Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 8 mars 2009

A grey and lazy Sunday

En grå och lat söndag. Idag blir det mys inomhus eftersom det inte verkar vilja sluta regna utanför. Därför passar det bra med tänt ljus och lite vårblommor på köksbordet.
Kakformen hittade jag på loppis och det måste ha väl har tillhört något barn, ett kök i lekstugan. För vem skulle baka så små sockerkakor annars?
A grey and lazy Sunday. Today I will stay indoors since it does not want to stop raining. A candle and some spring flowers on the kitchen table are perfect for a cosy day.
I found the small baking tin at a flea market and I guess it must belong to a child's kitchen, because who would bake such tiny cakes otherwise?

23 kommentarer:

Lyst på livet sa...

Hyggelig, lun stemning inne hos deg ja. Her har det snødd i hele dag og jeg har også tilbragt dagen inne :-)

Klem

Marina sa...

Ser ut som en sån kakform som jag hade när jag var liten och jag var så lycklig när jag fick baka riktig sockerkaka i den för mamma.
Här har det också regnat och de tingick inte i mina planer kan ajg säga. Kram!

Lily of the valley sa...

Söt sockerkaksform! Visst är det härligt med loppisar! Pärlhyacinter och ljus piggar alltid upp:D
Vet du att Anna har flyttrea?
Kram Lily

Viola sa...

Hos dig regnar det...här vräker snön ned, tror aldrig jag upplevt en sådan upp och ned vinter,,,,ska visst aldrig ta slut och mera snö ska det komma iveckan, vad gla man blir, det är ju precis det här man längtar efter,,,,har gått i ide idag, har seglat runt på bloggen och tittat på vackra bilder, tur att den finns dessa dagar, ha en skön kväll, avslutar som vanligt helgen med Beck, Stor kram

Randi sa...

Vilken söt och nostalgisk kakform du har.
Stämningsfull bild!
Jag har inte varit utanför dörren idag - är sååååå trött på regnet...
Hoppas på bättre väder i morgon i alla fall.
Kram Randi

Tulipa sa...

Hej!
Vilket härligt paket du fick från Kanada!
jag kikade nyfiket på de bilderna, gillade verkligen hallbilden...så där lantligt och rustikt som tilltalar mitt hjärta!

Och grattis till "Guldkant" inlägget, jag läste det och tyckte det var ett jättebra inlägg!
Kul när man puffar och visar upp andra man gillar.
Du ska verkligen känna dig nöjd, du är ju så himla bra!

Kram Mariette

Lily of the valley sa...

Marie från Marieholm nämnde det i en kommentar. Hon och Kullervilla hade varit där samma dag, inte samtidigt :D
Siss nämnde det idag. Anna ska flytta till Saxtorps skola. Hon öppnar den i maj. Själv har jag inte varit och flyttfyndat (20%), har inte haft möjlighet...
Inte plats i heller ;-)Med tanke på våra blivande loppisturneér i sommar och att jag snart måste flytta så är det nog ingen bra idé för mig att åka till Anna ;-)
Kram Lily

Mamma C sa...

Här är det snöblask som gäller, nu är man bra trött på detta väder. Fin kakform du hittat. Tjejerna hade en sådan i lekstugan när dom var små.
Kram Mamma C

EVA AGNES sa...

Inte bara grå och lat...TRÅKIG!!! också.
Tycker i alla fall jag som inte kan göra mycket mer än sitta ligga eller gå små korta promenader.
Har en tjock och bra bok som tur är.
Den heter An Ab´solute Scandal av penny Vinzensi. Rekommenderas.
Ska ha stöveln i tre veckor. En vecka har gått på tisdag.
Kramar Eva Agnes

Roses and stuff sa...

En sådan liten söt kakform måste vara rena drömmen för små barn! Tänk att få baka riktig sockerkaka till dockkalaset!
Katarina

Tingeltangel sa...

Dina fina bilder kan förgylla vilken grå söndag som helst. Du får se regnet som ett vårtecken. Kram.

Karin A sa...

Ja, idag var vädret gjort som en innedag. Här föll något mellan regn och snö. Tråkigt! Middag med goda vänner för att planera kommande resa blev det i alla fall. Härliga bilder och den lilla kakformen är ju så söt!

Kramar Karin

Lusthuset sa...

Ja idag var det verkligen grått och tråkigt. Vi tände en brasa och tog en fika med nybakade muffins...inte dumt alls. Så bra med en kruka med höga kanter till de vackra pärlorna som har en tendens att ränna i höjden. Det kom ju i alla fall en liten solglimt nu i eftermiddags. Kram!!

Guldkant På Livet sa...

Hej Poppins, så snyggt vårarrangemang med nätvasen runt pärlhyacinten och den lilla bakformen blev ju perfekt till ljuset!

Vilken fin present fr Canada och inredningsmagasin fr andra länder är alltid kul att kika i! Tack själv, jag blir lika glad som dig att du nämner mej! Det var ett rent nöje att nämna dig och dina proffsiga bilder!!! Mari.

Hjärtat Mitt sa...

Det var en söt kakform som passar jättebra till ljuset. Och så de blå pärlhyacinterna till. Jättesnyggt.
Och vilka härliga tidningar du har fått. Tidningar som man kan sitta och drömma sig bort i, länge. Och et har väl varit en sån dag idag, eller hur.

Kram Mari i Marieholm

kullervilla sa...

Gillar din kruka med pärlhyacinter.
Så roligt att använda saker till något helt annat en vad de är avsedda till, det är återvinning :=) Tänk om formen kunde berätta, om alla sandkakor som bakats i den.
Ja, regnat har det gjort mest hela dagen, har också tänt ljus och mysigt inomhus.
Kramiz//kullervilla

Tilde sa...

Så lugnt och vackert, stämningsfulla bilder, och ett sånt spännande paket du fått!!!
Elisabet

Ledighetsparadiset Solåkra sa...

Hej Poppins!
har inte kommenterat på din blogg på ett tag, det har varit lite för intensivt på jobbet. Så härligt med pärlhyacinter. Blir alltid så glad av dina inlägg. kram

Kattfot sa...

Vad roligt det var att läsa om senaste veckan glädjeämnen! Lite söndagsmys med regn och gråväder utanför är inte helt fel. Så söt kakform. Kanske räcker till en sockerkaka för två!

Hoppas du får en fin vecka!
Kram Catrin

Annika Christensen sa...

Tack för tipset sådana kakaformar har 5 st sedan jag hade dagbarn.
Det blir blommor i dem idag.
Ja och det gråa håller i sig.
Ha det gott
Annika

Växthusmadam sa...

Vem har sagt att man måste baka kakor i kakformar?!!
Här snöar det igen.....Så det blir till att sitta inne och kura ett tag till!
Växthusmadam

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Ja, lyckliga du också som hittat en sån fin kakform...visst blir man glad över sina fynd!
ha en härlig vecka,
Lydia

Annika Christensen sa...

Hej!
Skulle bara säga att du kan ju ge bort den som precent om su skulle vinna den.
Annika