Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 1 februari 2009

Old shoes

En udda ostkupa, fyndad på Myrorna, har fått bli kupa för de här gamla barnskorna. Det är min mans första skor och en av mina.

An old glass dish for cheese is sheltering these old children shoes. They are my husband's first shoes and one of mine.

15 kommentarer:

Hjärtat Mitt sa...

Rolig idé!
Kul att ni har kvar era skor, båda två.
Mina skor är ett par små guldsandaler :)

♥♥♥♥♥ Mari i Marieholm

Terri sa...

How adorable!

Yes, I may visit Stockholm one day, but likely not in the next few years. We still have to visit Scotland/England first and then we want to go somewhere hot (David not me - I don't like hot places). So it will likely be a few years before I get my Scandinavia trip (and I may leave David home as he does not really care to visit there!). : )

Hwita Villan sa...

Vilken vacker idé Poppins! Vad roligt att ni har sparat era skor. Alltid så vackra foton :).

Kram M

Linda Lunda sa...

Så gulligt! Jag har faktiskt också gjort så med mina babyskor!
Linda

Randi sa...

Vilken härlig idé!
Och helt underbara bilder.
Önskar dig en fin vecka.
Kram Randi

Merja sa...

Vilket fynd! Skor i en ostkupa..KUL:))

www.livskrafter.blogg.se sa...

Åhh..jag har verkligen en noja och en förkärlek för gamla små kängor och skor... Har kvar mina egna och barnens första skor och jag kan liksom inte gå förbi dessa slitna skönheter på loppisar och annat heller. härligt "
kram
Emma

Trolda sa...

Så SÖTT! =D

Trolda - =D

Viola sa...

Visst är dom rara gamla banrskor, köper alltid när jag hittar några på loppisar, dom finns lite här och där i mina hem. Det blev verkligen fint att placera dom under en glaskupa, ha en bra vecka, kram

Hanneles paradis sa...

De var söta :)

NinaH sa...

Härlig sätt att exponera de fina barnskorna! Utmärkt Myrorna-fynd för det!;-)

Tingeltangel sa...

Vilket fint litet stilleben du gjort med skorna. Din kupa är så fin. Vilken lycka att hitta en sådan... Jag har inte mina barnskor kvar - däremot har jag sparat döttrarnas. Deras första skor ser dock inte speciellt använda ut. De var båda så sena med att gå att det dröjde länge innan de började slita skor... Ha en bra vecka. Kram.

Annika Christensen sa...

Älskar dem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vi har också våra kvar.
Ha det gott
Annika

Karin A sa...

Vilket härligt loppisfynd! Jag kikar alltid efter ostkupor och liknande. Söta, söta skor också. Jag fotade ju mina i somras. De är trevliga detaljer och minnen. Ha en fin vecka!

Kram Karin

Italian Girl in Georgia ~ Suzanne MacCrone sa...

Beautiful old shoes, Poppins. I still have an old pair of my original white Mary Janes. Lovely photographs, too.