Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 3 februari 2009

An old watch

Ett gammalt damur hade vägarna förbi Poppins hus. Jag passade på att låna det som modell för ett stilleben innan det begav sig hemåt igen.

Kom ihåg att du kan köpa mina foton som dubbla kort. Korten är stora och tryckta på härligt tjockt papper / kartong vilket gör att de passar lika bra som brevkort som gratulationskort.

An old watch for a lady happened to pass Poppins' house. I took the chance to borrow it as a model for a still life before it left the building again.

Poppins' cards are now available outside Sweden if you want to pay by PayPal. The cards are big and printed on lovely heavy paper wich make them suitable to write letters on as well as birthday cards.

22 kommentarer:

Musenkind am Meer sa...

Maybe it´s the clock from Alice´s Wunderland? It seams so.

Eveninggreetings from seaside
Cornelia

rosenskära sa...

Vad vackert det är, det blev en underbar bild! Har fått ett gammalt damur av min fantastiska svärmor, som vet hur otroligt glad jag blir av gamla saker! Jag har letat efter en fin gammal kedja att hänga det i, men nu har jag i stället hängt det i en lädersnodd, det blev en rejäl stilkrock, men läckert!

Kram/Lena

Hjärtat Mitt sa...

Vilken vacker klocka. Synd att den inte stannade kvar :)

Kram Mari i Marieholm

Annalunda sa...

Vacker klocka...vacker bild! Kram Annie

Mamma C sa...

Mycket vackert foto du tagit.
Kram Mamma C

Tulipa sa...

Gamla ur är speciella!
Lite respekt har jag nästan för dem, känner att de var väldigt värdefulla för sina tidigare ägare...Inget man bara köpte så där vind för våg om man inte hade det gott ställt!

Kram och tack för din fina hälsning!

Terri sa...

Hello Poppins. I love that watch- how romantic. Congratulations on your card shop - I will come by (eventually) and buy something if I still have a job in 2 weeks!
I mentioned you in a post yesterday about Hammershoi - I hope you do not mind!

xoxo

Karin A sa...

Vilken underbar gammal klocka! Vilken tur, att du hann fota detta ur. :) Ha en fin vecka! Kramar Karin

Viola sa...

Vilket vackert ur, måste bli ett underbart kort av detta, synd att du inte fick behålla det!!!Dina kort är så vackra, kram

Italian Girl in Georgia ~ Suzanne MacCrone sa...

Okay, Miss Poppins...I want a BOOK of your work, not just cards! I know they will be beautifully presented and you will sell thousands. Love that watch too. Very, very pretty.

Ciao bella,

Suzanne

Britt sa...

Gamla klockor kan vara vackra. Ha det bra //Britt

Elisa Day sa...

Vilken vacker bild! Gamla klockor är så vackra. Kom att tänka på min morfar som samlade på fickur. Han var så noga att ta hand om dom väl. Kram

Trolda sa...

Tänk vilken tur att tiden stod still just där hos DIG en stund...;-) Ett riktigt vackert gammalt ur, säkert tillhörande någon riktigt vacker tidlös Dam =D

Trolda - Kramar =D

Tingeltangel sa...

Vilken fin klocka. Och du har fångat den så fint på bild....Beträffande loggarna över besökarna på bloggen så har jag installerat en besöksräknare som finns gratis på www.susnet.se. Det finns instruktioner där hur man gör för att få det att fungera med blogspot. Det är rätt nyttigt att titta på loggarna och inse att man aldrig är så anonym på internet som man lätt tror.

Lily of the valley sa...

Jag har inte så många väninnor som handarbetar, så någon syjunta är inte att räkna med men det kanske är något för dig!
Vacker klocka!
Kram Lily

Guldkant På Livet sa...

Vilket vackert ur du lånade och bilden i sig, wow! Såsom alla andra foton, du är en mästare, alla pappershandlare, bokhandlare mfl borde väl vilja köpa dina bilder!

Mari.

Lusthuset sa...

Vilket vacker gammalt ur tycker jag som är så tokig i klockor. Tänk vad fint att ha en sådan vacker klocka på sig. Jag hade ett litet damur i guld med kedja som jag ärvt. Det blev nog stulet under inbrottet för ett år sedan för jag är inte människa att hitta den, hittar bara den tomma asken...ja, så kan det gå. Underbara gamla barnskor du visar i tidigare inlägg....så gulliga.
Ha en bra dag i den vackra snön. Kram!!
PS. Jag har nu skaffat min nya kamera...det skall bli så spännande!!

Lilla Eken sa...

Vilken fin bild på klockan, läckert fotat. :-)
Hej, hej

Annika Christensen sa...

Fin fin bild du visar oss.
Hoppas det går bra med vykorten det behöver ju folk skicka nu när man längtar som mest.
Som du vet så har jag ju en del själv. Kanske skulle skicka ett till dig.
Ha det gott
annika

Lilla huset på prärien sa...

Gamla klockor är så härliga!! Den där var superfin :)

Tack för kommentaren om min väninnans hus - jag ska hälsa henne så gott!

Kram Jenny

Växthusmadam sa...

Dina kort förmedlar verkligen en härlig sommarkänsla!
Hälsningar från Växthusmadam

TuijaR. sa...

I loooove your photos. <3