Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 14 februari 2009

Rejoice of the week

Mitt syskrin
Jag blir glad varje gång jag tittar på det! Jag har nu ställt det i hallen utanför vårt sovrum, så det är nästan det första jag ser på morgonen och det sista jag ser när jag går och lägger mig. Kan man börja och sluta dagen på ett bättre sätt?

Jag köpte det i höstas i en inredningsaffär i Deauville, Normandie och blev störtförälskat i det. Under glaset på locken är det dekorerat med vintagesybehör som trådrullar, knappar och spets. Jag har faktiskt sett liknande i Sverige efteråt men för mig kommer mitt syskrin alltid att vara det franska skrinet.

My work-box
I get happy every time I look at it! I have placed the box outside our bedroom door, so it is nearly the first thing I lay my eyes on in the morning and the last when I go to bed at night. Can you start and end the day in a better way?

I bought it at an interior shop in Deauville, Normandy this autumn and I fell in love with it at once. The box is decorated under the glass lids with vintage sewing-materials like spools of threads, buttons and laces. I have seen similar in Sweden but I will always think of my work-box as the French box.

20 kommentarer:

Lilla Eken sa...

Förstår att du vill ha det så att du ser det, det är jättevackert.
Kram från I.

Lena Kristina sa...

Åh vilket vackert syskrin. Jättefint med glaset och vintagesybehör.

Jag är såå glad för att jag fått tag i gamla trådrullar som jag kan ha vackra spetsar på.

Jag har precis varit på kyrkans secondhand och inhandlat gamla vackra spetsar som damer har knypplat och virkat. Vilken kvinnokraft, sådant gör mig lycklig!

Nu ska jag dricka kaffe och äta Bailyshjärtan <3

Kram Lena

Musenkind am Meer sa...

I love it!!!

Have a nice Valentin-Day!
Cornelia

Karin A sa...

Det är så fint ditt franska syskrin. Och vilket perfekt glädjeämne, som gör dig glad varje dag. Ha en fin Alla hjärtans dag!

Kram Karin

Solåkra sa...

Ja, med ett sådant vackert syskrin i sin ägo blir man ju glad. så fin bild också - och härligt med spetsarna osv...
kram

Lily of the valley sa...

Underbart fint franskt syskrin:D
Kram Lily

Trolda sa...

Nu är jag ju DEFINITIVT ingen sömmerska ÖVERHUVUDTAGET, men "banne mig" om jag inte hade fått lust till att sömma o sy om jag hade ett sådant HÄR vackert FRANSKT skrin...!;-)

Trolda - önskar fortsatt fin Alla Hjärtans dag =D

Lusthuset sa...

Så jättefint det är. Förstår att du älskar det, det skulle jag också göra. Underbart med gamla sybehör, som spetsar, knappar o. dyl. Jag har börjat ha ögonen på det när man går på loppis för så mycket vackert det ligger där i deras textillådor och så mycket arbete. Ha en skön kväll kära Poppins och en Go Alla Hjärtans Dagskram får du från mig.

Moas sa...

Jättevackert syskrin och alla fina rullar med vackra spetsar, ett underbart blickfång. Har också fått tag på flera gamla rullar.. de är så mysiga att ha fina spetsar och annat på. Önskar dig en skön alla hjärtans dagskväll.. kram MOnica

Lotta 8`) sa...

Det var ett av de vackraste syskrin jag sett :) Förstår att du är glad över att ha det hemma hos dig och att du valt det som veckans glädjeämne =)
Vet du - tänkte på dig i går :) Jag fick ett mail; om jag gjorde reklam för ett företag som säljer staket på min blogg, så skulle jag få en bok gratis... men hallå?! Kunde stolt svara, Nej tack, min blogg är fri från sådana reklamjippon! Staket... hmmmm ja, en del försöker verkligen :)
Skall göra som du, skriva ett par rader så jag slipper få fler reklam på mail. Ha en fortsatt trevlig helg =)

Malin sa...

Kan mycket väl begripa att du kärade ner dig i det lilla skrinet...precis sådant som man behöver ha som ögongodis i sin närhet...verkligen vackert...

Kram från Malin

Randi sa...

Vilken underbar skatt-kista.
Full av sköna ting.
Kram Randi

Terri sa...

I love it and can see why you love to look at it! Soooo pretty!

I cannot believe that you have not received your parcel yet. I looked at my old email and I mailed it on January 17th! Maybe they were right when they said "3-4 weeks" but it looks closer to 4. It should arrive any day!!! Yes, it does seem like they sent it by row boat. I think it would have come faster via pigeon.

; )

Hope you are well. How is the business?
xo Terri

Annika Christensen sa...

Superfint! Man skall ha sina favortit saker så att man ser det varje dag och det har du ju gjort!
Hoppas att du fick en fin allahjärtansdag.
Själv var jag med familjen i vedfabriken och där höll man sig varm i båder kropp och själ.
Kram på dig
Annika

Britt sa...

Ett mycket vackert skrin. de gamla rullarna gillar jag//Britt

Kattfot sa...

Åh så fint. Vilken söt detalj med det lilla fönstret. Ja precis så ska man göra med saker man blir glad av. Fram med det så man kan njuta av det varje dag.

Hoppas du haft en fin helg!
Kram Catrin

rosenskära sa...

Vilken skatt! Vissa saker hittar hem till en på sitt eget sätt...

Lena

Signes vind sa...

Har aldrig sett ett så vackert syskrin och vilka fina tillbehör du har. Vad syr du för vackert med detta? Jag skäms verkligen för hur jag behandlar mina saxar och nålar m.m - de vill flytta hem till dig förstår jag.
Ha en bra vecka - kram Lotta

Stimmerbo Keramik sa...

Hejsan!

Jag är in lite då och då, och jag är dålig på att lägga in en kommentar även fast jag själv tycker det är himla kul att få en, men den här gången så måste jag bara ta mej tid till att lägga en hos dej.
Vilka helt underbara bilder du visar, nu på syskrinet. Toppenfina!

Hälsnigar! /Leni

MARLENE sa...

Och jag blev också glad när jag såg det. Tack