffan framför Melodifestivalen.

I morse hade bacilluskerna hunnit ikapp mig, men envis som en åsna måste jag ju iväg på auktionsvisning...

Har du lust att hänga på liten träff på Sofiero under trädgårdsdagarna i augusti? Hittills tror jag att Karin (Ute och Inne), Jea (Kronblad och Lantliv) och Jenny (My white cottage) hänger på. Vore så roligt att få ett ansikte!

Kram/Lena

Terri sa...

Poppins - I like everything about this photo, from the heart-shaped plant to the little silver cups! It is all beautiful. It is cold here (-12C) but very sunny today. I had to put the blinds down almost the whole way to get pictures of the office (which faces south).

Look forward to your email, xox Terri

Ingela sa...

Vackra bilder. Blåsten förenar oss, här i fjällen blåser det konstant. Vilka vackra bilder på syskrinet, trätrådrullarna och spetsarna är härliga.

Hälsningar
Ingela

Musenkind am Meer sa...

Good morning,

lovely! A composition of tenderness, bloomy and springlike!

Kind regards
Cornelia

Hanneles paradis sa...

En sån vacker kruka! Ha en bra dag.

Trolda sa...

Visst rusar helgerna bara iväg, oavsett om man jobbar eller är ledig. Ledigt är det idag - ja :) Och så fint du pyntat upp med hjärtliga ting...=D Och visst kan man ha hjärtan precis när som helst! Ha en fin vecka du också, tack =D

Trolda - kramar =D

Lusthuset sa...

Vackra stilleben med silver och hjärta och som du säger hjärtan finns det tid och plats för när som helst. Ha en bra vecka. Kram!

Tulipa sa...

Så fint!
Tycker väldigt mycket om hjärtan på tråd.

Ha en bra tisdag!

Kram Mariette

Lily of the valley sa...

Söt hjärta på tråd/lyktranka! Jag stod och beundrade några på Ica Maxi men tänkte att jag inte hade plats :D Nu ångrar jag mig, jag kunde gjort plats! ;D
Söt kruka/bägare som den står i!

Tack för de värmande orden!
Utbudet hos dem var minimal...Han menade att ord.pris var 899.-...
Att jag skulle vara nöjd, att de var likvärdiga...
Jag kan säga att jag var mycket besviken när jag gick därifrån....
Aldrig att jag gör såna affärer igen...
Det värsta är väl att jag är så grymt besviken på mig själv för att jag är så klantig och klumpig...
Kram Lily

Karin A sa...

Absolut inte! Hjärta är aldrig fel. Snygga stilleben och bilder. Jag hann inte heller visa mina hjärtbilder, det får bli en annan gång. :) Hoppas helgen var mysig och att du får en bra start på veckan! Kram Karin

Annika Christensen sa...

Ja vi hade en underbar helg!!
Hjärtan är aldrig fel.
Ha en bra vecka
Annika

Anonym sa...

What's wrong with Advertising? They were a superb pop group.

Poppins sa...

Advertising Jingle!? Yes, they were great. ;)

Guldkant På Livet sa...

Ljuvliga bilder på hjärtan på båge! Jag köpte två små hjärtväxter häromdagen, allt annat håller på att ge upp: )

Mari.

Växthusmadam sa...

Det gör ju inget att hjärtbilderna kom efter alla hjärtans dag; de är ju lika fina att titta på nu!
Växthusmadam

Tingeltangel sa...

Jag har blivit så oerhört svag för silverbägare, silverskålar och liknande så jag har tittat avundsjukt på den vackra lilla krukan som dina hjärtan växer i. Så fin.

Karin A sa...

Hej vännen, hoppas du har en bra vecka! :) Tack för namnet. Tänk man kan verkligen hitta saker på de mest förvånande ställen.

Ha det gott! Kram Karin

Ps. Läser Rosenskäras kommentar här ovan. Det är ju långt till augusti och mycket kan hända (svårt att säga nu om man kan eller inte kan gå) men det hade varit roligt att träffas på Sofiero. :)

Malin sa...

Så rätt...ett litet hjärta är aldrig fel...
Önskar även dig en bra vecka...

Kramen från Malin