Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 2 mars 2009

Blue shades

Idag blir det mest blåa toner. I biblioteket blommar ljusblåa pärlhyacinter som står sig vackert mot de gråa nyanserna runt omkring. Den blåa fåtöljen har några år på nacken men jag tycker mycket om det klassiska rutmönstret. Modellen är en Howard (ja, två stycken, egentligen) med fotpall till.
Today's post is mostly about blue. In the library a light blue Muscari armeniacums are in flower and I think the colour goes very well together with the grey shades. The blue armchair has been around a couple of years but I really like the classic check. It is a Howard chair (well, two chairs, in fact) and there is a stool in the same fabric.
Igår firade vi min två brorsbarn som fyller år med några veckors mellanrum. Den yngste blev 13 och den äldsta 21. Storasyrran fick ett sött halsband från Signes vind. De blå stenarna passar perfekt ihop med hennes blå ögon. Lillebror fick en grundplåt till en blå sportbil (AC Cobra) - han ska bara spara ihop omkring 10 000 hundralappar till. :)

Yesterday we celebrated my nephew and niece. The youngest turned 13 and the oldest 21. We gave big sister a necklace from Signes vind. The blue stone matches her blue eyes perfect. Little brother got a foundation for a blue sports-car (AC Cobra) - now he just has to save about 100 000 dollars until he can buy one. :)
Eva Agnes utmanade mig att visa min sjätte bild i min sjätte mapp. Det råkade bli den här bilden med rosor, tenn och guld - inget blått alls!

Eva Agnes challenged me to show my sixth photo in my sixth map. It happened to be this one on roses, pewter and gold - no blue at all!

19 kommentarer:

Merja sa...

Vackra bilder!! Rosorna får mig att längta ...Grått och blått var en jätte fin färg kombinarion.

EVA AGNES sa...

Åh så härligt med allt dit blåa. Längtan till våren blir bara större när jag ser dina bilder.
Utmaningsbilden var ju också den underbar.
Kramar Eva Agnes

Bruno och Mig sa...

Hejsan!

Härligt med allt det blåa. Jag har lärt mig att älska blått den senaste tiden. Det var efter att jag valde tapeten i hallen, ur Duros gammelsvenska kollektion, som jag blev såld på blått. Det är en kall färg, men lugn. Njutbara bilder.

Kramar L

Trolda sa...

Ja men kan man inte se liiiite blått i tenn-färgen där...!?? ;-) "Blått är flott" - så är det! Speciellt a´la Poppins =D

Trolda - Godkväll =D

Terri sa...

Blue is my favorite colour! I think your house looks so beautiful and comfortable. I like your chair and flowers and the lovely gifts you bought! I especially like the silver goblet by the window (which is not blue!)

xo Terri

Karin A sa...

Härliga blå bilder Poppins! Jag blir mer och mer förtjust i blått. Fina Howardfotöljer drömmer jag om, de är både vackra och verkar sköna att sitta i.

Kul att se din sjätte bild! Kram Karin

Signes vind sa...

Hej vännen. Kul att se halsbandet på bild i sammanhang med annat blått;-))
Intressant med färger o ljus - jag tycker det finns en hel del blått i utmaningsbilden också. Dina bilder ärsom jag brukar säga fantastiska - hoppas något av dessa blir kort. Må gott Kram Lotta

My White Cottage sa...

Ljuvliga bilder!!! Du är verkligen grym på att få till stämningsfulla bilder, alltid lika vackert komponerade! *imponerad*

Sög i min alla dina Danmarkstips. Har inte varit där sedan sensommaren och jag känner verkligen hur det börjar suga i den tarmen nu...

Stor kram från Jenny

Elisa Day sa...

Så vackra bilder! Och blått är min favoritfärg. Kram

Lusthuset sa...

Så vackert halsband, det blev hon väl glad för. Ja, ja bilar är ju dyrare så där får man minsann göra en egen instats. Så vacker 6:e bilden var, vilken kanonbild. Ha en bra dag, kära Poppins. Kram!!

Karin sa...

Hej!

Vad vårlikt och fint med de blå tonerna. Jag älskar pärlhyacinter, de får mig alltid att längta så till mina i trädgården! Det är riktigt snyggt med rutiga howardfåtöljer. Ett klassiskt tyg på en klassisk möbel!

Ha en fortsatt skön vecka!

Många krarmar
Karin

Roses and stuff sa...

Vackert! Mycket vackert!
Katarina

Trollmor sa...

En riktig längtans blå blomma att njuta av i en vilsam fåtölj.
Varför inte tillsammans med en god bok från den digra högen? :-)
Fin 6/6 bild du bjuder på.
Ha det så skönt kära Poppins!
Kram trollmor

Annika Christensen sa...

Aldrig tröttnar man på vårlökar!
Du visar ju su fint dessutom.
Sista bilden är så varm tycker jag.
Du.. idag såg jag en blåsippa.
Nu är det vår.
Annika

Tingeltangel sa...

Underbara bilder. Jag älskar blått. Både i inredning och kläder. Snart skall jag ta bort lite av det svart/vita här hemma och ta fram lite mer blått.

Växthusmadam sa...

Fint med pärlhyacinterna och blå fåtöljen! Det är ju tur att det finns pärlhyacinter nu när vårlängtan är som störst!
Hoppas att det är ok att jag lagt till dig i min bloglista?!
Växthusmadam

Tilde sa...

det är så kul o komma hit till din blogg, jag får alltid så bra boktips bla, o så har du ju så klassisk snygg inredningsstil.
"Tilde" igen..

Hjärtat Mitt sa...

Snyggt med blått och grått!
Så härliga bilder på pärlhyacinterna.
Blir så sugen på att köpa en kruka, för inte kan jag gräva upp några. Vet ju knappt var jag har dem, hihihihi.
Nu är det snart dax för trädgårdsmässor. Kanske kan man hitta lite fint där :)

Kram Mari i Marieholm

Mylla sa...

Oj, vilka fantastiskt fina bilder du tar! Skön stämning. Jag är nyfiken på din trädgård.