Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 28 februari 2009

Rejoice of the week

Roligast på hela veckan var förstås bokrean! Trots att vi inte skulle köpa något då bokhyllorna är proppfyllda och trots att vi inte tyckte det var lika många titlar som vanligt som lockade, så blev det förstås lite inköp ändå. Läsning för lång tid framöver är räddad. :)

The most fun this week was of course the yearly book sale. Even though we should not buy anything since our book shelves are filled and even though we did not think there were so many books that tempted us as ususally, we came home with quite a lot anyway. Reading is secured for a long time. :)
Här kommer fler bilder på hyacinterna som fortsätter att sprida glädje och doft utanför vår ytterdörr. Det har inte varit så kallt på nätterna så att de tagit skada utan verkar trivas bra.
Önskar en trevlig lördag och söndag!
kramar från Poppins
Here are some more photos of my Hyacinths which are still spreadding both happiness and a lovely scent outside our front door. It has not been very cold at nights so they seem to be happy.
I wish you a nice week-end!
love Poppins

18 kommentarer:

rosenskära sa...

Det var en rejäl hög! Önskar ibland att jag hade ett extra rum som jag kunde ha som "bibliotek", men böcker bakom stängda glasdörrar. För några år sedan gjorde vi en ordentlig rensning i hyllorna och skänkte bort en massa böcker, andra står fortfarande uppe i förrådet och väntar...

Med begränsad förvaring, har vi upptäckt att det inte fungerar att fortsätta köpa böcker. Det var en lite smärtsam insikt och otroligt svårt att skilja sig kvitt de böcker som aldrig skulle bli lästa igen... Så numera är det ytterligt få böcker som köps i det här hushållet, vi lånar i stället och så slinker det ibland ner en pocket som finner en ny läsare så snart de är utlästa.

Kram/Lena

Mamma C sa...

Oj, det blev mycket läsning fram över för er. Ha en bra lördag.
Kram mamma C

Maliva`s verden sa...

Se der skal du kose deg med bøker fremover ser jeg:O)Gøy å få de til en bra pris også...Fortsatt go`helg til deg fra Maliva

Växthusmadam sa...

Jag har inte vågat mig till bokrean alls i år, för jag håller på med projekt "få plats i bokhyllan med böcker jag redan har" sedan lång tid tillbaka! Det går inte bra kan jag säga! Inte ens med skohorn! Men det är ju så härligt att äga böcker!
Växthusmadam

Lena Kristina sa...

Tänk att det alltid blir en bok eller fler trots att man inte behöver....

Eller behöver man det trots allt....

Böcker är ju en skatt.

just nu är jag i roensböckerna med näsan mest hela tiden och funderar på hur jag ska göra på min lilla roseplätt :)

Ha en skön helg

Lena

Lusthuset sa...

Samma här....kunde naturligtvis inte hålla mig utan tågade hem med en ganska stor hög böcker....ja, ja man lever ju bara en gång. Det blev lite trädgård och en del kokböcker samt lite annat. Jag tar en bok om dagen och tittar på...det är ju oftast inte böcker som man läser från pärm till pärm som en roman utan mer bläddrar och hittar guldkornen lite här och där. Hyacinterna är ju fortfarande vackra. Jag har planterat de första penseérna på trappan i dag kunde bara inte hålla mig. Ha en skön helg med Melodifestival och Vasaloppet. Kramis!!

Hanneles paradis sa...

Härligt, det går bara inte att gå hem tomhänt :)
Kram.

Britt sa...

Jag har inte kommit i väg på bokrean än men jag skall försöka till veckan.
Ha det bra//Britt

Annalunda sa...

En härlig bokhög Poppins!!!! Ser flera stycken som gärna hade fått bo här hos mig men tänk jag har inte lyckats ta mig in till staden och bokrean ännu... Får försöka i veckan! Underbara hyacinter!

Ha en fortsatt härlig (bok)helg!

Kram Annie

Anonym sa...

LITE inköp..? Ha hahaha... ;-)
(Behöver nog inte säga ha en god fortsättning på helgen, med den där högen har du nog flera helger räddade! :-))
/liten ek

Annika Christensen sa...

Oj oj det blev visst en rejäl hög!!
Bra isolering eller?
Hyacinterna doftar ända hit!!!
Fin bild med päronet.
Ha det gott
Annika

Dubbelörnen sa...

Jag som inte ens hunnit till någon bokrea än!! Men nästa vecka ska jag ta mig en sväng, några böcker borde man väl ända hitta. Tips fick man ju här hos dig ;).

Jag reagerar också på hyacinter men jag har funnit vissa sorter som inte doftar alltför starkt. Tillsammans med Clarityn så grejar det. Vad gör man inte för ögats njutning *skrattar*.

Varma kramar

Trolda sa...

Så härligt med en diger boktrave att ta itu med =D Ser fram emot recensioner under året...=D

Trolda - önskar en fortsatt fin söndag!

Guldkant På Livet sa...

Det är så mysigt med böcker! Jag står ofta och tummar på dem men köper sällan böcker el jo, jag köper böcker som man kan bläddra i om och om igen, typ inrednings, trädgårds, livslust och matböcker... men böcker är vackra med tycker jag och bilden med hyacinten och päronet, så himla snyggt!! Söndagshälsn till dig!

Solåkra sa...

Ja, visst är det svårt att låta bli böcker. De fyra stora bokhyllorna på Solåkra har vi börjat fylla på...
kram

Viola sa...

Här har de fyndats ser jag,,,,,visst är det underbart med böcker, hyacinterna fortfarande så fina, otroligt, hoppas du haft en bra helg, ska nu avsluta min med Beck, kram

Karin A sa...

Böcker är verkligen ett riktigt glädjeämne och vad kan bli bättre än många böcker till reapris? Av bilder att döma verkar det vara många intressanta titlar också. De är så otroligt vackra de där hyacinterna. Ha en bra start på veckan! Kramar Karin

Hjärtat Mitt sa...

Vilka underbara hyacinter, även om du bara kan njuta av dem utomhus!
Härlig bokhög du har skaffat.
Har faktiskt inte varit på rean. Vet att jag skulle ha svårt för att hejda mig :)

Kram Mari i Marieholm